Important

Raport de sustenabilitate Coca-Cola HBC Romania 2015

Raport Sustenabilitate Coca-Cola HBC Romania 2015

“Pentru ca maine incepe azi. Cu noi” este motto-ul raportului de sustenabilitate al Coca-Cola HBC Romania pe 2015.

Raportul acopera activitatea grupului din Romania si este al treilea la numar. In acest raport, Coca-Cola HBC Romania s-a concentrat asupra aspectelor materiale identificate în urma analizei de materialitate condusa conform cu cerintele standardului GRI G4. Recomandarile GRI au fost urmate pentru identificarea si prioritizarea aspectelor materiale, precum si pentru valorificarea oportunitatilor care au reiesit in urma acestui proces.

“Cand Coca-Cola HBC Romania s-a alaturat initiativei UN Global Compact Romania, ne-am angajat sa sustinem cele zece principii referitoare la drepturile omului, la conditiile de munca, la normele de mediu si de anticoruptie. Acest angajament ne determina sa analizam atat impactul pe care il avem ca business asupra intregului lant de aprovizionare si distributie, cat si oportunitatile de imbunatatire a practicilor noastre. Cea mai mare provocare este sa privim dincolo de managementul de zi cu zi si sa demonstram leadership sustenabil”, a declarat Jaak Mikkel, Director General Coca-Cola HBC Romania.

Compania continua sa foloseasca standardul GRI si, in afara situatiilor expres mentionate, toate datele folosite fiind valabile pentru anul 2015, de la 1 ianuarie pana la 31 decembrie. In unele cazuri prezenta date din anii anteriori, pentru a evidentia traseul pe drumul sustenabilitatii.

Extrase din raport:

  • In echipa de mangement superior (SMT) sunt 9 persoane, dintre care 8 romani.
  • In 2015, nu au fost raportate incidente de coruptie, incidente de comportament anticoncurential sau actiuni juridice pentru practici de comportament anticoncurential, monopol sau antitrust. Nu s-a primit nicio amenda semnificativa sau sanctiuni nemonetare pentru nerespectarea legilor sau reglementarilor.
  • 368 angajati au beneficiat de programul Work-Life Balance introdus in 2013 pentru a oferi posibilitatea angajatilor de a lucra de acasa si de a avea un program flexibil.
  • In 2015, au angajat mai multe femei, comparativ cu anii precedenti.
  • Initiativele de atragere de noi talente au adus in companie 7 stagiari in echipa de management si 8 interni. In plus, in 2015, au angajat 5 persoane de nationalitati diferite: 3 barbati din Estonia, Grecia si Serbia si 2 femei din Republica Moldova.
  • Nu au existat barbati printre angajati care sa fi primit concediu pentru cresterea copilului in 2015.
  • In anul 2015, programul Recognition@coke a premiat 106 angajati (individual si/sau echipe) pentru eforturile lor si pentru angajamentul fata de valorile companiei.
  • Consumul de apa a fost redus cu 12 % fata de anul 2014, la fel si consumul de energie a scazut cu 8%, iar cantitatea de deseuri solide reciclate a crescut cu 1,65%.
  • Au recuperat: 48,54% PET, 16,54% aluminiu si 28,86% sticla din cantitatea vanduta in economie. De asemenea, nu au fost raportate incidente de gestionare ineficienta a deseurilor.
  • Au redus consumul de combustibil usor pentru operatiuni cu 15%, nu folosesc ulei greu din 2012 si raporteza o utilizare din ce in ce mai mare de energie regenerabila pentru electricitate in comparatie cu anii anteriori.
  • Nu mai folosesc HFC-uri (gaze cu efect de sera utilizate pe scara larga in refrigerarea comerciala si de uz casnic) in spuma de izolare si clorofluorocarburile (CFC), acestea fiind aproape complet eliminate din echipamente printr-un program de captare si de recuperare pe piata.
  • Emisiile de CO2 au fost reduse cu 423.84 tone metrice in 2015 fata de 2014 datorita contributiei Cold Drink Equipment.
  • In 2015, aproximativ 700 de angajati au facut voluntariat in diferite actiuni de plantare de copaci, de curatare a raurilor, de participare la maratoane, sau de sustinere a cauzelor, prin donarea de cadouri de Craciun copiilor defavorizati, prin gasirea de solutii privitoare la livrarea apei sau prin implicarea alaturi de voluntarii Crucii Rosii dupa incendiul din Clubul Colectiv.
  • 1.560 de furnizori, ceea ce inseamna mai mult de 90% dintre furnizorii Coca-Cola HBC, au semnat Principiile de responsabilitate sociale ale companiei.

Acesta este al doilea raport al Coca-Cola HBC Romania bazat pe standardul GRI, dupa raportul realizat pentru anii 2012-2014, iar compania este decisa sa prezente in fiecare an un raport de sustenabilitate.

Analizeaza raportul:

Leave a comment

Your email address will not be published.


*