Strategie de cursa lunga
Mediul, antreprenoriatul si educatia financiara sunt principalele axe pe care se sprijina strategia Garanti, asa cum este prezentata de Ufuk Tandogan, CEO al Garanti Bank.
Articolul face parte din al III-lea numar al The CSR Report. Comanda AICI.
CARE ESTE STRATEGIA GARANTI BANK IN TERMENI DE RESPONSABILITATE SOCIALA?
Garanti Bank a dezvoltat o strategie de responsabilitate sociala multidirectionala prin intermediul a numeroase initiative. Stim ca activitatea noastra inseamna mai mult decat cifre si ca suntem, in acelasi timp, parte dintr-o comunitate. Initiativele in care banca s-a implicat vizeaza diferite aspecte importante pentru societatea noastra, precum protejarea habitatelor naturale, sprijinirea dezvoltarii mediului de afaceri local sau facilitarea accesului la instrumente de educatie financiara.
CARE SUNT PRINCIPALELE PROIECTE DE CSR IN CARE SE IMPLICA GARANTI BANK?
Scopul nostru este acela de a face tot posibilul pentru a aduce o contributie benefica in societate. Garanti Bank pune, astfel, accent pe protejarea mediului. In acest sens, a stabilit, in 2010, un parteneriat cu World Wide Fund for Nature Romania (WWF). WWF are in vedere protejarea speciilor si a mediilor naturale, importante atat pentru natura in general, cat si pentru comunitati. Prin intermediul acestui parteneriat, banca sprijina activitatile organizatiei, cu scopul de a contribui la protejarea habitatelor naturale ale Romaniei si de a construi un viitor in care oamenii pot trai in armonie cu natura. Odata cu aceasta colaborare cu WWF, banca a lansat WWF Bonus Card, primul card de afinitate eco din Romania, prin intermediul caruia Garanti Bank redirectioneaza 0,3% din valoarea totala a tranzactiilor efectuate de posesorii cardului catre proiectele locale ale organizatiei. Astfel, WWF Bonus Card ofera angajatilor si clientilor oportunitatea de a se implica in actiunile de mediu si de a contribui direct la imbunatatirea si la protejarea habitatelor naturale ale Romaniei.
Banca a organizat, de asemenea, diferite campanii alaturi de WWF. In 2013, spre exemplu, a fost initiata o campanie prin care fiecare nou posesor de WWF Bonus Card primea un bonus de 100 de lei, cu posibilitatea de a folosi acest bonus pentru a adopta simbolic un urs brun.
In ultimii doi ani, Garanti Bank a sustinut WWF Romania in cadrul Maratonului si Semi-Maratonului International Bucuresti. Angajatii bancii au alergat pentru Team Panda, alaturi de partenerii de la WWF Romania, cu scopul de a creste vizibilitatea activitatii ONG-ului si de a strange fonduri pentru proiectele dedicate protejarii naturii.
Contributia financiara a bancii a ajutat WWF sa isi desfasoare activitatea, sa educe si sa creasca vizibilitatea problemelor de mediu.
IN CE ALTE PROGRAME S-A IMPLICAT GARANTI BANK?
Garanti Bank este implicata si in Recicleta, primul proiect neutru in carbon dezvoltat de Asociatia ViitorPlus, cu scopul de a colecta si de a recicla deseurile de hartie din cladirile de birouri.
Din 2014, institutia financiara a sprijinit activ si Atelierul de Panza, un proiect care ofera alternative ecologice la pungile de plastic. Atelierul de Panza este si o afacere sociala, avand angajati cu dizabilitati, care contribuie la realizarea pungilor de panza.
Societatea inseamna oameni. Tocmai de aceea, de-a lungul timpului, am investit in proiecte din diferite sfere de activitate, prin care ne propunem sa ajutam oamenii sa isi atinga potentialul. In aceasta directie, antreprenoriatul este un pilon important, pe care l-am sustinut in ultimii ani.
Din 2013, Garanti Bank este implicata si intr-un proiect special, denumit “Atelierele de Antreprenoriat“, organizate de Fundatia Romanian Business Leaders (RBL), cu scopul de a sprijini, la nivel local, tinerii antreprenori. Prin intermediul acestor workshop-uri, participantii care si- au creat start-up-uri sau care si-au dezvoltat scale-up-uri au oportunitatea de a afla mai multe informatii despre cum sa isi dezvolte afacerile, dar si despre cum sa intre in legatura cu alti antreprenori. Atelierele de Antreprenoriat s-au dezvolatat treptat, de la 14 workshop-uri in 2013, la 90 in 2016, de la 30 de participanti in primul an, la 200 in 2016. In 2015, atelierele au inceput sa fie organizate nu doar in Bucuresti, ci si in Craiova, iar in 2016, programul a ajuns si in Timisoara, Iasi si Cluj-Napoca. Peste 146 de speakeri (antreprenori) au fost implicati anul trecut in proiect.
In acelasi timp, Garanti Bank considera ca este important sa acorde un sprijin suplimentar femeilor antreprenor. Prin urmare, banca se implica anual intr-o serie de workshop-uri denumite “Trusa de instrumente pentru antreprenoare incepatoare si nu numai“, organizate de asociatia Professional Women’s Network Romania (PWN), cu scopul de a oferi antreprenoarelor informatiile si instrumentele de care au nevoie pentru a-si dezvolta propriile afaceri.
DIN STRATEGIA GARANTI FACE PARTE SI UN PROGRAM DE EDUCATIE FINANCIARA?
Garanti Bank pune accent si pe educatie financiara, facilitand accesul la instrumentele necesare pentru ca o astfel de educatie sa inceapa de timpuriu. In acest sens, in 2016, banca a sprijinit publicarea de catre Asociatia pentru Promovarea Performantei in Educatie (APPE) a unor materiale de educatie financiara dedicate elevilor, incepand de la clasa pregatitoare si pana la clasa a IV-a. Manualele includ si ghiduri de predare pentru invatatori. In plus, Garanti Bank a sustinut si publicarea unei reviste trimestriale care abordeaza teme de educatie financiara, accesibila si online, pe finzoom.ro si appe.ro.
CARE SUNT OBIECTIVELE GARANTI BANK PENTRU 2017, IN RAPORT CU STRATEGIA DE CSR?
Obiectivele noastre pentru 2017 sunt de a continua sa fim parte din proiecte importante, in linie cu valorile noastre si cu impact asupra comunitatii. Ne propunem, de asemenea, sa ne implicam si mai mult in zona de educatie financiara.
Articolul face parte din al III-lea numar al The CSR Report. Comanda AICI.
Leave a comment