Noutati

Reciclarea intra in competitie

Lidl demareaza campania “ComPETitia pentru un viitor mai bun”, care are ca scop educarea si implicarea romanilor in colectarea selectiva a deseurilor de ambalaj, in special a PET-urilor

Romania are multe probleme, pe care le cunoastem cu totii, de la cele de natura politica (traim chiar in aceste zile evenimente de o magnitudine inimaginabila), la cele de natura economica (de la productivitate scazuta si produse necompetitive la reforme sistemice incetinite sau fara rezultate) si pana la cele sociale si de mediu.

Tot acest tablou are legatura cu CSR-ul pentru ca daca am socoti Romania ca o organizatie, toate aceste probleme ar trebui trecute prin programe clare si stabile de CSR, care sa transforme organizatia slaba intr-una puternica in raport cu celelalte organizatii.

Daca la nivel guvernamental, politicile de orice natura se “scalda” intr-o dulce nepasare, la nivel privat, organizatiile nu stau deoparte si considera ca este de datoria lor sa ajute comunitatea din care fac parte si sa puna umarul la a completa cate o piesa din marele puzzle care este Romania de astazi.

Fiecare program de CSR (vorbim aici de programe autentice de CSR, sustenabile pe termen lung si cu rezultate palpabile, nu de sponsorizari sau de mecenat) lansat de orice organizatie incearca sa rezolve o problema sau alta. Toate aceste programe se pot contoriza foarte usor in rapoartele de CSR pe care organizatiile le fac, sau daca nu le fac, desi ar trebui, ar putea fi trecute in respectivul document.

Un astfel de program lansat recent in Romania vine sa rezolve o problema de mediu si una educationala: reciclarea ambalajelor, cu precadere a celor de tip PET. Este o problema de mediu pentru ca stim cat de nocive sunt PET-urile, dar si una de educatie pentru ca este nevoie de educarea romanilor ca sa inteleaga ca trebuie sa recicleze separat deseurile de orice fel si mai mult, sa nu mai arunce deseurile pe unde le vine.

Programul “ComPETitia pentru un viitor mai bun” este lansat de Lidl si face parte din strategia lor de CSR, “Pentru un viitor mai bun”, umbrela sub care compania realizeaza deja mai multe proiecte. Proiectul de reciclare este organizat in parteneriat cu Intersemat si Asociatia Planeta Verde, beneficiind de sprijinul Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor.

Reciclarea in Romania

Pana in 2020, statele UE, inclusiv Romania, trebuie sa atinga o rata de 50% la reciclarea deseurilor municipale. Rezultatele Eurostat pentru anul 2013 ne arata ca rata de reciclare din Romania este foarte scazuta, de doar 3%, potrivit raportului Eurostat din 26 martie 2015.

Astfel, Romania se afla pe ultimul loc in Uniunea Europeana la reciclarea deseurilor municipale, iar obiectivele pentru 2020 sunt departe de a putea fi indeplinite. Mai mult, pentru anul 2013, in tara noastra au fost puse pe piata circa 120.000 de tone de ambalaje de tip PET, potrivit raportului anual privind starea mediului pentru anul 2013. Dintre acestea, doar circa 66.000 de tone, dupa cum spune Eurostatul, ajung sa fie reciclate.

Toate aceste date arata faptul ca programele de educare si implicare a romanilor in colectarea selectiva a deseurilor reprezinta o necesitate.

Ce isi propune Lidl

Compania are politici de mediu pe care le sustine in toate reteaua sa de magazine din tara. In acelasi timp, este o organizatie care pune pe piata produse care vin ambalate in PET-uri. Asa a aparut proiectul “ComPETitia pentru un viitor mai bun”, din dorinta de respectare a protectiei mediului, dar si de educare a consumatorilor sai si de sprijin a comunitatilor in care compania este prezenta. Cu sprijinul partenerilor, programul s-a transformat intr-o competitie, pentru a implica cat mai multi oameni si de a oferi bonusuri celor ce recicleaza.

