Noutati

Expertii se destainuie

The CSR Agency realizeaza un training dedicat coordonatorilor de CSR, prin care isi propune sa ii invete tainele acestei meserii, dar si modul de abordare a acestei activitati in companie

Spuneam intr-un articol trecut ca cel care coordoneaza activitatea de CSR intr-o companie are datoria sa vegheze ca organizatia din care face parte se comporta ca un adevarat cetatean social in comunitatea din care face parte, realizeaza programe de dezvoltare durabila pe termen lung si pregateste organizatia pentru raportare.

De aceasta data, am vrut sa aflu de la fosti participanti ai trainingului dedicat coordonatorilor de CSR, organizat de The CSR Agency, cum li s-a parut lor acest training, mai ales ca acum acestia sunt certificati in CSR.

Maria Besnea

Maria Besnea

Maria Besnea, Team leader ‘Employees’ Engagement in Sustainability’ in cadrul departamentului Corporate Communications & Sustainability, CEO, din OMV Petrom, recomanda “training-ul de atestare ca CSR Practioner tuturor celor care vor sa inteleaga impactul pe care responsabilitatea sociala il genereaza asupra businessului in toate aspectele sale. Personal, cele mai utile au fost principiile de constructie a unei strategii de CSR care m-au ajutat sa invat sa prioritizez mai bine si sa acord mai multa importanta planificarii. Pe langa calitatea trainingului, este o buna oportunitate de a interactiona cu specialistii din domeniu si de a schimba idei si exemple de buna practica. Este o experienta utila nu doar pentru practicantii de CSR, dar si pentru alti reprezentanti ai managementului cu impact in dezvoltarea unei culturi organizationale bazata pe principiile dezvoltarii durabile sau pentru profesionistii din agentiile de comunicare care au clienti care dezvolta programe de responsabilitate sociala.”

O alta opinie vine din zona bancara. Oltea Belciuganu este director de marketing in cadrul directiei Marketing si Comunicare la CEC Bank.

Oltea Belciuganu

Oltea Belciuganu

Ea spune ca “in perspectiva schimbarii de legislatie care va aduce obligatii de raportare noi pentru companiile din Romania, trainingul de CSR este o necesitate, indiferent ca in respectivele companii au existat initiative de proiecte sociale, ca nu au existat niciodata, ca au oricum o anumita conduita responsabila social sau ca fac sau nu raportari de CSR. Mai precis, cred ca in acest curs scurt, dar intens, pot sa gaseasca informatie relevanta atat cei care iau prima data contact cu zona de CSR, cat si cei care au deja ceva <<vechime>> si pot astfel sa isi actualizeze informatiile.

Pe mine personal cursul m-a ajutat sa imi pun ordine in informatii. Am inteles ca, istoric vorbind, CEC Bank a avut un rol social extrem de important si ca, fara a avea o structura dedicata in organigrama, o anumita conduita este oricum in ADN-ul nostru organizational. Cu siguranta insa viitorul ne va aduce si o organizare formala, pentru ca preocupari in acest sens exista deja de cativa ani.

Asadar, cursul in sine a fost foarte util pentru mine. Imi doresc sa urmez si partea legata de raportare si da, l-as recomanda, pentru ca implicarea si entuziasmul echipei The CSR Agency sunt remarcabile, ceea ce imi da increderea ca vor mentine standardele si vor continua sa ancoreze cursul in realitatea momentului in care acesta se va desfasura.”

Un alt participant vine din zona organizatiilor care se ocupa de reciclare, in acest caz, a deseurilor din sursele de lumina. Roxana Sunica, director de marketing la Recolamp, mi-a raspuns intrebarilor legate de participarea la acest curs.

Roxana Sunica

Roxana Sunica

“Trainingul mi s-a parut intens. Este foarte solicitant (daca nu, chiar imposibil) sa cuprinzi toate aspectele prezentate, daca nu ai legatura cu principii si practici de CSR. Pentru mine a fost util, in sensul in care mi-a pus informatiile – cele cu care am venit si cele acumulate in cele 2 zile – intr-o ordine structurata. In timpul cursului, ne-au fost prezentate atat notiuni teoretice, cat si studii de caz.

Intotdeauna procesele de invatare si sedimentare a informatiilor se intampla mai rapid si eficient cand teoria si practica se impletesc. L-as recomanda celor care sunt preocupati de CSR, dar mai ales celor care fac deja CSR. Nu consider ca e un curs pentru incepatori. Asta daca esti interesat sa inveti, acumulezi, nu doar sa ai un certificat dupa 2 zile.

Si inca o observatie – in grupa in care am participat eu, am avut privilegiul de a fi inconjurata de oameni isteti, pregatiti si cu experienta. Iar ceea ce au adus ei in cadrul discutiilor a fost foarte valoros, in ceea ce ma priveste.”

The CSR Agency realizeaza un training dedicat coordonatorilor de CSR, prin care isi propune sa ii invete tainele acestei meserii, dar si modul de abordare a acestei activitati in companie. Trainingul este organizat in parteneriat cu Centre for Sustainability and Excellence (CSE), iar cei care vor participa devin specialisti certificati de CSR si sunt recunoscuti de catre IEMA (Institute of Environmental Management and Assesment).

Primul training de specializare se desfasoara in 18 si 19 mai, la Bucuresti, la sediul UniCredit Tiriac Bank. Cursurile dureaza de la 8:30 la 16:30, cu trei pauze. Pretul pentru participarea la training este de 1299 de euro plus TVA. Grupa maxima este de 18 participanti, iar trainerul este un renumit specialist in CSR din partea CSE. Trainingul se desfasoara in limba engleza. Formularul de inscriere il gasiti aici.

Procesul de certificare consta in realizarea unui plan de actiune pentru introducerea practicilor sustenabile in propria organizatie, plan in care participantii trebuie sa integreze cunostintele si abilitatile dobandite in cadrul trainingului. Planurile de actiune vor fi evaluate de reprezentantii CSE si IEMA, certificarea fiind acordata celor care vor obtine un procentaj de peste 70%.

Inscrierea la training se poate face pe site-ul The CSR Agency, unde cei interesati pot afla mai multe detalii despre training si pot consulta modulele din care va fi compus.

Pana acum, peste 300 de profesionisti din 25 de tari din toata lumea au urmat acest training, pentru a deveni practicieni certificati. Printre acestia se numara angajati ai unor companii precum British Petroleum, Oracle, Coca-Cola, Mercedes Benz sau World Business Council for Sustainable Development.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Comanda online revista The CSR Report. Livrare GRATUITA! Dismiss