Noutati

5 actiuni pentru companii sustenabile

UN Global Compact a lansat “Ghidul pentru sustenabilitate corporativa: transformarea catre un viitor sustenabil”. Acest nou ghid defineste cinci principii esentiale ale sustenabilitatii corporative, pe care Global Compact le cere companiilor sa le indeplineasca

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-concept-growing-company-paper-plant-business-image38547365Ne pregatim de lansarea Global Compact Romania si ne uitam catre organizatia centrala ca sa vedem ce activitati sustine si ce sfaturi are spre companiile care sunt membre sau doresc sa devina.

UN Global Compact a lansat “Ghidul pentru sustenabilitate corporativa: transformarea catre un viitor sustenabil”. Acest nou ghid defineste cinci principii esentiale ale sustenabilitatii corporative, pe care Global Compact le cere companiilor sa le indeplineasca – urmarind fiecare principiu, de ce este el esential, cum pot ajunge companiile la sustenabilitate corporativa si ce poate face Global Compact pentru a ajuta organizatiile.

Sustenabilitatea corporativa este imperativa pentru afacerile actuale – este esentiala pentru succesul corporativ pe termen lung si pentru ca asigura ca pietele in care activeaza respectivle companii aduc valoare societatii. Apoi, pentru ca sustenabilitatea sa fie parte din ADN-ul corporativ, companiile trebuie sa isi asume angajamentul la cel mai inalt nivel, sa raporteze anual legat de eforturile lor si sa se angajeze local sa puna in aplicare respectivele angajamente.

Pentru a fi sustenabile, companiile trebuie sa urmareasca 5 actiuni:

O afacere cu principii: Pentru orice companie, sustenabilitatea incepe printr-o activitate ce respecta integritatea – apararea tuturor responsabilitatilor fundamentale in ceea ce priveste drepturile omului, mediul si anti-coruptia. Cele 10 principii ale Global Compact propun o limba universala pentru responsabilitatea corporativa si un cadru de baza pentru toate companiile, indiferent de marimea, complexitatea sau locatia lor.

O societate consolidata: Companiile sustenabile se uita mai departe de zidurile proprii si trec la actiuni pentru a sprijini societatea din jurul lor. Saracia, conflictele, o forta de munca needucata si resursele limitate sunt probleme strategice pentru succesul companiilor si viabilitatea lor. Odata cu activitatea de afaceri, investitiile si lantul de distributie,raspandite in toate colturile pamantului, companiile trebuie sa realizeze ca nu mai pot avea succes atunci cand lumea din jurul lor se deterioreaza.

Management asumat: Leadershipul unei companii trebuie sa transmita un semnal puternic in organizatie ca sustenabilitatea conteaza. Un anagajament public pe care un CEO il face, cu sprijinul consiliului de administratie, este obligatoriu pentru a participa in Global Compact. Asumarea inseamna si actiuni in zone cheie: o agenda asumata de actionari si membri executivi; ajustarea politicilor si practicilor; alinierea afacerilor publice; traininguri pentru angajati si motivarea acestora; impingerea principiilor sustenabile dinspre organizatie catre tot lantul de distributie si transparenta asupra actiunilor, eforturilor si rezultatelor.

Raportarea progresului: Pentru orice CEO masurarea rezultatelor conteaza, asa ca membrii Global Compact trebuie sa realizeze anual un “Communication on Progress” (COP), care este inclus de obicei in raportul de CSR sau in raportul anual, si care ofera stakeholderilor un mod de a urmari realizarea actiunilor si eforturilor organizatiei pentru a opera responsabil si pentru a ajuta societatea. Peste 28.000 de COP sunt disponibile pe site-ul Global Compact.

Actiuni locale: Companiile exista si actioneaza in cadrul natiunilor si comunitatilor care pot avea asteptari variate a ceea ce inseamna un business responsabil. In plus, tipurile de probleme cu care se confrunta o companie si modul in care, in mod activ, sprijina prioritatile locale si nationale variaza foarte mult. Pentru ca o organizatie sa reuseasca sa fie sustenabila in locul din care face parte, birourile locale ale Global Compact sunt prezente in peste 85 de tari si sprijina organizatiile membre – prin procese de invatare, raportare, networking, parteneriate si advocacy, toate aceste actiuni fiind realizate cu singurul scop de a facilita intelegerea reala a sustenabilitatii si performanta fiecarei tari in parte.

Cu peste 8000 de companii membre si 4.000 de participanti non-business in peste 160 de tari, UN Global Compact ajuta organizatiile, indiferent ca sunt incepatori in calatoria sustenabilitatii sau lideri de necontestat in domeniu, pentru a-si indeplini angajamentele de a opera responsabil si de a sprijini societatea.

Puteti afla mai multe descarcand Ghidul.

credit foto: © Shutter999 | Dreamstime.comConcept Of Growing Company With Paper Plant Photo

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*