Enel premiata pentru sustenabilitate
Compania italiana Enel a primit distinctia “Gold Class” pentru performanta exceptionala de sustenabilitate, in editia din 2015 a Anuarului de Sustenabilitate, realizat de RobecoSAM. Anuarul este o publicatie axata pe sustenabilitate corporativa si se afla la cea de-a 20-a editie. Enel este una din cele trei companii din “Gold Class”, listate la categoria utilitati din lumea intreaga, si una dintre cele patru companii in aceasta categorie din Italia.
Anul acesta, din cele 30.000 de companii de top din lume evaluate de RobecoSAM, numai 457 dintre ele au fost listate in cele 59 de categorii ale Anuarului de Sustenabilitate, dupa cum urmeaza: 69 la aur, 54 la argint si 112 la bronz.
Sucursala Enel din Spania, Endesa, a fost listata la argint, in categoria companiilor de electricitate.
Fondat in 1995, RobecoSAM este un expert in investitii ce se concentreaza exclusiv pe Investitii Sustenabile. Alaturi de S&P Dow Jones Indices, RobecoSAM publica Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), recunoscut la nivel mondial. Din 2004, Anuarul de Sustenabilitate al RobecoSAM a listat cele mai sustenabile companii din lume in fiecare industrie, in functie de scorul obtinut de acestea in Anuarul Corporate Sustainability Assessment (CSA) al RobecoSAM.
Angajamentul Enel pentru sustenabilitate a fost recunoscut de-a lungul timpului prin includerea grupului in indici globali de top precum Dow Jones Sustainability World Index, Dow Jones Europe Index, STOXX Global ESG Leaders si FTSE4Good Index.
Performanta Enel
Distinctia primita de Enel confirma misiunea cheie a grupului in crearea unui nou model de business european bazat pe directiva europeana legata de informatiile non-financiare.
Performanta financiara nu mai este singurul mod prin care se poate masura competitivitatea unei companii, atunci cand vorbim de o afacere in crestere. In ultimii ani, a inceput sa se manifeste aceasta atentie deosebita a importante CSR: sustenabilitatea pe termen lung a modelului economic de dezvoltare global a devenit o tema centralapentru guverne, companii si indivizi.
Expertiza dezvoltata de grupul Enel in timpul ultimei decadei de experienta de CSR a dus la performantele de a fi premiata ca un lider global de sustenabilitate.
Evident, compania a recunoscut, fara a diminua importanta distinctiei primite de la RobecoSAM, ca mai sunt multe lucruri de facut pentru a se asigura de o dezvoltare sustenabila a economiei globale. Carlo Tamburi, seful Enel pe Italia a subliniat acest aspect la o conferinta internationala organizata in parteneriat cu Reteaua Global Compact Italia si cu Reteaua Italiana de Raportare.
In timpul evenimentului, Tamburi a spus ca, in ciuda eforturilor multor companii si organizatiilor internationale ca ONU, mai este o cale lunga de parcurs. Diferite studii arata ca in timp ce sustenabilitatea economica si cea sociala sunt elemente cheie pentru succesul pe termen lung, actualele reglementari si mai ales piata (care se concentreaza pe obiective pe termen scurt) nu trimit semnale prin care sa avem investitiile necesare pentru schimbare care vor fi cruciale pentru a obtine scopurile sustenabilitatii.
Din acest punct de vedere, Directiva UE 95/2014 pe raportarea datelor non-financiare ofera o oportunitate pentru a transorma CSR intr-o strategie care sa se concentreze pe crestere si inovatie sustenabila.
Daca este implementata si aplicata corect, directiva va ajuta investitorii si companiile sa aplice CSR autentic – nu doar sloganuri si greenwashing. In timpul conferintei, Edoardo Gai, Head of Sustainability Services in cadrul RobecoSAM, a subliniat importanta regulilor de baza neobligatorii care se elaboreaza la Bruxelles, care urmaresc regulamente standard in randul statelor membre. El a explicat ca scopul este “sa se promoveze un plan de actiune pe tot teritoriul Europei, altfel, Directiva risca sa devina politica unui singur picior. Si este o batalie sa umbli cu un singur picior.”
Jan Noterdaeme, Senior Advisor pentru CSR Europe, a indemnat comunitatea de business sa considere noile raportari de sustenabilitate, nu ca pe o obligatie, ci ca pe o oportunitate pentru inovatie si creativitate, sau ca pe o sansa de a reconsidera modul de comunicare al companiilor.
Leave a comment