Raport CSR OTP Bank Romania 2008
Raportul de CSR al OTP Bank Romania privind activitatea din anul 2008.
Acesta este primul raport local de CSR al companiei si, din cercetarea empirica pe care am facut-o pana acum, OTP Bank este a doua organizatie din Romania care a ales sa raporteze local. Prima a fost Orange Romania care a demarat procesul mult mai devreme – in 2003, cu o frecventa anuala, dar l-a abandonat in 2007 in favoarea raportarii globale. Pana la finalul anului 2014, Orange a revenit o singura data asupra deciziei – in 2009 cand a publicat un raport scurt denumit Good CSR.
In raportul OTP Bank Romania nu sunt mentionate standarde sau modele internationale de raportare in CSR sau Sustenabilitate care au fost urmate, dar exista dovezi ca acestea au fost consulate intr-un fel sau altul. Avand in vedere ca grupul international al carei susidiara este OTP Bank Romania avea in 2008 un istoric de 2 ani in procesul de raportare, tindem sa credem ca informatiile despre indicatori si metodologie au provenit din cadrul grupului.
Din pacate, acesta este publicat doar in limba engleza. Versiunea in limba romana nu este publica, iar acest lucru ingreuneaza accesul stakeholderilor locali ai companiei la informatii.
Daca veti analiza acest raport cu gandul la actualele ghiduri de raportare in domeniul s-ar putea sa va lasati pacaliti si sa considerati ca este unul cu o calitate slaba. Va invitam totusi sa faceti o incursiune in cunostintele dumneavoastra despre CSR din anul 2009 (cand a fost publicat raportul) si sa va reconsiderati pozitia.
Leave a comment