Aici gasiti toate companiile din Romania, care raporteaza non-financiar si rapoartele lor. Ordinea este strict cronologica, in functie de aparitia primului raport de CSR.
Compania Orange a publicat primul raport de CSR de pe piata locala in anul 2003. A mai publicat consecutiv rapoarte in 2004, 2005 si 2006. Al treilea raport al Orange, cel din 2005, a beneficiat si de o declaratie de verificare independenta din partea Ernst&Young dupa o metodologie proprie. Este al treilea raport de CSR publicat vreodata in Romania si deja a fost verificat independent.
Incepand cu anul 2007, informatiile despre activitatile de responsabilitate socială au fost incluse in raportul consolidat al grupului France Telecom.
De asemenea, in anul 2009, Orange s-a alaturat proiectului Good CSR (in acest proiect, la momentul respectiv au mai fost incluse cateva companii, care au prezentat pe scurt activitatea de CSR: EurActiv Romania, Farmaciile Dona si Romstal) pentru a publica un scurt raport local de responsabilitate sociala.
Raportul de CSR al Orange Romania din 2009, autodeclara ca respecta modelul de Raportare GRI G3 C si este mentionat in baza de date a Global Reporting Initiative. Desi mentioneaza ca raportarea va fi realizata anual, Orange Romania nu mai revine pana la finalul anului 2014 cu un alt raport local.
Din datele noastre, compania Holcim Romania a fost un alt pionier in raportarea de CSR, publicand in 2005, primul raport local de CSR. Raportul nu specifica clar daca urmeaza un modelul de raportare internationala, dar la pagina 9 identificam o declaratie din partea lui Ernst Ligteringen, Director General Global Reporting Initiative la acea vreme, care multumeste Holcim pentru utilizarea indicatorilor GRI in raportare.
Compania a raportat consecutiv cinci ani la rand, oprindu-se in anul 2011.
BCR a publicat un raport scurt de CSR in 2009, fiind primul raport local al BCR. Raportul autodeclara ca respecta modelul de Raportare GRI G3 C, dar nu este mentionat in baza de date a Global Reporting Initiative.
Din pacate, compania s-a oprit dupa cel de-al doilea raport din 2010, desi mentiona ciclicitatea raportarii anuala. Din pacate, dupa aproape 4 ani de la publicarea lui, banca nu a mai publicat o noua editie.
Banca a publicat primul raport in 2008 si de atunci publica in continuare, fara nici o intrerupere. Un punct slab al raportarii este legat de limba raportului – engleza, raportul neavand varianta in limba romana, ceea ce il face mai greu accesibil tuturor categoriilor de stakeholderi. In raportul OTP Bank Romania nu sunt mentionate standarde sau modele internationale de raportare in CSR sau Sustenabilitate care au fost urmate, dar exista dovezi ca acestea au fost consultate intr-un fel sau altul.
Raportul de CSR pe anul 2013, publicat in 2014, este in continuare la standarde exceptionale, iar unul dintre principalele motive sunt stabilitatea si implicarea echipei de management a bancii, dar si a echipei de raportare care sunt neschimbate de la prima editie a raportului si pana acum. Acesta este al saselea raport local de CSR al companiei si al treilea care foloseste versiunea G3.1. a ghidului de raportare GRI. Raportul contine un index al indicatorilor GRI G3.1 si toate celelalte dovezi care ne fac sa credem ca ghidul de raportare a fost folosit corect.
Compania a publicat primul raport in 2008 si de atunci o face neintrerupt.
Compania a publicat primul raport in 2008 si de atunci o face neintrerupt.
Institutia financiara a publicat primul raport in 2009 si de atunci raporteaza constant si neintrerupt. Raportul din 2009 a fost realizat conform standardelor London Benchmarking Group.
Raiffeisen Bank Romania a fost un deschizator de drumuri in piata locala de raportare. Acesta este primul raport din Romania care ia in considerare standardul de raportare GRI si este realizat de o echipa compusa exclusiv din romani. OTP Bank Romania a publicat cu un an mai devreme un raport care respecta indicatiile GRI G3, dar proiectul a fost realizat in parteneriat cu o echipa de consultanti externi din Ungaria.
Raportul CSR al bancii din anul 2014 urmeaza ghidul international de raportare GRI (Global Reporting Initiative) versiunea G4. Este de mentionat ca acesta este primul raport local din Romania care prezinta o evaluare clara si foarte detaliata a aspectelor de materialitate.
Primul raport de CSR al companiei a aparut in 2010. Organizatia publica de atunci neintrerupt, ultimul raport, fiind extrem de detaliat.
