Noutati

OMV Petrom a desemnat castigatorii celei de-a doua editii a programului „Fabricat in Tara lui Andrei”

Grupul OMV Petrom i-a selectat pe cei 10 castigatori ai programului „Fabricat in Tara lui Andrei”, desfasurat sub forma unei competitii de afaceri sociale. Aflat la a doua editie, programul sustine idei de afaceri care rezolva probleme sociale, genereaza locuri de munca si aduc valoare economica si sociala in comunitati. Fiecare dintre castigatori va primi o finantare in valoare de 32.000 de euro si consultanta de business, timp de doi ani.

Cei 10 antreprenori sociali isi propun sa genereze, in primul an de activitate, peste 35 de locuri de munca si venituri pentru alti 78 de localnici. Printre domeniile abordate de aceste afaceri sociale se regasesc: asigurarea de ingrijire la domiciliu pentru varstnici, productia de plante aromatice, legume BIO, uleiuri vegetale sau accesorii vestimentare custara lui andreiute de mana. Planurile de afaceri castigatoare vor fi puse in aplicare in 10 comunitati din 8 judete: Marca (judetul Salaj), Poiana Campina si Scorteni (Prahova), Madulari (Valcea), Gura Ocnitei si Aninoasa (Dambovita), Berca (Buzau), Marghita (Bihor), Videle (Teleorman) si Micesti (Arges). Dincolo de beneficiile economice, valoarea unei afacere sociale consta in rezolvarea unor probleme din comunitate. Cele zece afaceri isi propun sa ii instruiasca pe oamenii din comunitate pentru a le creste sansele de angajare.

Bunicel.ro are deja o componenta sociala pe care, cu ajutorul finantarii OMV Petrom, vom avea sansa sa o dezvoltam. Dulceturile noastre sunt produse cu ajutorul persoanelor din categorii defavorizate, iar fructele le preluam de la micii producatori din judetul Arges. «Fabricat in Tara lui Andrei» ne-a oferit sansa de a ne extinde ideea intr-o alta localitate din judet, comuna Micesti. Obiectivul nostru este sa dezvoltam comunitatea locala prin crearea a 6 locuri de munca in primii 5 ani si prin achizitionarea fructelor de la localnici” – Mihai Zaharia, unul dintre castigatori.

Finantari de 700.000 de euro

Desfasurata odata la doi ani, „Fabricat in Tara lui Andrei” este competitia de afaceri sociale organizata de OMV Petrom in parteneriat cu Fundatia NESsT. Aceasta le ofera romanilor cu initiativa finantari in valoare totala de 350.000 euro si 2 ani de consultanta de specialitate, pentru a transforma in realitate idei de afaceri care produc impact social pozitiv in comunitatile din Romania. Competitia se adreseaza unui public variat, format din: antreprenori, ONG-uri, PFA-uri, SRL-uri si intreprinderi individuale. Pentru a se inscrie, participantii trebuie sa propuna o idee care raspunde unor probleme sociale din comunitatile selectate de OMV Petrom si poate deveni o afacere functionala.

tara lui andreiPrima editie a programului, dintre anii 2013 si 2015, a creat afaceri sociale in 7 comunitati din Romania. In doi ani, au fost generate peste 24 locuri de munca permanente si 32 sezoniere, precum si venituri pentru 217 localnici. In plus, primii antreprenorii sociali din „Tara lui Andrei” au pregatit peste 350 de persoane.

Pe parcursul celor doua editii ale competitiei „Fabricat in Tara lui Andrei”, OMV Petrom a oferit finantari in valoare totala de 700.000 de euro pentru dezvoltarea a 20 de afaceri sociale. Acestei investitii i se adauga aproximativ 2.000 de ore de consultanta oferite de Fundatia NESsT, de care afacerile sociale au beneficiat atat in etapa de incubare, cat si in primul an de la infiintare. Dupa obtinerea finantarii, castigatorii participa la ateliere de lucru in care invata cum sa-si gestioneze eficient resursele primite, cum sa raspunda provocarilor mediului de afaceri si, mai ales, cum sa genereze plus valoare prin specificul afacerilor lor. Principalele domenii de pregatire sunt: management financiar, legislativ, vanzari, marketing, distributie etc.

