Important

Crestere sustenabila la bere

Ursus Breweries a prezentat raportul de dezvoltare durabila, primul din Romania validat la standarde internationale GRI G4

Orice companie, care doreste sa fie sustenabila, trebuie sa contribuie activ la mediul economic din care face parte. Doar asa, organizatia creste in acelasi timp cu economia tarii si dezvoltarea pe termen lung este asigurata. Sustenabilitatea inseamna acele actiuni care sa conduca la acest deziderat.

Asistam in aceste zile la un adevarat “asalt” al ANAF asupra firmelor romanesti, in incercarea de aplicare a legii legate de evaziunea fiscala. S-a scris mult despre cum face ANAF aceste controale, despre respectivele firme, insa ca intotdeauna lucrurile sunt la mijloc. Statul trebuie sa se asigure ca toti actorii economici respecta legile, ca mediul concurential este neviciat si, mai ales sa asigure aceleasi masuri pentru toata lumea, in mod egal. La randul lor, companiile, mici, mijlocii sau mari, trebuie sa respecte legea si evident sa denunte abuzurile din partea statului atunci cand exista. Evident, ANAF nu trebuie sa faca abuzuri sau sa aplice legea discretionar sau cu dubla masura.

Stim ca statul gestioneaza prost banii colectati, ca exista povara fiscala, ca sunt prea multe taxe si ca firmele mici sunt sufocate de birocratie si toate aceste discutii sunt legitime si trebuie dezbatute rapid pentru a crea un mediu economic sustenabil, pe termen lung.

In acest context, companiile mari pot da exemple si se pot constitui in modele, care sa ajute atat mediul economic si partenerii lor, cat si mediul politic, prin discutii legate de cum poate fi imbunatatita legislatia, predictibilitatea si stabilitatea ei, modul de colectare a taxelor, o usurare a birocratiei si nu in ultimul rand, dar foarte important, o fiscalitate corecta si care sa incurajeze afacerile.

Ioana Szatmari, Mihaela Lutas, Florin Morosanu, Vakar Istvar, Cristina Balan, Robert Uzuna si Ion Novacescu, in timpul conferintei de presa de ieriUrsus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, a prezentat la Cluj-Napoca raportul de dezvoltare durabila, primul din Romania validat la standarde internationale GRI G4. Acesta este cel de-al treilea raport de dezvoltare durabila al companiei si al doilea intocmit conform normelor de raportare elaborate de GRI si de Pactul Global al Natiunilor Unite.

Principalele obiective anuntate de companie pentru operatiunile sale din Romania sunt stimularea cresterii si dezvoltarii economice, sociale si culturale.

Raportul a fost dezvoltat si validat, in premiera in Romania, in concordanta cu standardele Global Reporting Initiative – GRI G4 si detaliaza progresele facute in ceea ce priveste contributia companiei la dezvoltarea societatii, cu accent pe comunitatile in care Ursus Breweries este prezenta: Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov, Buzau si Bucuresti, unde se afla sediul central al companiei.

Raportul include detalii despre operatiunile din perioada 2013 – 2014:

  • 28.000 locuri de munca generate direct si indirect in economia Romaniei;
  • 70% din orzul folosit de Ursus Breweries este procurat de pe piata locala;
  • 90,7% este rata de reciclare a deseurilor generate;
  • 2.100 de ore de formare profesionala au fost oferite angajatilor Ursus Breweries;
  • 47,01% din functiile de conducere ale companiei sunt ocupate de femei;
  • 8,26% din energia totala directa pe care Ursus Breweries o utilizeaza este regenerabila.

robert-uzuna-ursus-breweries-cover-800“Raportul de dezvoltare durabila face parte din strategia Ursus Breweries de a integra sustenabilitatea in practicile sale uzuale si este un exemplu de transparenta non-financiara si etica. Am ales sa prezentam aceasta premiera romaneasca in Cluj-Napoca, reconfirmand public ADN-ul nostru local, cultivat de-a lungul timpului in trairea comunitatii clujene, prin reinnoirea angajamentului de a investi in viitorul nostru comun”, spune Robert Uzuna, Corporate Affairs Director, Ursus Breweries.

