Noutati

Fiecare angajat este un adevarat ambasador

Dupa cele doua teme importante, mediu si comunitati, ajungem astazi sa vorbim si despre unul din elementele definitorii ale unei afaceri: angajatii sai. Fara angajati, nici o companie nu se poate dezvolta, iar fara politici dedicate de a mentine oamenii, de a le crea conditii de lucru foarte bune, nu mai putem vorbi de dezvoltare. In studiul de caz referitor la angajatii, dupa cum reiese din raportul de CSR al Coca-Cola HBC Romania, am vazut care sunt strategiile legate de acestia. Corina Licea, Country HR Manager Romania si Moldova al Coca-Cola HBC, ne spune care sunt directiile in acest sens ale companiei.

In primul rand, care sunt politicile si strategiile legate de locul de munca la Coca-Cola HBC?

Respectam drepturile fundamentale ale angajatilor nostri, vizand sa cream un mediu de lucru deschis, cuprinzator si pozitiv. Politicile noastre privind drepturile omului si oportunitatile egale sunt comunicate pe scara larga si sunt integrate in programele destinate instruirii profesionale a conducerii.

Corina Licea, Country HR Manager Romania si Moldova al Coca-Cola HBC Romania

Prin politica noastra privind drepturile omului sustinem principiile United Nations Global Compact si Declaratia Universala a Drepturilor Omului. Suntem dedicati asigurarii unui loc de munca in care toti angajatii nostri sunt tratati corect si egal. Astfel, toti angajatii si managerii nostri sunt instruiti cu privire la implicatiile drepturilor omului in activitate zilnica.

Politica noastra privind egalitatea de sanse protejeaza angajatii impotriva discriminarii. In acest sens, Coca-Cola HBC Romania cauta sa ofere oportunitati corecte tuturor angajatilor si nu discrimineaza in nicio privinta angajarea pe motiv de rasa, religie, culoare, etnie, origine nationala, varsta, handicap, orientare sexuala, opinie politica, sex sau stare civila.

In plus, anual, prin studiul Indicele de angajament al angajatului, masuram gradul de implicare al echipei si organizam ateliere amanuntite pentru a imbunatati sectoarele importante pentru aceasta.

In cadrul studiului ne uitam la perceptia angajatilor cu privire la responsabilitatea noastra fata de mediul inconjurator, recunoasterea noastra ca bun cetatean in cadrul comunitatii si la capacitatea de a actiona cu integritate fata de partile interesate, externe organizatiei (clienti, furnizori, etc.).

Indicele de angajament al angajatului cuantifica masura in care echipele noastre sunt motivate, deschise si conduse de dorinta de a obtine cele mai bune rezultate pe termen lung. In 2012 si 2013 rezultatele indicelui de implicare al angajatilor a fost de 71%, respectiv 67%. In 2014 am schimbat metoda de masurare si am introdus indicatori noi (inclusiv un sector de responsabilitate corporativa si dezvoltare durabila care a inregistrat un procentaj de 93%). Punctajele din 2014 au atins 86% fiind peste parametri de referinta locali si conformi cu parametrii de referinta inregistrati de companii de inalta performanta.

Care sunt problemele intalnite in practica in ceea ce priveste locul de munca si tot ce inseamna acest aspect?

Fiecare membru al echipei este in fapt un adevarat ambasador Coca-Cola HBC. Astfel, provocarea noastra si totodata misiunea in care ne-am angajat este aceea de a construi o cultura organizationala centrata pe siguranta la locul de munca si de a dezvolta un dialog constant cu toti cei peste 1.500 de angajati, oferindu-le acces catre programe specializate.

Pentru imputernicirea angajatilor pe termen lung, Coca-Cola HBC Romania investeste in programe specializate de pregatire profesionala, care acopera nevoile angajatilor atat cu privire la abilitatile tehnice, cat si la cele de conducere. Suntem mandri ca pe parcursul perioadei de raportare, 100% dintre angajatii nostri au beneficiat de instruire profesionala. De asemenea, pe parcursul perioadei de raportare, 100% dintre angajatii nostri au beneficiat de o revizuire regulata a performantei si dezvoltarii carierei.

In ceea ce priveste siguranta la locul de munca (SSM) aceasta este implementata aplicand standardul OHSAS 18001 privind Seria de Evaluari a Sanatatii si Sigurantei in Munca in toate fabricile noastre. Acest program urmareste sa asigure un mediu de lucru sanatos, sigur, reducand spre zero riscurile pentru angajati, indeplinind in acelasi timp asteptarile consumatorilor si clientilor in ceea ce priveste furnizarea de produse de inalta calitate.

In 2014, Coca-Cola HBC Romania a castigat premiul pentru sanatate si siguranta in cadrul Grupului Coca-Cola Hellenic. Aceasta distinctie atesta dezvoltarea si aplicarea de sisteme eficiente privind sanatata si siguranta in munca, respectiv aplicarea de standarde si practici adecvate privind riscurile asociate activitatilor noastre comerciale.

In realizarea capitolului “Locul de munca” din raportul de sustenabilitate, cum a decurs colectarea datelor?

Capitolul “Locul de munca” a fost dezvoltat analizand activitatile derulate in perioada 2013 – 2014 si impactul acestora. Datele au fost colectate si ulterior interpretate utilizand atat metode cantitative, cat si calitative de evaluare.

Ce dificultati ati intampinat la realizarea raportului de sustenabilitate?

Spiritul de echipa face parte din filosofia noastra de business, iar fiecare activitate Coca-Cola HBC in Romania are in spate un efort comun. Astfel, si realizarea Raportului a devenit o actiune colectiva care a facilitat procesul de strangere si analiza a datelor.

Cat de greu a fost sa realizati capitolul legat de locul de munca in cadrul raportului de sustenabilitate?

Bunastarea angajatilor si confortul acestora la locul de munca sunt preocupari constant pentru noi. In acest sens realizarea acestui capitol a devenit un proces natural de reevaluare a tuturor activitatilor pe care le dezvoltam.
Realizarea unui astfel de raport presupune un efort dar beneficiile sunt foarte mari, atat pentriu angajatii nostri cat si pentru partenerii nostril externi. Raportul de sustenabilitate este oglinda vietii interne a unei companii, a felului in care sunt tratati angajatii pentru ca poti spune la nivel declarativ multe lucruri, dar cifrele uneori vorbesc singure.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Comanda online revista The CSR Report. Livrare GRATUITA! Dismiss