Noutati

Cum sa ai succes pe o piata competitiva

Cand vine vorba de ce se intampla in economia generala, antreprenorii si companiile mai mari sau mai mici sunt bulversate de toate schimbarile legislative sau de structura, care uneori le pun businessul in pericol. Este nevoie de o rigoare si de partea autoritatilor, dar si a companiilor pentru a putea reusi in hatisul legislativ si birocratic romanesc. Despre cum sa reusesti sa fii competitiv si sa nu faci rabat la calitate ne spune Anca Balasu, Manager proiecte, Produse Non Credit la Banca Comerciala Carpatica.

Cum apreciati politicile publice legate de problematica pietei de desfacere si furnizori in acest moment?

Politicile publice legate de piata de desfacere sunt din pacate necorelate cu realitatea pietelor. In mod concret nu putem vorbi de o politica de desfacere la nivelul tarii, ci de legi, ordine si metodologii ce reglementeaza fie activitati comerciale, fie activitati de productie, fie activitati de transport

Care sunt problemele intalnite in practica in ceea ce priveste problematica pietei de desfacere si furnizori si tot ceea ce inseamna acest aspect?

Cadrul legislativ greu de corelat si mai ales de descifrat de catre agentii economici constituie in opinia mea cea mai acuta problema. In mod concret atunci cand o companie vrea sa intreprinda o actiune economica menita sa implice nu doar activitatea sa, atunci incep intrebarile si bineinteles problemele. Ca antreprenor, trebuie sa te inconjori de consultanti economici , fiscali si bineinteles juristi priceputi ca sa poti actiona onest in limitele legii si bineinteles sa obtii profit. Bineinteles nu trebuie sa uiti de zona de CSR.

Cum vedeti piata de desfacere si furnizorii ca parte integranta a politicilor de business in cazul mediului privat?

In mod special cand esti o companie importanta, orice schimbare pe care o faci in ceea ce priveste furnizorii te costa nu numai bani, dar si imagine. Sunt intamplari care devin virale: o fabrica de lapte renunta sa mai ia lapte din Romania si apeleaza la cel din Ungaria. Bineinteles fabrica este ‘condamnata’ de lipsa de patriotism. Putem insa sa gandim ca un manager al fabricii si atunci intelegem ca trebuie sa te aprovizionezi dintr-o piata care sa iti ofere constanta si calitate in cee ace priveste materia prima ca produsul final sa fie calitativ si competitiv.
De cealalta parte, atunci cand cauti piete de desfacere trebuie sa te orientezi catre acele piete care iti ofera consumatorii si implicit pretul care acopera costul de productie.

anca balasu 1Ce ar trebui sa se imbunatateasca in acest domeniu, al problematicii pietei de desfacere si furnizori, in cazul companiilor?

Transparenta cadrului legislativ este primordiala si as adauga integrarea lui cu realitatea economica.

Cum vedeti relatia dintre mediul privat si sectorul public in acest domeniu?

Sectorul public este deseori beneficiar al produselor si serviciilor oferite de mediul privat. Din pacate apar si aici probleme serioase care privesc domeniul licitatiilor publice, modul de intocmire al caietelor de sarcini, neincrederea agentului economic privat ca acestea se desfasoara transparent si legal si mai ales istoricul legat de platile suspendate pentru contracte incheiate intre companiile private si stat.

Cum se pot implica mai mult companiile in cazul problematicii pietei de desfacere si furnizori? Ce le-ati sfatui sa faca?

Principii generale ca cele privind cunoasterea pietei si a consumatorilor, a drepturilor si obligatiilor legale nu mai sunt suficiente.Trebuie implicare la nivel de asociatii /grupari care sa fie capabile sa determine schimbari legislative de structura.

Cand privim indicatorii legati de imbunatatirea performantei pietei de desfacere si furnizori in cazul companiilor, la ce trebuie sa ne uitam si sa analizam? (va rog sa imi enumerati toti indicatorii si sa imi descrieti pe fiecare pe scurt)

Fiecare antreprenor isi masoara performanta in functie de specificul activitatii. Vad extrem de util in masurarea performantei pietei de desfacere si furnizori cativa indicatori care nu au nevoie de explicatii economice elaborate:

  • Numarul de furnizori/puncte de desfacere pentru un anumit produs/serviciu
  • Pretul mediu de productie/desfacere pt un anumit produs
  • Time to market- masurarea ciclului de productie-vanzare (de regula in minute/zile)
  • Costul de desfacere este cel mai utilizat indicator

Cat de mult ajuta imbunatatirea performantelor unei companii in cazul pietei de desfacere si furnizori raportarea non-financiara?

Raportarea non finaciara devine omniprezenta intr-o piata in care produsele tind sa nu se mai diferentieze real pe aceeasi categorie de pret. Consumatorii consuma in functie de preferinta si perceptie si aici intervin raportarile non financiare ca fiind determinate de evolutia modului in care consumam.


anca balasu 1Principii generale ca cele privind cunoasterea pietei si a consumatorilor, a drepturilor si obligatiilor legale nu mai sunt suficiente.Trebuie implicare la nivel de asociatii /grupari care sa fie capabile sa determine schimbari legislative de structura.


Care vedeti ca sunt dezvoltarile din acest domeniu in urmatorii ani?

Firmele cauta din ce in ce mai mult piete internationale de desfacere. Acesta este trendul pe care il anticipez in urmatorii ani. Totodata, piata interna este considerata interesanta inca pentru firme din afara, atat in ceea ce priveste desfacerea de bunuri, cat si de servicii. Cred ca dezvoltarea acestor piete va cuprinde in mod accentuat nu numai produs, dar mai ales serviciile aditionale acestuia. Externalizarea serviciilor ca metoda de optimizare a costurilor va accentua trendul de compozit produs-serviciu ca oferta omniprezenta in piata .

La ce schimbari majore trebuie sa ne asteptam?

Schimbarile majore sunt date de intreg spectrul politico- economic international si in mod particular european. Reglementarile existente in pietele de telecomunicatii, bancare, alimentare au intrat si vor intra in mod si mai accentuat in legislatia interna in urmatorii ani.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Comanda online revista The CSR Report. Livrare GRATUITA! Dismiss