Important

Semnificatia vietii si legatura ei cu CSR-ul

Traim cu totii pe aceeasi planeta, impartim aceleasi natiuni si aceleasi orase. Asadar, de ce nu contribuim cu totii la o societate mai buna in care sa putem trai impreuna?

De Dante Stein, Fondator Al Re:Start Romania, Al Coalitiei Pentru Dezvoltarea Romaniei al Invest Romania


Articolul face parte din numarul #4 al The CSR Report. Comanda AICI.


Dusmanul responsabilitatii sociale, al responsabilitatii corporative sau al responsabilitatii de orice alta natura este egoismul. Egoismul creeaza invariabil neincredere in randul oamenilor, ceea ce le impiedica dezvoltarea gandirii comunitare, a constiintei inter-dependentei, ceea ce aduce conflicte, dificultati si cateodata chiar razboaie. Numai atunci cand toata lumea va intelege ca a da si a se sustine reciproc este sensul intrinsec al vietii in comunitate, abia atunci vom avea o societate care sa poata trai in pace si prosperitate.

Oare o societate mai buna pentru toti nu va fi mai buna si pentru sine? Ba da, ar fi mai buna.

Daca fiecare dintre noi ne ajutam si ne respectam reciproc nu s-ar crea in mod inevitabil o societate mai buna? Ba da, am trai intr-o societate mai buna, in care ne-ar fi mai bine. Nu este acesta chiar sensul vietii?

Din perspectiva omului de afaceri, este de asemenea in interesul nostru sa contribuim la o societate mai buna, deoarece societatile care se bucura de un nivel de trai mai inalt cheltuiesc si investesc mai mult. Imaginati-va o societate plina de neincredere si de suspiciuni. In acea societate, nimeni nu cheltuieste si nimeni nu investeste. Nu este o perspectiva atragatoare pentru afaceri.

Companiile nu pot ignora faptul ca sunt absolut legate si dependente de o societate prospera. Daca fiecare companie ar fi absolut angajata sa actioneze ca un cetatean responsabil, atunci toti, inclusiv companiile, vom profita.

Companiile internationale se implica tot mai mult in moduri de abordare si de dezvoltare din punctul de vedere al sustenabilitatii afacerilor, insa companiile romanesti nu sunt la fel de active in acest domeniu.

Acest lucru nu se datoreaza faptului ca societatile romanesti sunt mai egoiste. Este pur si simplu din cauza lipsei de educatie. Sunt convins ca, odata cu educatia adecvata, companiile romanesti vor ajunge rapid la standardele internationale.

As dori sa reamintesc cititorilor ca CSR-ul si conceptele conexe sunt notiuni in care lumea inca se perfectioneaza. Conceptul de CSR a aparut abia in anii 90. Pe scena mondiala, abia in anii 2000 companiile internationale au inceput sa devina serioase in ceea ce priveste raportarea reponsabilitatii sociale, ceea ce inseamna ca si companiile romanesti isi vor face partea la un moment dat.

Eu cred ca viitorul este luminos pentru CSR in Romania, cu conditia ca toti stakeholderii sa fie educati si incurajati sa imbratiseze aceasta filozofie de viata si de management.

As vrea sa vad ca guvernele actuale si viitoare incep sa lanseze programe concrete destinate campaniilor educationale, dar si societatii in general, despre nevoia fundamentala de a fi responsabili, si nu doar pentru companii.

Corporatiile sunt construite de oameni si tot oamenii iau deciziile. Ar fi o idee inteleapta sa incepem prin educarea copiilor nostri cu privire la importanta de a fi un cetatean responsabil.


Articolul face parte din numarul #4 al The CSR Report. Comanda AICI.


Leave a comment

Your email address will not be published.


*