Important

Accent pe comunitate

Interviul de astazi se concentreaza pe comunitatile locale. Am vazut saptamana trecuta din studiul de caz legat de comunitati din raportul de CSR al Coca-Cola HBC Romania care sunt actiunile organizatiei in aceasta directie. Laura Sgarcitu, Community Affairs Coordinator in cadrul Coca-Cola HBC, explica importanta comunitatilor locale in strategia de business a organizatiei.

 

In primul rand, care sunt politicile si strategiile legate de comunitatile locale ale Coca-Cola HBC?

Dezvoltarea durabila este parte integranta din strategia noastra, angajamentul nostru pe termen lung pentru un viitor durabil pentru care investim in mediul inconjurator, in oameni, in comunitatile locale si in parteneriate responsabile.

laura sgarcituComunitatile in care ne desfasuram activitatea sunt un stakeholder important al afacerii noastre, pentru ca acolo sunt angajatii nostri si familiile lor, iar activitatea noastra influenteaza dezvoltarea si evolutia acestor comunitati.

Stim bine ca triada de aur a dezvoltarii unei societati o reprezinta autoritatea, mediul de afaceri si societatea civila.

De aceea, prin programele noastre am incercat, de-a lungul timpului sa cooptam autoritatile in demersurile noastre in beneficiul societatii civile.

Cum vedeti comunitatile locale ca parte integranta a politicilor de business?

Nu intotdeauna comunitatile locale, prin reprezentantii lor, au o viziune integrata pe termen lung. Se intampla ca atunci cand lucrezi mult la un proiect si te concentrezi pe detalii sa nu mai vezi ansamblul. Experienta noastra corporate, impartasita intre tarile Grupului ne ofera exemple de bune practici si suntem capabili sa propunem solutii care la prima vedere nu sunt foarte evidente, pe termen lung insa isi dovedesc utilitatea si importanta si consolideaza relatia dintre companie si comunitate.

Prin urmare, sunt greu de cuantificat sau de enumerat modul si frecventa interactiunilor noastre. Asa cum am mentionat anterior, ele pot varia in functie de tipul de proiect si/sau partile interesate carora li se adreseaza. Astfel, tindem sa avem cel putin: intalniri lunare cu partile interesate neguvernamentale precum partenerii de afaceri, ONG-urile, mass-media; comunicari saptamanale cu factorii de decizie interni, asa cum sunt angajatii si, cat de des sunt necesare, cu autoritatile centrale si locale, in functie de proiecte, de cadrul economic si politic si de cererile lor specifice. Suntem deschisi sa interactionam cat de des este necesar, deoarece obiectivul nostru este acela de informare, consultare si colaborare eficienta cu partile interesate.

Programele nostre destinate comunitatilor au fost distinse cu numeroase premii internationale de prestigiu, iar avand in vedere ca cele mai multe dintre ele constituiau initiative pionierat pentru vremea lor ne face sa fim increzatori in viziunea noastra asupra a ce inseamna dezvoltarea durabila a comunitatilor locale.

Angajamentul nostru privind protejarea, conservarea si dezvoltarea comunitatilor locale este, de asemenea, demonstrat prin participarea noastra la Gestionarea Europeana a Apei (GEA) si Certificarea noastra cu Medalia de Aur prin Standardul European de Gestionare a Apei.

Care au fost programele pentru comunitatile locale?

Asa cum se vede si din raportul nostru de CSR, iata ce am facut pe scurt in perioada 2012-2014.

Am organizat ateliere in 12 orase totalizand peste 300 de ore pentru a promova mesaje privind un stil de viata activ si sanatos unui numar de peste 2.000 de elevi. Am organizat Tururi la Fabrici intitulate “Vizita la Fabrica Fericirii” care au atras peste 1800 de elevi si pe profesorii lor. In plus, ziua “Usilor Deschise” a atras peste 800 de participanti (angajati si familiile lor).

In acelasi timp, am implementat programul “Adopta un rau de la izvoare pana la varsare”, care a vizat plantarea a peste 60.000 de arbori si colectarea a peste 70 de tone de deseuri in cadrul comunitatilor locale.

Mai mult, peste 120 de angajati au fost implicati in activitati de voluntariat.

Initiativa “Omul re-ecologizeaza locul” a determinat peste 20 de actiuni de combatere a aruncarii de gunoaie (peste 700 de saci de deseuri adunate) si actiuni de reabilitare (peste 2.000 de arbori plantati). A cuprins un numar de peste 3000 de elevi si a atras peste 1300 de volunt

Cat de mult ajuta imbunatatirea performantelor Coca-Cola raportarea non-financiara in cazul comunitatilor locale?

Personal consider raportarea non-financiara cartea de vizita a unei companii. Am avut ocazia sa vad de-a lungul timpului tot felul de topuri de sustenabilitate, responsabilitate sociala samd, dupa criterii care mai de care mai complexe, abordand problematica in fel si chip. Consider ca standardele internationale pe care o companie le indeplineste si raportarea sa dupa criterii internationale sunt suficiente pentru a o califica drept responsabila. Nu suntem intr-un concurs ci la un nivel basic unde toate companiile ar trebui sa se situeze. De aceea cred ca obligativitatea raportarii non-financiare pentru companiile cu peste 500 de angajati este o initiativa care va genera o mai mare responsabilizare a oamenilor cae conduc in Romania afaceri de succes.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*