Raport de responsabilitate corporativa Carpatcement 2011
Acesta este primul raport de CSR al companiei Carpatcement. Detaliaza activitatile din perioada 01.01.2010 – 31.12.2011 si a fost publicat in iunie 2012. Perioada de raportare se concentreaza pe datele anului calendaristic 2011, cele din 2010 avand rol comparativ.
Compania a ales ca pentru primul raport de CSR pentru activitatile desfasurate pe piata locala sa raporteze pe doi ani si nu pe un an, cum se obisnuieste. In cuvantul inainte, oficialii companiei au mentionat in schimb ca vor urma si alte rapoarte de CSR, care ar fi dat indicatia ca ele vor fi anuale. Din pacate, este singurul raport de CSR al companiei.
Raportul a fost realizat conform metodologiei GRI, mai precis GRI 3.1. Pentru elaborarea raportului s-a constituit o echipa de lucru formata din directorii si sefii de departamente din cadrul companiei si consultanti externi. Dupa o serie de intalniri, s-a stabilit continutul raportului, care cuprinde informatii de la fiecare departament obtinute
in urma unei evaluari exhaustive a activitatii desfasurate in Romania de catre companie.
Compania recunoaste limitarile din raportul pe care il publica. Datele fac referire doar la activitatea companiei Carpatcement Holding S.A. si nu la toate diviziile in care grupul HeidelbergCement a investit in Romania. Acest lucru inseamna ca nu au raportat activitatile companiilor care se ocupa de productia si comercializarea de agregate (Carpat Agregate S.A.), betoane (Carpat Beton S.R.L.), combustibili alternativi (Recyfuel SRL) si de transportul
cimentului (Cemtrans S.R.L.).
Exista indicatori pentru care organizatia nu a putut extinde sistemul pentru masurari cantitative. Compania recunoaste ca, avand in vedere ca a fost primul an in care au implementat acest sistem de raportare dupa framework-ul GRI 3.1, nu au reusit sa fixeze obiective cantitative pentru indicatorii raportati.
Raportul este detaliat si se concentreaza pe toate aspectele afacerii, inclusiv aspecte financiare. Sunt prezentate date detaliate despre angajati, comunitatile in care compania activeaza, informatii legate de masurile de mediu, dar si cele legate de reciclare, consumul de energie si apa.
Este interesant ca raportul contine si aprecieri legate de impactul economic al companiei si de sistemele pe care le foloseste. Este un raport complet si este pacat ca organizatia nu a pastrat exercitiul raportarii in mod regulat.
Datele sunt usor de parcurs si bine structurate. Este usor de citit, iar prezentarea grafica este foarte prietenoasa.
Leave a comment