Matematica si stiinta dreptului – Interviu Alina Pintica
Interviu Alina Pintica, Chief Marketing and Communications Officer al Tuca Zbarcea & Asociatii.
Acest articol face parte din primul numar al revistei The CSR Report. Comanda AICI.
Cum vedeti implicarea avocatilor in activitati de responsabilitate sociala? Ce proiecte deruleaza Tuca Zbarcea & Asociatii?
Avocatii, in general, au un rol semnificativ in promovarea valorilor fundamentale in cadrul societatii si este firesc ca actiunile de tip CSR si pro bono sa ocupe un loc important in activitatea firmelor de avocatura. In zona cultural- artistica, avem un parteneriat de cativa ani cu reputatul violonist Alexandru Tomescu, cu prilejul Turneului Stradivarius, care ofera, an de an, o exceptionala incursiune in creatiile marilor compozitori ai lumii. Turneul lui Alexandru din 2015 a fost dedicat memoriei lui George Enescu si prezervarii mostenirii sale din Mihaileni, judetul Botosani. Impreuna cu Alexandru si cu un grup de mari iubitori ai valorilor nationale, printre care si Fundatia Pro Patrimonio, s-a demarat o ampla campanie de strangere de fonduri pentru salvarea casei familiei lui George Enescu. Fondurile astfel colectate au permis restaurarea casei din Mihaileni si realizarea unor pasi importanti in vederea redarii acesteia circuitului artistic, prin infiintarea unei academii de muzica.
In aceeasi linie, suntem parteneri juridici unici ai Festivalului International „George Enescu”, cel mai important eveniment cultural din Romania, dar si ai Expozitiei internationale de fotojurnalism „World Press Photo”. Festivalul devenit traditie al „Dilema Veche”, de la Alba-Iulia, sau Strada de C’Arte, eveniment organizat de Biblioteca Centrala Universitara si Fundatia Universitara „Carol I”, sunt alte cateva exemple de activitati din zona responsabilitatii sociale in care ne-am regasit pe parcursul lui 2015. Parteneriatele in planul educatiei, pe care le-am incheiat in ultimii ani, reprezinta, la randul lor, o componenta importanta a activitatii noastre de CSR. De la sprijinul acordat olimpicilor la matematica si profesorilor care pregatesc loturile de elevi pentru marile concursuri nationale si internationale, la actiuni de popularizare a fenomenului dezbaterilor ca activitate educationala, pana la parteneriatul pentru realizarea primei biblioteci video online din Romania – sub denumirea Decs. eu – sau, mai recentul Lead.ro, o platforma ce poate servi drept model pentru jurnalismul altfel, incepand cu jurnalismul sportiv.
O alta latura a activitatii noastre de responsabilitate sociala este reprezentata de asistenta juridica pro bono acordata de avocatii firmei pentru asociatii si ONG-uri precum Make-A-Wish Romania, Asociatia Necuvinte, Asociatia Ephemaire, Asociatia Plantam Fapte Bune si multor altora, inclusiv persoane fizice aflate in cautarea dreptatii.
Cat de importanta este activitatea de responsabilitate sociala pentru Tuca Zbarcea & Asociatii?
La fel de importanta ca pentru orice alta companie care are o constiinta sociala, asumandu-si un rol activ in comunitatea din care face parte. Programul nostru a fost oficializat in 2007, chiar daca firma si avocatii acesteia, chiar si angajatii, se implicau in diverse proiecte CSR si pro bono de multi ani. De exemplu, intrucat consideram de datoria noastra ca activitatile de acest tip sa fie un element central al culturii noastre organizationale, programul pro bono al Tuca Zbarcea & Asociatii presupune alocarea intre 3% si 5% din totalul orelor facturabile pentru activitati pro bono.
Si donatiile financiare reprezinta o forma prin care, atunci cand e nevoie, putem intinde o mana de ajutor. Asa cum noi am mai declarat in trecut, sumele donate nu ne fac mai buni ori mai rai, mai simpatici ori antipatici decat altii. Pentru noi, sunt la fel de importante toate zecile de cazuri medicale si sociale pe care le-am sprijinit financiar, indeosebi prin intermediul propriei noastre fundatii, Noctilucent, dar si prin zecile de proiecte in domeniul sanatatii, educatiei si sportului, culturii si artistice.
Acest articol face parte din primul numar al revistei The CSR Report. Comanda AICI.
Leave a comment