Romanii, cei mai optimisti in ceea ce priveste egalitatea de gen
Romanii sunt cei mai optimisti in ceea ce priveste egalitatea de gen, potrivit unui studiu realizat de IKEA in regiunea South-East Europe in orasele Bucuresti, Zagreb si Belgrad. 56% dintre respondentii romani cred ca femeile si barbatii au sanse egale de angajare, 50% cred ca femeile si barbatii primesc remuneratie egala pentru aceeasi munca si 47.5% cred ca femeile si barbatii au oportunitati egale de avansare in cariera. In Croatia si Serbia aceste rezultate sunt mai mici cu peste 20 de procente.
In ansamblu, barbatii sunt mai optimisti decat femeile in legatura cu acest subiect. De exemplu, 34.7% dintre respondente au declarat ca exista diferente la nivel de salarizare intre genuri, in timp ce doar 18.5% dintre barbati au declarat acelasi lucru. Mai mult, 36.7% dintre respondente spun ca femeile nu au oportunitati egale de avansare la locul de munca, insa doar 19.2% dintre barbati au oferit acelasi raspuns.
Rezultatele au fost publicate in cadrul conferintei “Egalitatea este mai buna pentru toata lumea” ce a avut ca scop sublinierea importantei oferita de egalitatea de gen ca obiectiv ce poate influenta in bine practicile de business si societatea in ansamblul ei.
“La nivel de IKEA Group, ne-am propus obiective clare pentru a ajunge de la un echilibru perfect de gen pana in 2020. Ne dorim sa avem 50% femei si 50% barbati angajati la toate nivelurile de management si in toate functiile, sa oferim sanse egale in orice situatie, precum si remuneratie egala pentru femei si barbati in functii similare”, a declarat Ana Teresa Fernandes, Deputy Public Affairs Manager IKEA Group.
“Incluziunea creeaza un mediu de lucru mai bun. IKEA Romania se poate mandri cu rezultate bune in privinta egalitatii de gen, cu 46% angajate femei in magazinul IKEA din Bucuresti, 45% in echipa de middle management si 50% femei in echipa de top management a magazinului, precum si o politica foarte clara de non discriminare si asigurarea de sanse egale la locul de munca”, a spus Violeta Nenita, Store Manager IKEA Baneasa.
Campania cu tema “Egalitatea este mai buna pentru toata lumea” se desfasoara in aceeasi perioada in Croatia si Serbia, cele doua tari din organizatia IKEA South-East Europe in care exista magazine IKEA.
Leave a comment