„La patru ani de la prima investitie OMV Petrom in antreprenoriat social, ne bucuram sa vedem ca am sustinut business-uri viabile, cu doi ani vechime si un impact puternic – social si economic. Afacerile sociale pot fi o solutie pe termen lung pentru Romania. Ele creeaza locuri de munca si venituri indirecte, aduc fonduri la bugetul local si, in acelasi timp, adreseaza probleme sociale. Nu este usor – in viata unui antreprenor social apar numeroase dificultati –, dar, prin perseverenta si «reinventare» constanta, afacerile sociale isi pot demonstra viabilitatea. «Fabricat in Tara lui Andrei» nu e doar un program de granturi, ci si o scoala de antreprenoriat social pentru oamenii cu initiativa, care vor sa schimbe in bine viata comunitatilor mici din Romania”, a declarat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate la OMV Petrom.

180 de aplicatii pentru 10 locuri

Pentru a doua editie a competitiei „Fabricat in Tara lui Andrei”, au fost inscrise 180 de aplicatii, dintre care au fost selectati 35 de semi-finalisti. Timp de 7 luni, acestia din urma au beneficiat de consultanta individuala si de grup din partea expertilor NESsT si OMV Petrom, precum si de sprijin financiar de pana la 1.500 de euro, pentru a testa fezabilitatea ideii de afacere. De exemplu, ei au avut posibilitatea sa realizeze un studiu de piata, pentru a observa provocarile mediului de afaceri sau sa fabrice prototipul unui produs ce urma sa fie comercializat.

tara lui andreiIn mai 2016, finalistii, 19 dintre cei 35, si-au sustinut planurile de afaceri in fata juriului „Fabricat in Tara lui Andrei”. Afacerile finaliste provin din 10 judete (Arges, Bacau, Bihor, Buzau, Constanta, Dambovita, Prahova, Salaj, Teleorman si Valcea) din Romania. Acestea au fost propuse de 5 organizatii neguvernamentale si 14 antreprenori.

Finalistii „Fabricat in Tara lui Andrei” au folosit toate informatiile, instrumentele si abilitatile dezvoltate pe parcursul perioadei de pregatire pentru a-si transforma ideea de afacere sociala in plan de afaceri. Pe baza planului de afaceri, un comitet de investitie compus din experti a selectat cele 10 afaceri sociale castigatoare care vor primi cate 32.000 de euro si se vor transforma in realitate, pentru beneficiul comunitatii.

Cei zece castigatori au fost alesi de un juriu specializat in business, format din:

  • Mariana Gheorghe – CEO OMV Petrom
  • Mariuca Talpes – CEO Intuitext, Coproprietar Bitdefender
  • Marius Ghenea – Director de Investitii 3TS Capital Partners
  • Daniel Anghel – Partener taxe – Price Waterhouse Cooper
  • Dragos Chivu – CEO Digi Mobil Italia
  • Cristian Nacu – Senior Adviser Enterprise
  • Luiza Tomescu – Director Zone de productie Non-Operationale si Servicii Tehnice, OMV Petrom
  • Cristian Hubati – Director Unitate de afaceri Dezvoltare, OMV Petrom
  • Adrian Maniutiu – realizator Income Magazin.

OMV Petrom si NESsT

OMV PetromPentru OMV Petrom, „Ţara lui Andrei” este principala platforma de implicare in comunitate. Din 2007 pana in prezent, grupul petrolier a alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunitaţilor din Romania. OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-Est, cu o producţie anuala de ţiţei şi gaze de aproximativ 66 de milioane bep, in 2014. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual, opereaza o centrala electrica de inalta eficienţa de 860 MW şi un parc eolian de 45 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din Romania şi ţarile invecinate prin intermediul a circa 780 benzinarii, potrivit datelor de la sfarşitul anului 2014.

NESstNESsT este o organizatie non-profit internaţionala ce işi propune sa rezolve probleme sociale critice in ţarile cu pieţe emergente prin dezvoltarea şi susţinerea intreprinderilor sociale, avand operatiuni in Europa şi America Latina. La nivel global, in cei 17 ani de activitate, NESsT a lansat 160 de intreprinderi sociale in 10 ţari, a oferit sprijin financiar de peste 11 milioane de dolari şi a imbunataţit calitatea vieţii in mod direct a 400.000 de persoane, iar in mod indirect a peste 2 milioane de oameni. De la infiinţarea sa in Romania, in 2007, NESsT a organizat 4 competiţii pentru intreprinderi sociale, avand in prezent 9 intreprinderi sociale active in portofoliu şi alte 12 sprijinite prin diverse proiecte de consultanţa. in cei 7 ani de activitate locala, organizatia a oferit suport financiar in valoare totala de peste 1 milion de dolari.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*