Important

Comunitatea in actiune

Proiectul “ACTIONariat pentru Comunitate!” a urmarit motivarea implicarii diferitelor categorii de stakeholderi in abordarea strategiilor de CSR.

Cel mai dificil in aplicarea strategiilor de CSR, si implicit a raportarii actiunilor, este convingerea tuturor stakeholderilor ca sustenabilitatea este un mod de actiune, care afecteaza pozitiv toata activitatea, indiferent de natura ei.

Vorbim aici de persoane private, de companii, mai mici sau mai mari, de organizatii neguvernamentale si, mai ales, de autoritatile si institutiile publice. Din acest motiv, implicarea este vitala pentru ca CSR-ul sa devina poate, la un moment dat, politica de stat, cum exista in alte tari europene si nu numai.

Un proiect desfasurat pe parcursul ultimelor luni, intre octombrie 2014 si august 2015, intitulat

Asociatia CSR Nest a derulat acest proiect, in valoare de 62.600 lei, realizat in proportie de 88,82% cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civica, program finantat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, administrat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile.

In proiect au luat parte 21 de IMM-uri care s-au implicat in activitatile si proiectele derulate de sase ONG-uri din Bucuresti, cu scopul de a creste coeziunea dintre categoriile de stakeholderi in solutionarea nevoilor comunitatii din Capitala.

Obiectivul proiectului ”ACTIONariat pentru Comunitate!” a fost reprezentat de cultivarea implicarii responsabile in comunitate a managementului si angajatilor IMM-urilor din Bucuresti, pornind de la realitatile pietei locale de responsabilitate sociala corporativa (CSR) si de la gradul de implicare civica a IMM-urilor din Romania.

”ACTIONariat pentru Comunitate!” a identificat si selectat 50 de IMM-uri din diferite domenii de activitate, care, in cadrul unor intalniri, au fost informate de catre echipa de proiect despre:

  • Beneficiile implicarii civice si comunitare;
  • Necesitatea unui comportament responsabil in societate (atat ca individ cat si ca entitate juridica);
  • Prezentarea conceptului de responsabilitate sociala in randul IMM-urilor;
  • Prezentarea conceputului de voluntariat in randul IMM-urilor;
  • Adoptarea de politici responsabile in randul IMM-urilor.
Membrii proiectului

Membrii proiectului ”ACTIONariat pentru Comunitate!”

Unul dintre obiectivele specifice a fost elaborarea de strategii de responsabilitate sociala pentru 21 de IMM-uri din cele 50 informate. Aceste strategii au fost adaptate in functie de specificul activitatii fiecarui IMM in parte.

IMM-urile implicate sunt: New Kopel, Fabrica de Bere Buna Zaganu, Business Review, Nutrivita, Creativ Pro Design, Culori si Idei, Barotti International, Ensight Management Consulting, Hotel Cismigiu, Original Murano, Brightway, Interactivision, Ferma Verde, REI Finance Advisors, Ergo Print, Color Box, REI Facility, Safety First, Regus, Bee Works, Books Express.

Cele sase ONG-uri partenere care au oferit posibilitatea implicarii companiilor in proiectele lor sunt: Organizatia Suedeza pentru Ajutor Umanitar Individual, Organizatia Umanitara Concordia, Asociatia Young Initiative, Romanian Angel Appeal, Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania – Filiala sector 6 si Fundatia Nane.

Pe langa actiunile deja mentionate, IMM-urile partenere au primit pentru o perioada de doi ani si titlul de ”IMM Responsabil Social”. Acest titlu este un indicator de bonitate in domeniul implicarii sociale, avand un efect, pe termen lung, de crestere a competitivitatii pe piata, dar si un impact semnificativ asupra obiectivelor de dezvoltare durabila stabilite prin Strategia “Europe 2020” si asumate de Romania.

Sergiu Sebesi”Proiectul <ACTIONariat pentru Comunitate!> a fost o adevarata provocare pentru organizatia noastra pentru ca ne-am asumat un rol foarte important de a aduce IMM-urile mai aproape de dezideratul de implicare in proiecte sociale. Intr-o perioada in care IMM-urile sunt concentrate pe cresterea cifrei de afaceri si pe mentinerea cotei de piata, este greu sa faci efortul de a le opri si de a le face sa inteleaga ca pot face <profit pentru oameni> , actionand spre binele comunitatii din care fac parte. Multumim IMM-urilor care au inteles si s-au alaturat misiunii proiectului nostru, precum si ONG-urilor partenere care au sprijinit buna desfasurare a activitatilor”, a spus Sergiu Sebesi, presedintele Asociatiei CSR Nest si coordonatorul de proiect.

Asociatia CSR Nest a fost fondata in anul 2010 de un grup de specialisti cu experienta atat in mediul corporatist, cat si al societatii civile din Romania si din strainatate. Scopul acesteia este de a fi o punte de legatura intre companii si organizatiile nonguvernamentale. Misiunea organizatiei decurge din numele acesteia, “CSR Nest”, respectiv “cuibul de responsabilitate sociala corporativa”. Conceptul presupune dezvoltarea de la zero a proiectelor si strategiilor de CSR cu impact crescut in comunitate si care vin in intampinarea unor nevoi reale.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*