Noutati

CSR este un generator de schimbare si de valoare

Cred ca preocuparea tuturor celor care lucreaza in domeniu este sa armonizeze interesele si obiectivele business-ului cu nevoile comunitatilor si societatii in care business-ul se manifesta.

Ce inseamna CSR-ul in viziunea Mariei Besnea, Team leader employees’ engagement in Sustainability la OMV PETROM SA, aflam in randurile de mai jos. Lectura placuta!

 

Cum ai ajuns sa lucrezi in domeniul CSR?

In vara lui 2008 terminam Facultatea de Stiinte Politice din cadrul Universitatii Bucuresti (specializare engleza), cu ultimele emotii de sustinere a temei de licenta si gand de plecare in UK pentru un masterat in relatii internationale. In aceeasi vara, am aflat despre un stagiu de practica la Petrom in cadrul departamentului de responsabilitate sociala… Am aplicat cu gandul ca domeniul imi oferea o perspectiva noua de aplicare a ceea ce invatasem eu despre schimbare in societate din perspectiva celui mai important actor economic din Romania. Cele 3 luni s-au prelungit in 6, apoi intr-un an si… acum se fac 5 🙂

Ce reprezinta pentru tine CSR-ul din punct de vedere al motivatiei personale?

Pentru mine CSR inseamna generator de schimbare si de valoare. In calitatea de ‘mesager’ sau ‘agent’ ai o satisfactie imensa pentru ca planurile si ideile se intampla in viata reala si se transforma in impact pozitiv. Pe de alta parte, totul vine la pachet cu un grad ridicat de responsabilitate, necunoscut, factori interni si externi care trebuie tinuti in echilibru. Toate astea iti dau in fiecare zi ritmul si sentimentul de actiune, de alerta, de miscare – lucruri care pentru mine sunt esentiale.

Ce faci tu la birou, care sunt preocuparile majore de pe agenda ta de business (dincolo de mail-uri si intalniri)?

Cred ca preocuparea tuturor celor care lucreaza in domeniu este sa armonizeze C cu SR – adica interesele si obiectivele business-ului cu nevoile comunitatilor si societatii in care business-ul se manifesta. In subsidiar deriva toate celelalte responsabilitati, in functie de aria pe care trebuie sa o acoperi – dialog si implicarea partilor interesate, management de proiect, comunicare, implicarea angajatilor etc. Responsabilitatile constante pe care le am la Petrom, in cateva cuvinte, sunt gestionarea comunicarii externe a tuturor demersurilor de implicare in comunitate, inclusiv zona de raportare a rezultatelor. De doi ani am preluat si programele de voluntariat corporatist si comunicarea interna a conceptului pentru dezvoltarea durabila.

Crezi ca e nevoie de promovarea profesiei de Coordonator de CSR? Daca da, ce ai face pentru asta intr-o lume ideala, in care ai avea toate resursele necesare?

Cred ca CSR-ul nu are nevoie de PR – este suficient de nou si de flashy incat sa sune bine pentru oricine vrea sa faca ceva cool. Ce cred insa ca e nevoie este o mai buna intelegere a domeniului, a legaturii cu business-ul, a motivelor pentru care companiile fac CSR. Cred ca ce lipseste acum de pe piata este exact zona de evaluare a succesului, cum stii daca faci bine sau nu, intr-un sistem integrat de benchmark international. Exista premii sau nominalizari care recunosc valoarea anumitor programe si diferite instrumente de masurare a impactului comunitar sau a perceptiei care genereaza valoare de brand, insa ele nu sunt integrate. Acest indicator al succesului ar putea face diferenta si intre specialistii si profesionistii din domeniu.

In cazul in care planurile tale de cariera pe termen mediu si lung raman in acest domeniu: ce ai vrea sa te faci cand cresti mare?

Raman 🙂 Nu stiu inca in ce forma, dar raman. CSR-ul m-a ajutat sa ma fac mare, in sensul maturizarii profesionale. Cred ca pe viitor trebuie sa fac cumva sa ajut si eu acest domeniu sa creasca. Always win-win. 🙂

Interviul este preluat de pe blogul lui Dragos Tuta si a fost realizat in iunie 2013.

About Dragos Tuta (63 Articles)
Dragos Tuta (n. 1982) este, de la 1 februarie 2011, Fondator si Director General al The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). In perioada 1 iulie 2009 – 31 ianuarie 2011 a ocupat functia de Consultant CSR si Comunicare in cadrul OMV Petrom S.A. unde a lansat si coordonat portalul TaraluiAndrei.ro.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*