Invatare pentru raportare
Misiunea unui coordonator de CSR este una complexa, avand in atributii multe indatoriri, care pot transforma compania, si nu doar sa aprobe anumite sponsorizari, sa semneze contracte si sa le monitorizeze si comunice.
Coordonatorul de CSR trebuie sa vegheze ca organizatia din care face parte se comporta ca un adevarat cetatean social in comunitatea din care face, sa realizeze programe de dezvoltare durabila pe termen lung si sa pregateasca organizatia pentru raportare. Raportarea de CSR este cea mai dificila responsabilitate a unui coordonator de CSR pentru ca implica un volum mare de munca, angajamente solide din partea top managementului si a board-ului, investitii in activitatile de baza ale companiei care sa intre in criteriile de evaluare si evident culegerea acestor date si redactarea unui raport.
“Raportarea de CSR devine obligatorie. Companiile care declara ca sunt responsabile nu au niciun motiv pentru a nu investi in formarea angajatilor care se ocupa de CSR chiar daca acum ei fac, in majoritate, acte de sponsorizari. Cei care nu investesc acum in formare vor avea un soc in anul 2017 cand vor trebui sa publice primul raport. Pe langa soc vor realiza abia atunci ca au o pozitie mult mai slaba decat concurenta care a investit din timp. Este paradoxal oarecum ca oamenii responsabili de CSR in companii isi doresc foarte mult sa participe la cursuri de formare, dar colegii din departamentul de resurse umane si managerii lor nu au alocat din timp bugete pentru pregatirea lor. Cred insa cu tarie ca organizatiile care au un minim de organizare interna vor urma exemplul celor peste 40 de companii care si-au trimis deja angajatii la cel mai frecventat curs de CSR din Romania”, spune Dragos Tuta, fondatorul si managing partner-ul The CSR Agency.
In acest scop, The CSR Agency realizeaza un training dedicat coordonatorilor de CSR, prin care isi propune sa ii invete tainele acestei meserii, dar si modul de abordare a acestei activitati in companie. Trainingul este organizat in parteneriat cu Centre for Sustainability and Excellence (CSE), iar cei care vor participa devin specialisti certificati de CSR si sunt recunoscuti de catre IEMA (Institute of Environmental Management and Assesment).
Primul training de specializare se desfasoara in 18 si 19 mai, la Bucuresti, la sediul UniCredit Tiriac Bank. Cursurile dureaza de la 8:30 la 16:30, cu trei pauze. Pretul pentru participarea la training este de 1299 de euro plus TVA. Grupa maxima este de 18 participanti, iar trainerul este un renumit specialist in CSR din partea CSE. Trainingul se desfasoara in limba engleza. Formularul de inscriere il gasiti aici.
Procesul de certificare consta in realizarea unui plan de actiune pentru introducerea practicilor sustenabile in propria organizatie, plan in care participantii trebuie sa integreze cunostintele si abilitatile dobandite in cadrul trainingului. Planurile de actiune vor fi evaluate de reprezentantii CSE si IEMA, certificarea fiind acordata celor care vor obtine un procentaj de peste 70%.
Printre profesionistii din Romania care detin certificarea “Certified Sustainability (CSR) Practitioner” se numara: Angela Galeta (Vodafone), Suzana Gras (Raiffeisen Bank), Corina Vasile (Raiffeisen Bank), Alina Stan (Orange), Costinela Dragan (Rompetrol), Florin Stoican (IKEA), Anca Nuta (UniCredit Tiriac Bank), Catalina Miciu (UniCredit Tiriac Bank), Carmen Bruma (SOS Satele Copiilor), Bogdan Arnautu (Carpatcement Holding) sau Iuliana Dumitriu (Apa Nova).
Dragos Tuta mai spune ca “pentru actualii si viitorii coordonatori de CSR este o ocazie unica sa obtina diploma internationala de Certified CSR (Sustainability) Practitioner aprobata de IEMA. Piata fortei de munca va exploda odata cu transpunerea in legislatia nationala a directivei europene privind raportarea obligatorie. Acela este momentul in care profesionistii certificati vor avea cel mai important avantaj competitiv.”
Inscrierea la training se poate face pe site-ul The CSR Agency, unde cei interesati pot afla mai multe detalii despre training si pot consulta modulele din care va fi compus.
Pana acum, peste 300 de profesionisti din 25 de tari din toata lumea au urmat acest training, pentru a deveni practicieni certificati. Printre acestia se numara angajati ai unor companii precum British Petroleum, Oracle, Coca-Cola, Mercedes Benz sau World Business Council for Sustainable Development.
The CSR Agency este prima agentie de consultanta de management din Romania specializata in Sustenabilitate si Responsabilitate Sociala Corporativa. Lansata in 2011 cu scopul de a contribui decisiv la un mediu economic responsabil in Romania, agentia a furnizat pana in acest moment servicii de training pentru mari companii precum Raiffeisen Bank, Eli Lilly, E.ON Romania, BRD – Groupe Societe Generale, Ursus Breweries S.A., Carpatcement Holding SA sau Petrofac.
CSE este una dintre agentiile de varf specializate in consultanta de CSR, coaching si training. Din 2004, aproape odata cu aparitia pietei de servicii CSR, CSE isi ajuta clientii sa atinga performante mai inalte, sa contruiasca loialitate de brand si sa inoveze printr-o integrare continua a principiilor sustenabilitatii in cultura si produsele lor. In 10 ani, de expertiza CSE au beneficiat peste 5.000 de profesionisti din toate industriile, atat din mediul public, cat si privat.
IEMA este cea mai mare si mai respectata asociatie a profesionistilor in protectia mediului, grupand aproximativ 15.000 de persoane si organizatii din 83 de tari, fie din mediul public, privat sau non-profit. Prin expertiza dezvoltata in timp, IEMA poate furniza expertilor de mediu cunostintele, abilitatile si uneltele necesare pentru ca performantele de mediu ale organizatiilor din care provin sa aiba un impact pozitiv asupra activitatii lor.
credit foto: © Jasperodus | Dreamstime.com – Training Crossword Photo
Leave a comment