Bursa Binelui a ales câștigătorii Campionatului de Bine
Dezvoltarea pe termen lung se poate face de către orice membru al societății, care înțelege ce presupune comunitatea și conceptul de sustenabilitate.
Cea mai mare bancă din România, BCR, organizează anual, Bursa Binelui, care găzduiește, organizează și implementează Campionatul de Bine, o competiție de mobilizare adresată organizațiilor non-profit, neguvernamentale, care transformă organizațiile în proprii fundraiseri în vederea atragerii de donații. ONG-urile sunt încurajate să înscrie în Campionatul de Bine propuneri de proiecte implementate de organizații în comunitățile în care acestea activează sau pentru o anumită categorie de beneficiari, plecând de la o nevoie identificată în comunități sau în rândul beneficiarilor, pentru care organizațiile doresc să strângă fonduri.
Campionatul de Bine 2014-2015 a reunit 90 de proiecte și 75 de organizații non-profit, neguvernamentale, din care 53 de proiecte și 50 de organizații s-au calificat în semifinală și 27 de proiecte și organizații au ajuns în finala Plină de Bine. Odată cu acest campionat, BCR se implică în dezvoltarea comunităților din care face parte, finanțând proiecte, care pot schimba viața stakeholderilor pe termen lung. Participanții celei de-a doua ediții a Campionatului de Bine au strâns peste 64.000 de euro din mai mult de 7.300 de donații făcute prin intermediul platformei bursabinelui.ro, pe parcursul celor 84 de zile dedicate mobilizării pentru atragerea de donații [13 noiembrie 2014 – 4 februarie 2015].
Câștigătorii celei de-a doua ediții a Campionatului sunt: Asociația Română Împotriva Leucemiei – ARIL, Asociația SOS Infertilitatea și Asociația Kogayon. Câștigătorii au fost premiați de către BCR cu dublarea sumelor atrase din donații, în limita a 5.000 de euro.
Asociația Română Împotriva Leucemiei – ARIL a reușit să strângă 37.785 lei de la 1.082 de donatori pentru proiectul ″Dotarea Laboratorului Secției de Hematologie a Spitalului Universitar de Urgență București″, care își propune dotarea secției de hematologie a Spitalului Universitar de Urgență București (SUUB) cu un flowcitometru, echipament performant, care să permită celor peste 800 pacienți care calcă lunar pragul secției diagnosticarea corectă și rapidă a patologiilor de sânge. “Cu mult entuziasm, am reușit să strângem alături de noi voluntari, care ne-au fost alături de-a lungul timpului și care și-au arătat devotamentul și implicarea încă o dată. A fost un efort concentrat și o victorie mult dorită. Faptul că de ani de zile sprijinim pacienții cu leucemie și că mulți dintre ei astăzi sunt supraviețuitori ne-a dat credibilitate, în ciuda lipsei de mediatizare foarte mare”, spune Monica Bunaciu, Președinte și membru fondator al Asociației Română împotriva Leucemiei – ARIL.
Asociația SOS Infertilitatea a strâns 25.020 lei de la 1.518 donatori pentru proiectul ”Fertilitatea are nevoie de ocrotire și sprijin″, care își propune să informeze mai bine pacienții cu privire la afecţiunea lor, să îi ajute să o abordeze eficient, cu mai multă încredere şi optimism. De asemenea, proiectul are ca obiectiv și să convingă Ministerul Sănătății că pacienții hipofertili trebuie sprijiniți. “Este prima noastră campanie de fundraising (cu excepția campaniilor pentru 2% din impozitul de venit și a celor câteva sponsorizări în baza a 20% din impozitul pe profit) și ne bucurăm mult că a fost un pariu câștigat. Căci, dincolo de competiție și premiu, pentru noi fiecare dintre cele peste 1.500 de donații din această competiție înseamnă un mesaj de susținere”, spune Nicoleta Cristea-Brunel, fondator Asociația SOS Infertilitatea.
Proiectul ″Centrul de vizitare Oltenia de sub Munte″ al Asociației Kogayon a atras 818 donatori și 35.510 lei pentru crearea unui nucleu de coordonare al ecoturismului zonei, al promovării valorilor naturale, în special al celor două arii naturale protejate în a căror administrare este implicată Asociația Kogayon. “Pentru noi experiența strângerii de fonduri este una nouă și am învățat multe din Campania pe care am derulat-o în Campionatul de Bine. Ne-am bazat campania, în special, pe voluntarii și prietenii care ne ajută de peste 10 ani“, a mărturisit Florin Stoican, Președinte Asociația Kogayon.
Bursa Binelui este un proiect creat și susținut de Banca Comercială Română (BCR), în parteneriat cu EuPlătesc.ro, care au dezvoltat și susțin platforma on-line și acoperă toate costurile legate de tranzacții, întreținere și comunicare. Bursa Binelui este singura platformă online care permite donațiile fără comisoane, încurajând astfel donatorii care vor să participe cu sume mici (5, 10 lei) pentru susținerea financiară a unei cauze. Suma minimă care poate fi donată este de 5 lei. Toată tranzacția este 100% securizată și nu se percepe niciun fel de comision.
Leave a comment