Georgiana Tugearu, PR&CSR Manager Lidl“Acest proiect este unul indraznet si amplu, pe care ne-am dorit tare mult sa il derulam. Grija fata de mediul inconjurator este una dintre valorile companiei noastre si dorim sa devenim un sprijin pentru comunitate, contribuind activ la dezvoltarea unui sistem de colectare care sa ne ajute sa crestem rata de reciclare in Romania si sa indeplinim obiectivele impuse de Uniunea Europeana. Mai mult decat o simpla actiune de colectare a PET-urilor, prin acest proiect ne propunem sa investim in educatie. Astfel, beneficiile vor fi vizibile nu doar pe termen scurt, dar si pe termen mediu si lung prin schimbarea de perceptie si atitudine fata de conceptul de reciclare”, spune Georgiana Tugearu, PR&CSR Manager la Lidl Romania.

Ce inseamna, de fapt, ComPETitia?


ComPETitia pentru un viitor mai bun_Lidl (8)
Toti cei interesati, practic oricine, sunt asteptati sa vina cu PET-urile la punctele de colectare (casutele verzi) aflate in toate parcarile magazinelor Lidl din tara (compania are 186 de magazine in 115 localitati din tara) si sa intre in “ComPETitia pentru un viitor mai bun”.

Efortul lor va fi rasplatit cu premii saptamanale, constand in 100 de vouchere Lidl/ saptamana in valoare de 20 de lei, oferite persoanelor inscrise la momentul respectiv, in ordinea cantitatii de PET-uri reciclate in competitie si cu premii atragatoare la final de campanie – un Audi A3 e-tron, 10 biciclete de oras, 10 TV Smart LED Samsung, oferite prin tragere la sorti, luand in calcul absolut toti inscrisii in competitie.

De luni pana vineri, intre orele 08.30 – 11.00 si 16.30 – 21.00, si sambata si duminica intre orele 09.00 si 14.00, la casutele verzi se vor afla reprezentantii Intersemat. Clientii sunt asteptati aici sa isi ia, gratuit, sacul galben al reciclarii – un sac special conceput pentru colectarea ambalajelor de tip PET. Apoi, pentru a intra in „ComPETitia pentru un viitor mai bun”, acestia trebuie sa stranga PET-urile in sacul galben al reciclarii si sa il aduca la casutele verzi din parcarile Lidl. Odata ajunsi aici, reprezentantii Intersemat vor cantari cantitatea de PET-uri adusa si cu ajutorul unei aplicatii de pe tableta, le vor inregistra datele personale si cantitatea de PET-uri pe care au primit-o. Inainte de plecare, clientii vor putea sa ridice un nou sac galben al reciclarii, pe care sa il readuca plin cu PET-uri la casuta verde.

ComPETitia pentru un viitor mai bun_Lidl (1)In fiecare zi, PET-urile stranse la punctele de colectare Lidl vor fi preluate de catre partenerii autorizati Intersemat si vor lua mai departe drumul catre reciclatori, pentru a fi transformate in materie prima secundara.

Potrivit reprezentantilor companiei, acest program este unul pilot pentru companie, se desfasoara intre 5 iunie si 15 noiembrie, cu posibilitatea ca dupa ce va fi terminat, sa fie transformat de companie intr-unul permanent si pe termen lung. Bugetul pe care Lidl l-a alocat premiilor ce vor acordate in cadrul competitiei este de 50.000 de euro.

La randul lor, cei de la Intersemat au pregatit peste 10 milioane de saci colectori ce vor fi oferiti gratuit tuturor celor care se vor implica in program. Mai multe informatii despre campanie pot fi gasite pe site-ul dedicat.

Infiintata in anul 2005, Intersemat este una dintre cele mai mari companii de preluare de responsabilitate in managementul deseurilor din ambalaje (sticla, hartie, lemn, plastic, metal). Compania asigura repectarea obligatiilor legale de raportare si colectare pentru clientii sai si contribuie activ la imbunatatirea normelor nationale cu privire la managementul deseurilor.

Asociatia Planeta Verde promoveaza, prin proiectele sale, principii de dezvoltare durabila pentru politicile sociale, economice si de mediu din Romania. Asociatia s-a facut remarcata prin cateva proiecte, precum primul Muzeu al Deseurilor din Europa, piesa de teatru – pantomima “Gunoiul si Ghiocelul”, studii de littering (deseu strada), conferinte si mese rotunde pe tema deseurilor la Bruxelles si Bucuresti.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Comanda online revista The CSR Report. Livrare GRATUITA! Dismiss