Cu aceasta ocazie, reprezentantii companiei au reinnoit angajamentele pentru continuarea si intarirea parteneriatelor pe care compania le are cu autoritatile locale clujene, mediul academic si cel non-guvernamental din Cluj-Napoca.

Vakar Istvan“Parteneriatul instituit intre reprezentantii autoritatilor locale si compania Ursus Breweries este, fara indoiala, un model de abordare sustenabila a relatiilor cu comunitatea locala. Pe langa beneficiile care deriva din prezenta activa in viata economica a judetului si municipiului, amploarea colaborarii in sfera sociala si culturala reprezinta un precedent pe care il dorim replicat in raport cu cat mai multi actori economici reprezentativi pentru judetul Cluj”, spune si Vakar Istvan, presedintele interimar al Consiliului Judetean Cluj.

Compania continua si relatiile cu Universitatea Babes-Bolyai, care reprezinta unul din stakeholderi importanti pentru Ursus Breweries.

“Asa cum a intrat deja in obisnuinta, de peste 15 ani, relatiile dintre Universitatea Babes-Bolyai si Ursus Breweries s-au axat pe doua coordonate clar delimitate: prima e aceea a sustinerii financiare a implicarii in comunitate a studentilor prin intermediul Burselor Ursus; cea de-a doua vizeaza sustinerea unor proiecte inovatoare ale cadrelor didactice si studentilor universitatii noastre, astfel incat acestea sa genereze valoare adaugata competitivitatii pietei locale si regionale”, afirma Mihaela Lutas, Prorector Universitatea Babes-Bolyai.

Ursus Breweries a anuntat, de asemenea, ca va continua sustinerea proiectului Beraria Culturala pentru al treilea an consecutiv. Beraria Culturala nu mai este doar un fenomen local, ci a devenit cunoscut in peisajul cultural la nivel national pentru ca ofera deja de doi ani o platforma de dezbatere si analiza pe teme ce tin de cultura, probleme civice si sociale.

“Suntem mandri ca acest fenomen se bucura de sustinerea Ursus Breweries pentru un al treilea an si speram ca dezbaterile generate sa readuca in atentia publicului larg importanta unor initiative de tip agora”, a declarat Ion Novacescu, Presedinte Fundatia Armonia si Manager de Proiect Beraria Culturala.

Si in 2015, Ursus Breweries va continua parteneriatul demarat acum doi ani, ce presupune sustinerea candidaturii Municipiului Cluj-Napoca in cursa pentru nominalizarea drept Capitala Culturala Europeana in 2021.

“Cultura este unul dintre cele mai puternice argumente ale orasului Cluj-Napoca in eforturile sale de a deveni una dintre cele mai mari atractii urbane ale Europei. Consideram ca acest oras e o solutie perfecta pentru Capitala Culturala Europeana2021”, a declarat Florin Morosanu, Director Executiv al Asociatiei Capitala Culturala Europeana – Cluj-Napoca.

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania. Marcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar, Pilsner Urquell si Miller. Contributia Ursus Breweries la bugetul de stat a atins 259 milioane euro in 2012, provenind din accize, TVA, contributii la asigurarile sociale si alte taxe. SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii producatoare de bere din lume, cu participatii in societati producatoare de bere sau acorduri de distributie pe 6 continente. Marcile Grupului includ beri premium internationale cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell, dar si o gama exceptionala de marci locale cu pozitii de lider, precum Aguila (Columbia), Castle (Africa de Sud), Miller Lite (SUA), Snow (China), Victoria Bitter (Australia) si Tyskie (Polonia). SABMiller plc este, de asemenea, una dintre cele mai mari companii din lume care imbuteliaza produse Coca-Cola.

credit foto: © Marcosborne | Dreamstime.comBeer Pump Photo

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*