Important

GSK Romania a ajuns la cel de-al cincilea raport de responsabilitate corporativa

GSK Romania a publicat cel de-al cincilea Raport de Responsabilitate Corporativa, care prezinta realizarile companiei in 2016 si 2017 in ceea ce priveste investitiile in sistemul de sanatate si in beneficiul pacientilor, dezvoltarea angajatilor, contributia in cadrul comunitatilor si amprenta companiei asupra mediului.

Raportul ofera, de asemenea, rezultate privind indeplinirea angajamentelor pentru activitatile de responsabilitate corporativa asumate pentru perioada 2016 – 2017 si setarea unor noi obiective pentru 2018. Acesta este singurul Raport de Responsabilitate Corporativa al unei companii farmaceutice din Romania, demonstrand inca o data angajamentul GSK pentru transparenta. Raportul este elaborat conform celor mai inalte standarde globale de raportare (GRI Standards).

In acest raport sunt urmarite activitatile celor doua companii ale grupului in Romania (Pharmaceuticals si Consumer Healthcare), prin care GSK dezvolta si comercializeaza portofolii diferite de medicamente, vaccinuri si produse pentru ingrijirea sanatatii. Noutatea acestui raport al GSK in Romania este realizarea primului studiu de materialitate la nivel local, prin care au fost identificate principalele teme de interes pentru fiecare categorie de stakeholderi si care a generat prima matrice de materialitate a companiei. Temele materiale abordate in cadrul acestui studiu au fost impartite in 5 domenii, care reflecta performanta companiei in profunzimea activitatilor pe care le desfasoara: performanta economica si transparenta operationala, grija pentru pacient, grija pentru angajati, investitii in comunitatea locala si grija pentru mediu.

“Cel de-al cincilea raport de responsabilitate corporativa al GSK marcheaza o noua etapa in calatoria noastra ca parteneri de incredere in sanatate. GSK in Romania a continuat in 2016 si 2017 angajamentele de investitii in campanii de educare, de sustinere a comunitatilor defavorizate si de respectare a unor standarde etice si de transparenta in afaceri. Iar cele trei prioritati strategice globale ale GSK – Inovatie, Performanta si Incredere – ne ghideaza in actiunile noastre la nivel local, pentru crestere sustenabila si contributie de impact in Romania”, declara Sylwia Piankowska, Director General GSK Consumer Healthcare Romania si Balcani.

Dintre rezultatele cheie atinse in 2016- 2017 pot fi enumerate:

  • aproximativ 10 milioane de lei investiti in studii clinice in 2016 si 2017
  • 5 produse inovatoare lansate in categoriile de tratare a racelii si gripei, analgezie si in ingrijire orala
  • studii clinice in 8 arii de cercetare: cardiologie, vaccinuri, boli infectioase, oncologie, reumatologie, boli respiratorii, hematologie si nefrologie, realizate de catre echipa de Cercetare si Dezvoltare a GSK in Romania
  • 5 milioane de lei investiti in comunitatea locala
  • Promovarea egalitatatii si diversitatii la locul de munca: 71% dintre cei 264 de angajati sunt femei si in perioada de raportare nu au fost inregistrate incidente de discriminare in randul angajatilor
  • Peste 190 de angajati GSK din Romania au facut voluntariat pentru comunitatea locala
  • Campania Zambeste Romania a continuat programele educationale – 110.000 copii si adulti au beneficiat in mod direct de ore de educatie in scoli sau gradinite, produse sau tratamente dentare gratuite in cei doi ani
  • Peste 10.000 de inhalatoare folosite au fost colectate de la pacientii cu boli respiratorii, totalizand peste 550 kg de deseuri medicale de tip infectios colectate si eliminate definitiv din natura prin programul Colectam Inhalatoare
  • 4,1 tone de hartie si carton reciclate.

“De aproape 30 de ani suntem alaturi de pacientii romani in cautarea celor mai bune solutii pentru nevoile lor de sanatate. Traditia noastra de raportare nonfinanciara este una dintre practicile care ne fac mandri de modul in care compania noastra se dezvolta si promoveaza importanta transparentei in afaceri. Recunoasterea GSK printre cele mai responsabile companii din Romania de catre studiul “Romania CSR Index 2018″, este o reconfirmare a eforturilor constante depuse de echipa noastra in aceasta directie”, mentioneaza Dana Constantinescu, Director General GSK Romania.

Dintre cele mai importante angajamente pe care GSK Romania si le-a asumat pentru 2018 putem aminti:

  • determinarea de a aduce inovatia in Romania si de a accesa noi oportunitati pentru diversificarea portofoliului
  • continuarea investitiilor in studii clinice prin alocarea a 2 – 4 milioane de euro pana in 2020 si facilitarea accesului la medicamente inovatoare pentru toti pacientii din Romania.
  • angajamentul de a identifica, prin parteneriate valoroase, solutii pentru imbunatatirea sistemului de sanatate din Romania.
  • sprijinirea programelor de preventie si a politicilor de sanatate publica in beneficiul romanilor, cu ajutorul asociatiilor din industrie
  • imbunatatirea spatiului de birouri GSK pentru a crea un mediu de lucru confortabil si eficient pentru angajati.

Analizeaza raportul:

Leave a comment

Your email address will not be published.


*