Noutati

Lidl promoveaza si in Romania consumul de oua de la gaini crescute sustenabil

Lidl Romania incurajeaza romanii sa consume produse sustenabile si elimina din intregul sortiment de produse ouale provenite de la gaini crescute in baterii. Ghidat de motto-ul “Pentru un viitor mai bun”, comerciantul s-a angajat sa ofere clientilor sai doar oua care provin de la gaini crescute in hale, la sol, in sistem free range si in sistem ecologic (categoriile 2, 1 si 0). In plus, ouale provenite de la gaini crescute in baterii au fost eliminate si din retetele produselor achizitionate de la furnizori romani, care au in componenta lor oua.

Decizia Lidl Romania se aliniaza directiilor de dezvoltare sustenabila a Grupului Lidl care si-a propus eliminarea oualelor de la gaini crescute in baterii din intregul sortiment de produse pana in 2025.

Astfel, dupa ce, incepand cu luna mai a anului 2016, Lidl Romania a eliminat din sortimentul sau ouale proaspete din categoria 3 (provenite de la gaini crescute in baterii), de la sfarsitul anului 2017, compania a adus o noua imbunatatire sortimentului. Astfel, toate produsele Lidl dezvoltate local, care au in componenta lor oua sunt realizate cu oua categoria 2 (de la gaini crescute in hale, la sol), categoria 1 (in sistem free range, cu acces in aer liber pe tot parcursul zilei) sau categoria 0 (oua ecologice, produse de gaini crescute in ferme ecologice si hranite cu furaje care nu contin faina proteica de origine animala, aditivi, conservanti sau coloranti sintetici).

La nivel european, companii ca Aldi, Asda, Islanda, Morrison, Sainsbury, Waitrose si Tesco s-au angajat deasemenea sa elimine comertul cu astfel de oua pana in 2025 si sa se alature comerciantului Marks and Spencer care are o politica de oua de 100% libere, care acopera atat ouale intregi (din 1997), cat si ouale folosite ca ingrediente in alimentele pregatite (din 2002).

Romanii nu stiu cum sa identifice oua provenite de la gaini crescute responsabil

Conform unui studiu national demarat de Lidl Romania despre gradul de informare a romanilor cu privire la cifrele inscrise pe ouale din comert, doar 25% dintre romani citesc intotdeauna cifrele care sunt insemnate pe ouale din magazine si doar 39% asociaza cifrele cu modalitatea in care au fost crescute gainile de la care provin. Cea mai mare parte a romanilor le asociaza cu termenul de valabilitate (66%) sau cu data la care au fost produse (41%). In realitate, exista 4 categorii de oua si doar 2 din 10 romani le cunosc pe toate.

De altfel, conform aceluiasi studiu, dintre toate categoriile de oua, cele mai potrivite pentru consum sunt considerate cele din categoria free range (marcate cu cifra 1), in proportie de 49% si cele ecologice (marcate cu cifra 0), in proportie de 33%. Totodata, jumatate dintre parinti cumpara oua ecologice, atat pentru ei, cat si pentru copii, in timp ce, 2 din 10 romani cumpara doar pentru copii.

Cu toate acestea, un numar semnificativ de romani considera importante cifrele marcate pe coaja oualor, 73%, dar doar jumatate dintre consumatori stiu ca pot afla despre categoria de oua continuta de produse de pe etichetele acestora. Dintre cei care sunt atenti la acest detaliu, 40% prefera oua marcate cu cifra 1, adica oua provenite de la gaini crescute in aer liber, urmate de ouale ecologice, marcate cu cifra 0, in proportie de 18%.

Prin initiativa sa, Lidl Romania spera sa convinga cat ai multi comercianti sa adopte aceleasi masuri pentru a aduce pe masa romanilor doar alimente si produse obtinute in mod sustenabil.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Comanda online revista The CSR Report. Livrare GRATUITA! Dismiss