Compania a publicat primul raport de CSR in 2010, cand nu intrase in familia Telekom si era Cosmote Romania. A fost primul raport local publicat de o companie din Romania care a fost verificat de GRI. Prin urmare Cosmote Romania mai deschide un nou capitol in piata de raportarii de CSR din Romania: e prima companie care supune cu succes raportul procesului de verificare al Global Reporting Initiative. Primul raport mentioneaza ca respecta cerintele GRI versiunea G3.1, ale standardului AA 1000 Assurance Standard al Accountability cu privire la implicarea stakeholderilor, GRI (Global Reporting Initiative) si initiativa UN Global Compact. Dupa trei ani consecutivi, compania nu a mai publicat nici un raport local de CSR.
Primul raport in anul 2011, fiind primul raport elaborat de companie exclusiv pentru activitatile din Romania. Raportul urmeaza indicatiile standardului de raportare GRI 3.1. De asemenea, acesta a fost primul raport de sustenabilitate din cadrul GSK Europe realizat in conformitate cu cerintele “Initiativei Globale de Raportare” (Global Reporting Initiative – GRI) si care includea proiecte derulate de toate cele patru divizii de business – farmaceutica, ingrijirea sanatatii, distributie si productie – in Romania, in 2011.
La momentul publicarii acestui raport, compania GSK Romania a fost un pionier in domeniu fiind prima companie din Romania care s-a ghidat dupa versiunea G4 a framework-ului GRI. De asemenea, sunt de salutat eforturile locale pentru perfomanta in raportarea de CSR avand in vedere ca putine companii din Grupul GSK au facut asa rapid trecerea la cel mai nou si performant model de raportare de CSR al momentului.
Si in anul 2013, la momentul publicarii celui de-al doilea raport consecutiv dupa versiunea G4 a Global Reporting Initiative, GSK Romania a ramas singura companie din Romania care a adoptat acest standard de raportare. Pentru 2015, inca nu a fost anuntat un raport de CSR.
Compania a publicat primul raport de sustenabilitate pentru activitatile locale in 2012. Raportul din 2012 auto-declara ca respecta cerintele ghidului GRI 3.1 si ale suplimentului pentru Industria de petrol si gaze (SIPG). Acesta este primul raport in care Petrom realizeaza raportare in sistem GRI. Compania a declarat ca nu a luat in calcul un nivel de conformitate GRI (A, B sau C), ci s-a ghidat dupa cerintele urmatoarei versiuni a framework-ului – GRI G4.
Raportul din 2013 urmeaza si standardul UN Global Compact, avand in vedere ca din 16 decembrie 2013 OMV Petrom SA a devenit semnatar al celor 10 principii UN Global Compact. Petrom devine astfel prima organizatie de dimensiuni mari din Romania care alege voluntar sa participe in programul Global Compact al Natiunilor Unite.
Raportul de CSR al Coca-Cola HBC Romania 2011 a aparut in anul 2012, fiind primul raport local de CSR al companiei. Documentul mentioneaza ca respecta cerintele standardului AA 1000, ale GRI (Global Reporting Initiative) versiunea G3.1 si a recomandarilor suplimentului sectorial al GRI in domeniul procesarii alimentelor. Cu toate acestea raportul nu se regaseste in baza de date a GRI si nu a fost verificat de aceasta organizatie. Raportul prezinta informatii cantitative si calitative pentru anul 2011, urmarind performanta la nivelul anului 2011 prin raportare la indicatorii anului 2009 si evolutia in perioada 2009-2011.
Coca-Cola Hellenic Bottling Company Romania (Coca-Cola HBC) a lansat la sfarsitul anului 2015 raportul sau non-financiar pentru perioada 2012-2014. Este cel de-al doilea raport non-financiar al companiei. Detaliaza activitatile desfasurate de companie si de toate punctele de productie din Romania pe perioada 01.01.2012 si 31.12.2014.
Coca-Cola HBC a trecut in aceasta perioada printr-o etapa de imbunatatire a rezultatelor sale. In plus, compania si-a asumat si angajamente globale, aderand la programul Global Compact.
Compania si-a luat angajamentul sa imbunatateasca performantele de mediu de-a lungul lantului de valori, astfel ca din 2014, a fost introdusa o noua tehnologie de imbuteliere peentru sticlele Dorna si Dorna Izvorul Alb de 0,5 litri – respectiv un PET reciclabil produs din plate in proportie de 30%.
Capitolele raportului sunt structurate logic, astfel incat sa poate fi urmarite de stakeholderi. In primul rand este prezentata declaratia directorului general, Jaak Mikkel, ca o dovada a implicarii in aceasta activitate la cel mai inalt nivel. Urmeaza date despre raport, despre companie si dezvoltarea ei corporativa si apoi metodologia urmata pentru realizarea raportului.
