Noutati

Viata la raport

Sustainable development | © Carloscastilla | Dreamstime Stock Photos © Carloscastilla | Dreamstime Stock Photos

Poate e un pic fortata comparatia, dar am vrut sa va atrag atentia asupra importanteti raportarii de CSR si ce inseamna acest document in existenta unei companii.

Daca ne gandim la noi, ca indivizi, stabilim actiuni, ne gandim la solutii, facem planuri pentru un an, doi, cinci, 10. Elaboram strategii de crestere, de avansare in cariera, de intemeierea unei familii, de cumparare a unei case. Facem bugete, avem plan de venituri si de cheltuieli, raportam sefului, sotiei, sotului, parintilor. Practic, cu fiecare actiune, ne scriem propriul raport de viata, care poate fi comparat cu raportul de CSR al unei companii. Si ea isi face planuri si strategii si actioneaza si decide.

Am incheiat astazi unul dintre cele mai complexe proiecte pe care l-am desfasurat la The CSR Report: analiza unui raport de CSR in profunzime. Studiul de caz a fost realizat pe raportul Coca-Cola HBC Romania si a implicat mai multe faze desfasurate pe mai multe luni, care au implicat mai multi actori si mai multe initiative.

De ce am ales sa facem acest lucru?

Raportul Coca-Cola HBC Romania a fost un pilot, am vrut sa aratam companiilor de ce este importanta raportarea de CSR si cum schimba afacerea aceasta strategie.

Intr-un articol scris de Dragos Tuta, fondator si managing partner al The CSR Agency, se spune ca orice manager care isi doreste sa conduca un business profitabil pe termen lung are nevoie de informatii despre indicatorii care pot conduce la riscurile exemplificate mai sus. Acestea sunt in general rezultate non-financiare inregistrate de catre companie. Este important pentru management si actionari sa poate vedea informatii clare, sigure, echilibrate si comparabile. Asta inseamna raportarea si din acest motiv ne-am dorit sa facem un studiu de caz complex din analiza unui raport de CSR. Nu am vrut doar sa il prezentam si atata, ci sa va aratam ce inseamna, munca din spate, eforturile si mai ales importanta lui. Sper ca am reusit va sa atragem atentia si sa va facem sa reflectati asupra raportarii de CSR.

Astazi o sa cititi despre ce spun stakeholderii legat de raportul de CSR al Coca-Cola HBC Romania si cat de important este pentru o companie sa tina cont de opiniile acestora in activitatea lor.

Poate va intrebati de ce este important sa analizam atata rapoartele de CSR? Cemai vor si astia cu rapoartele lor cand Romania are atatea probleme, astia ne bat la cap cu rapoartele?

Tocmai aici apare solutia: rapoartele de CSR sunt un indicator al miscarilor din economie, al activitatilor pe care le intreprinde o companie, si nu doar in ceea ce priveste initiativele de CSR, ci mai ales cele legate de dezvoltarea afacerii. Sunt un mod de a transparentiza lucrurile si de arata ce se intimpla in spatele usilor inchise.
Companiile ar trebui sa isi doreasca sa faca rapoarte, pentru ca asa pot arata publicului ce fac ele zilnic, si cum se traduce activitatea lor in contextul general.

Va indemn sa urmariti acest studiu de caz si sa il analizati. Cine stie, poate ca va determina sa doriti sa faceri un raport de CSR sau sa cititi cu atentie mai bine rapoartele de CSR pe viitor.

Totul este sa va doriti sa fiti responsabili si cinstiti cu voi insiva: raportarea asta face, va determina ca in interiorul companiei in care lucrati, sau in fapt al oricarei organizatii, sa va priviti intr-o oglinda si sa spuneti exact ce vedeti in ea. Asta este pana la urma un raport de CSR, o oglinda a companiei si a oamenilor care lucreaza inauntrul ei.

Fiti determinati si responsabili si propuneti-va sa urmariti mai atenti ce se intampla cu raportarea: veti afla lucruri foarte interesante, care va vor surprinde. De cele mai multe ori placut.


P.S.: Acesta este ultimul meu editorial in calitate de redactor-sef al The CSR Report. A fost o calatoria fascinanta in domeniul sustenabilitatii si nu o regret nici o secunda, insa viata ne ofera diverse cai pe care sa le parcurgem la un moment sau altul. Voi mai colabora probabil ca invitat al publicatiei.

Insa va invit sa o cititi si pe mai departe si sa urmariti atent fenomenul sustenabilitatii in Romania si al raportarii. Viitorul va aduce schimbari profunde si e bine sa fiti la curent cu ele. Eu sigur voi ramane aproape de domeniu si de The CSR Report.

Va multumesc mult.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Comanda online revista The CSR Report. Livrare GRATUITA! Dismiss