Prima biblioteca de CSR
Agentia de sustenabilitate The CSR Agency a deschis, la inceputul acestui an, prima biblioteca dedicata responsabilitatii sociale corporative (CSR) – The CSR Library.
Acest articol face parte din primul numar al revistei The CSR Report. Comanda AICI.
„Biblioteca, alaturi de training-urile de specialitate, urmaresc sa suplineasca nevoia de invatare a coordonatorilor de CSR din companii. In momentul de fata sunt publicate, in limba romana, doar cateva carti de specialitate. Prin urmare, este nevoie de surse de inspiratie si de modele, chiar si de studii de caz, care sunt tratate in cartile publicate in strainatate, mare parte in limba engleza”, spune Dragos Tuta, Managing Partner al The CSR Agency. Pentru a fi disponibile publicului local, aceste carti pot fi comandate doar online, iar costul transportului il poate depasi pe cel al cartilor si perioada de livrare poate ajunge si la o luna, ceea ce descurajeaza lectura in acest domeniu. „Exista desigur si varianta lecturii cartilor in format electronic, doar ca aceasta este disponbila de multi ani si nu a adus nicio schimbare”, motiveaza Dragos Tuta initiativa The CSR Library.
Biblioteca are acum 45 de titluri, printre care „CSR 2.0 Transforming Corporate Sustainability and Responsability” (Wayne Visser), „The ICCA Handbook On Corporate Social Responsability”, „Corporate Social Responsability” (Andrew Crane, Dirk Matten si Laura J. Spence), „The Power of Unresonable People” si „Confessions of a Radical Industrialist” (Ray Anderson si Robin White). Pe langa acestea, fondatorii au identificat alte 350 de titluri relevante pe care vor sa le achizitioneze in dublu exemplar, pentru a putea fi disponibile cat mai multor doritori.
Cartile vor proveni din donatii, facute de persoane fizice sau de catre firme. Acestia vor putea darui carti, cel putin una, din biblioteca personala, sau vor contribui cu minimum 60 de euro. „Le vom recomanda donatorilor sa ne puna la dispozitie doar doua copii din aceelasi titlu, ca sa acoperim cat mai rapid bibliografia importanta”, subliniaza Tuta.
Toti donatorii vor fi mentionati pe website-ul The CSR Library, intr-o pagina dedicata. „Companiile care vor sa sprijine aceasta cauza si fac donatii mai mari vor beneficia si de diverse modalitati de recunoastere din partea agentiei, precum organizarea de evenimente speciale sau mentionarea pe diverse materiale de marketing si de comunicare”, detaliaza Managing Partner-ul The CSR Agency.
In afara de cartile donate direct, cele achizitionate de biblioteca din sumele primite vor fi selectate in functie de subiect, de experienta autorilor si de recomandarile cititorilor. De asemenea, planul prevede ca cele mai apreciate carti din biblioteca sa fie traduse in limba romana, in colaborare cu o editura. Biblioteca va oferi cartile oricarei persoane interesate, de la specialistii de CSR pana la studenti si angajati ai ONG-urilor. „Publicul principal sunt coordonatorii de CSR din companii si membrii echipelor de management, plus reprezentanti ai societatii civile. Cu toate acestea, nu exista restrictii, iar imprumuturile pot fi facute de oricine isi doreste sa stie mai multe despre domeniu. Am descoperit interes si la nivelul studentilor, din ce in ce mai multi alegand sa isi faca lucrari de diploma pe teme adiacente sustenabilitatii”.
Cei interesati de aceste carti nu vor avea cheltuieli pentru imprumut. Abonamentul este gratuit, singurul cost fiind cel legat de transport. „Cautam o colaborare cu o firma de curierat care sa ne spriijne cu transportul. Pana atunci, ne dorim atat de mult sa incurajam cititul despre acest domeniu, incat, daca este nevoie, platim noi costurile legate de expedierea sau de returnarea cartilor”, adauga Tuta. In plus, biblioteca este la sediul agentiei, aflata in zona centrala a capitalei, astfel ca imprumuturile pot fi facute direct de acolo. Perioada de imprumut va fi de trei saptamani, cu posibilitatea de prelungire printr-o cerere.
In schimbul cartii imprumutate, cititorii trebuie sa scrie o recenzie despre aceasta, care va fi publicata pe site. „Ne dorim cat mai multe recenzii. Important este ca fiecare recenzie sa raspunda la urmatoarele intrebari: Recomanzi aceasta carte si altor persoane?; Daca nu, de ce?; Daca da, cui si de ce?”, detaliaza Dragos Tuta. Si, bineinteles, cititorii vor fi rugati sa returneze cartea in buna stare. Ca la orice biblioteca.
Acest articol face parte din primul numar al revistei The CSR Report. Comanda AICI.
Leave a comment