Noutati

Bani pentru idei

OMV Petrom lanseaza cea de-a patra editie a competitiei “Idei din Tara lui Andrei”, care sprijina romanii cu solutii din sfera dezvoltarii comunitare, educatiei pentru angajabilitate, eco-eficientei si eco-inovatiei.

Nu doar idei, ci idei care genereaza proiecte ce pot schimba lucrurile. Sunt multe proiecte lansate in ultimii ani care au schimbat viata comunitatilor in care au fost realizate, de la simple idei pentru un aspect mai frumos al respectivei locatii, pana la modalitati de conservare a energiei sau transformare a ei.

Am avut ocazia sa fiu jurat in mai multe comisii in cadrul unor competitii, astfel incat  stiu ca idei sunt foarte multe si foarte frumoase, singurul lucru ce lipseste de cele mai multe fiind finantarea.

Ar fi de dorit crearea unui fond mai mare, un pool, la care sa contribuie mai multe companii si unde ideile ramase nefinantate sa isi poata gasi rezolvarea.

Si pentru ca este nevoie de implicare, OMV Petrom lanseaza cea de-a patra editie a competitiei nationale de proiecte “Idei din Tara lui Andrei”. Aceasta sprijina romanii cu solutii din sfera dezvoltarii comunitare, educatiei pentru angajabilitate, eco-eficientei si eco-inovatiei. Editia din acest an este lansata in parteneriat cu fundatia PACT (Parteneriat pentru Actiune Comunitara si Transformare). Programul finanteaza proiecte pentru dezvoltarea sustenabila a comunitatilor din Romania cu granturi totale de pana la 200.000 euro.

Pana in 3 decembrie, persoanele fizice, organizatiile neguvernamentale, institutiile de invatamant si alte institutii publice isi pot inscrie ideile in competitie pe site-ul “Tara lui Andrei”, la sectiunea “Idei din Tara lui Andrei”.

Mona Nicolici_Manager Departament Sustenabilitate OMV Petrom”Credem cu tarie in puterea ideilor bune de a schimba oameni si comunitati. In acelasi timp, stim ca, pentru a deveni realitate, ideile bune au nevoie de sprijin si recunoastere. Pentru a patra oara, in Idei din Tara lui Andrei, cautam oameni cu initiativa, dornici sa fie parte activa din schimbarea in bine a comunitatilor unde traiesc”, a spus Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate, OMV Petrom.

In editia de anul acesta, ideile propuse se pot incadra intr-unul dintre urmatoarele trei domenii:

  • dezvoltare comunitara – initiative care rezolva o problema sociala in comunitatea locala, valorificand in mod eficient resursele, nevoile si oportunitatile existente;
  • educatie pentru angajabilitate – proiecte care contribuie la formarea si pregatirea pentru piata muncii atat a tinerilor, cat si a adultilor;
  • mediu: eco-eficienta sau eco-inovatie – promovarea unui comportament cumpatat, prin folosirea in mod responsabil a resurselor naturale si a inovatiei pentru protectia si valorizarea mediului inconjurator.

Fiecare initiativa poate primi finantare de pana la 5.000 euro sau 15.000 de euro.

Alina Zara, castigatoare in competitia “Idei din Tara lui Andrei” cu proiectul Coltul Romanesc, descrie experienta ei in competitie. “Ne-am inscris in ’Idei din Tara lui Andrei’ in ideea de a genera venituri pentru mai multe femei din localitate si pentru a largi gama de produse Mandra Chic. Finantarea OMV Petrom ne-a ajutat sa schimbam in bine comunitatea locala si perceptia lumii asupra a ceea ce se poate face intr-un sat romanesc cu oameni harnici si dichisiti.”

Competitia „Idei din Tara lui Andrei” – editia 2015 – este organizata in parteneriat cu Fundatia PACT, o organizatie neguvernamentala activa in domeniile dezvoltarii comunitare si economiei sociale.

Ruxandra Sasu“In cei peste 13 ani de activitate a echipei noastre, am avut sansa de a intalni in comunitatile locale din Romania o sumedenie de oameni responsabili, entuziasti, preocupati de a produce schimbari pozitive acolo unde traiesc si/sau muncesc. Credem ca adevaratele schimbari vin din interiorul comunitatii, se propaga de la om la om si de la cetateni inspre comunitate ca intreg si suntem incantati sa-i sprijinim pe acesti oameni cu initiativa pentru a-si transforma propriile idei in actiuni concrete pentru dezvoltarea localitatii lor”, spune Ruxandra Sasu, Director Executiv, Fundatia PACT.

Proiectele inscrise in editia din 2015 a competitiei vor trece prin doua etape de evaluare. Cea dintai este votul public, ce se va desfasura in perioada 7 – 18 decembrie 2015 si va reprezenta 40% din punctajul final. Cea de-a doua etapa va avea loc intre 7 decembrie 2015 si 13 ianuarie 2016, cand juriul “Idei din Tara lui Andrei” va analiza ideile primite, iar evaluarile lor vor reprezenta 60% din totalul punctajului. Din juriu vor face parte reprezentanti ai unor ONG, membri ai Fundatiei PACT si ai OMV Petrom, bloggeri si jurnalisti.

In 20 ianuarie 2016 vor fi anuntati castigatorii competitiei, cei care au obtinut punctajul cel mai mare in urma votului public si al evaluarii juriului.

Pe parcursul celor trei editii de pana acum ale competitiei „Idei din Tara lui Andrei”, OMV Petrom a oferit finantari in valoare totala de 360.000 de euro pentru peste 40 de proiecte sociale. O parte din castigatori si-au transformat ideile de proiecte in adevarate afaceri sociale, contribuind la schimbarea in bine a zeci de comunitati de pe teritoriul tarii.

OMV Petrom – Resourcefulness
Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness, propunanadu-si dezvoltarea unor relatii bazate pe castig reciproc intre societate, mediu si companie prin solutii inovatoare. OMV Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etica si codul de conduita reglementeaza toate relatiile de afaceri, iar dialogul si implicarea partilor interesate sunt parte integranta a practicii comune de business. “Tara lui Andrei” este principala platforma de implicare in comunitate. Din 2007 pana in prezent,au alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania.

Fundatia PACT – Parteneriat pentru Actiune Comunitara si Transformare este activa in domeniul dezvoltarii comunitare in 19 judete din sud-vestul, sudul si sud-estul tarii. Cetatenii din aceste comunitati formeaza organizatii comunitare care identifica si mobilizeaza resurse si actioneaza local pentru a rezolva probleme cu care se confrunta ei insisi si concetatenii lor. 

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Comanda online revista The CSR Report. Livrare GRATUITA! Dismiss