Compania s-a concentrat pe patru teme mari, care sunt bazele activitatii sale: performanta de mediu, locul de munca, comunitatile locale si piata de desfacere. La final sunt prezentate obiectivele viitoare si un tabel cu date privind conformarea cu standardele GRI.
Compania a publicat primul raport de CSR in 2012, pentru activtatea din anul 2011. Publica in continuare conform metodologiei UN Global Compact. Insa rapoartele sunt greu de gasit pe site-ul companiei.
Rapoartele sunt publicate doar in limba engleza. Aparitia rapoartelor este anuala si consecutiva, fara intreruperi.
Primul raport de CSR publicat de companie cu referire excluciv la activitatile de pe piata locala a fost publicat in anul 2013 si a prezentat activitatea din anii 2010-2012.
Raportul are un grad de inovatie pentru piata raportarii de CSR din Romania deoarece este primul care beneficiaza de o verificare si asigurare externa conform standardului AA1000APS (2008) dezvoltat de Accountability. De asemenea, aceasta verificare externa este prima realizata de o echipa de experti romani – The CSR Agency.
Cel de-al doilea raport de CSR a fost verificat la fel ca si la prima editie, iar in plus a fost folosit standardul de raportare Global Reporting Initiative – versiune GRI 3.1. De asemenea, a fost publicata si o declaratie de verificare a nivelului de aplicare din partea GRI.
Am observat ca nu s-a pastrat periodicitatea raportarii. Daca primul raport al companiei a evaluat activitatea pentru ultimii 3 ani (2010 – 2012), acesta face referire la ultimul an. Compania a schimbat perioada analizata pentru a intra probabil intr-un ciclu normal de raportare anuala.
Raportul pe 2014 este primul din Romania validat la standarde internationale GRI G4. Acesta este cel de-al treilea raport de dezvoltare durabila al companiei si al doilea intocmit conform normelor de raportare elaborate de GRI si de Pactul Global al Natiunilor Unite.
A publicat primul si unicul raport de CSR pentru activitatea locala in anul 2013, pentru activitatea din 2012. La inceputul anului 2015, Lafarge a fuzionat la nivel global cu Holcim, iar operatiunile din Romania ale companiei au fost vandute unui nou jucator pe piata de profil: CRH (Cement Roadstone Holdings). Documentul auto-declara ca respecta cerintele GRI versiunea G3.1, nivelul B.
A publicat primul raport de CSR in anul 2013 pentru activitatea din 2012-2013. Continua sa raporteze.
A publicat primul raport de CSR in anul 2013 pentru activitatea din 2012-2013. Continua sa raporteze.
Acesta este primul raport de sustenabilitate al companiei. Detaliaza activitatile din perioada ianuarie 2013 – decembrie 2014 si a fost publicat in 18 august 2015.
Raportul acopera toate aspectele semnificative legate de performanta economica, sociala, de mediu si in piata a KMG International Group si a companiilor membre cu operatiuni semnificative. Perioada de raportare este cuprinsa in intervalul ianuarie 2013 – decembrie 2014, cu intentia ca ulterior acest raport sa fie publicat anual. Pentru comparatie, indicatorii sunt prezentati in paralel cu cei pentru anii anteriori
Raportul prezinta rolul si impactul companiei in economia romaneasca, dar si in alte tari cu operatiuni semnificative (Franta, Georgia), si detaliaza rezultatele din domenii precum guvernanta corporativa, resurse umane (educatie si devoltare, securitate in munca, diversitatate, drepturile omului), managementul mediului (reducerea emisiilor, consumul de apa, activitatile de conservare a biodiversitatii), investitiile si relatia cu comunitatile locale, performanta in piata.
Raportul a primit si integrat opinia independenta a Asociatiei pentru Relatii Comunitare.
KMG International utilizeaza sistemul de raportare de sustenabilitate GRI (Initiativa Globala de Raportare). Prin acest demers, grupul respecta in mod proactiv si cerintele directivei Comisiei Europene pentru responsabilitatea corporativa, al carei scop este cresterea nivelului de transparenta in mediul de business.
Au publicat primul raport de CSR in 2015.
Compania ofera din anul 2010 informatii despre activitatile si progresul in domeniul responsabilitatii corporative, prin intermediul Planului de Implicare a Partilor Interesate. In 2013 au decis publicarea primul Raport de Responsabilitate Corporativa.
@ Copyright Revista The CSR Report este o publicatie The CSR Agency. Toate drepturile rezervate.