IKEA face progrese
Stim cu totii cine este IKEA si ce face. Insa aici ne ocupam de strategia sa de sustenabilitate, avand in vedere ca este unul dintre liderii mondiali care si-au asumat o strategie si un mod de business bazat pe sustenabilitate.
La sfarsitul lunii ianuarie, IKEA Group a lansat raportul de sustenabilitate pentru anul fiscal 2014 (1 septembrie 2013 – 31 august 2014) si a anuntat ca strategia People & Planet Positive este dezvoltata cu succes si determina rezultate bune. Performanta in materie de sustenabilitate este anuntata in acelasi timp cu rezultatele financiare, care arata o crestere de 5,9% a vanzarilor fata de anul trecut, acestea ajungand la 28,7 miliarde de euro.
Cele mai importante realizari in domeniul sustenabilitatii in anul fiscal 2014 sunt legate de principalele domenii pe care compania le raporteaza si le urmareste indeaproape.
Astfel, IKEA Group a cumparat 87 de turbine eoliene si a instalat 150.000 de panouri solare si a ajuns sa detina, in total, 224 de turbine si 700.000 de panouri solare.
Aceste progrese aduc compania mai aproape de obiectivul de a produce, pana in 2020, mai multa energie regenerabila decat consumul total. De asemenea, si-a luat angajamentul de a investi 1,5 miliarde de euro in proiecte de energie regenerabila pana la finalul anului 2015.
In acelasi timp, au crescut vanzarile pentru produsele destinate unui stil de viata sustenabil acasa, depasind 1 miliard de euro, ceea ce inseamna o crestere de 58% comparativ cu anul fiscal 2013. Aceste produse le permit oamenilor sa economiseasca sau sa genereze energie, sa scada cantitatea de apa folosita, sa reduca din deseuri si sa aiba o viata mai sanatoasa.
Un alt domeniu urmarit de IKEA sunt produsele de iluminat. 75% dintre articolele cumparate au fost LED-uri sau produse compatibile cu becuri LED, care folosesc cu 85% mai putina energie si dureaza de 20 de ori mai mult decat becurile traditionale (incandescente). Intreaga gama de iluminat IKEA va fi formata in totalitate din LED-uri pana in septembrie 2015.
Au fost economisiti 66 de milioane de euro in intervalul Fiscal Year (FY) 2020 – FY14 prin eforturile de eficientizare energetica in magazine si depozite.
IKEA Group este unul dintre cei mai mari cumparatori de lemn certificat Forestry Stewardship Council (FSC) din sectorul de retail. 41% din lemnul folosit in FY14 a fost certificat FSC sau reciclat. Intreaga cantitate de lemn a fost obtinuta de la furnizori care indeplinesc standardele IKEA.
Procentul de bumbac obtinut din surse sustenabile si folosit pentru produsele IKEA a ajuns la 76%, ceea ce inseamna ca fermierii folosesc mai putine substante chimice si apa si, in acelasi timp, isi maresc castigurile. Compania IKEA se apropie de obtinerea unui procent de 100% produse din bumbac sustenabil pana la finalul lunii august 2015.
Compania a urmarit si egalitatea de sanse, astfel ca aproape jumatate dintre manageri, 47%, sunt femei.
IKEA Foundation a donat 104 milioane de euro in 2014 pentru proiecte care sprijina milioane de copii din cele mai sarace comunitati din lume.
“Sustenabilitatea este o sursa importanta in procesul de inovatie si parte din strategia noastra de dezvoltare. O vedem ca pe o buna oportunitate de a ne imbunatati activitatea. Acesta este motivul pentru care am setat noi obiective ambitioase pentru gama LED, materia prima si energia regenerabila. Ne dorim sa contribuim la cresterea companiei IKEA si, in acelasi timp, sa avem un impact pozitiv asupra oamenilor si planetei”, declara Peter Agnefjall, Presedinte si CEO, IKEA Group.
Steve Howard, Chief Sustainability Officer, IKEA Group spune ca prin intermediul strategiei “People & Planet Positive”, isi doresc sa construiasca o companie 100% sustenabila.
“Sunt mandru sa declar ca facem progrese in identificarea unor surse mai bune pentru materia prima. In prezent, ¾ din cantitatea de bumbac folosit si 41% din cea de lemn provin din surse sustenabile. In plus, investim in surse de energie regenerabila care sa ne aduca mai aproape de obiectivul nostru de a deveni independenti din punct de vedere energetic. Prin transformarea becurilor eficiente LED in produse mai avantajoase si atractive, am ajutat milioane de oameni sa aiba un stil de viata sustenabil.”
Raportul pe scurt publicat de IKEA Group il gasiti in sectiunea Rapoarte, aici.
Leave a comment