Noutati

Sectorul de retail alimentar romanesc continua trendul spre sustenabilitate

WWF Romania a lansat a cincea editie a raportului Retailer Scorecard, ce analizeaza performanta de mediu a principalilor 11 retaileri alimentari din Romania, unde demonstreaza ca trendul spre sustenabilitate continua cu pasi fermi. Astfel, in 2016, cinci retaileri au obtinut scoruri de peste 50% (Auchan, Mega Image, Lidl, Kaufland si Selgros), spre deosebire de doar un retailer in editia anterioara (Kaufland).

Este primul an cand produsele din peste din surse sustenabile si certificat Marine Stewardship Council (MSC) se regasesc pe rafturile tuturor celor 11 retaileri, insa in procente foarte diferite de la un magazin la altul si pe categorie de produs analizata: pește conserva, congelat, fructe de mare. In primul studiu din 2012 doar trei retaileri aveau pe raft produse MSC. In plus, 5 din 7 retaileri au confirmat ca exista o politica ce incurajeaza achizitia produselor din peste cu certificare MSC: Carrefour, Kaufland, Lidl, Mega Image si Selgros.

In ceea ce priveste legumele si fructele romanesti, la nivelul pietei se observa o tendinta de crestere de la an la an: fata de anul 2014 cand procentul de legume si fructe romanesti disponibile era de 55%, in 2016 a crescut la 61% din oferta magazinelor. In momentul efectuarii studiului, pe rafturi se gaseau fructe romanesti in proportie de 42%, iar legume romanesti in proportie de 65%. Dintre acestea, unele dintre cel mai cautate, rosiile, sunt doar in proportie de 38% romanesti, majoritatea retailerilor oferind produse de import. Dintre fructele de sezon, doar 16% din strugurii disponibili pe rafturile retailerilor sunt de provenienta locala.

De asemenea, a crescut numarul retailerilor ce ofera legume si fructe romanesti cu certificare ecologica, ajungand de la 0 in 2014, la 3 in 2015 si la 5 in studiul din 2016.

In ceea ce priveste produsele din lemn si hartie certificata Forest Stewardship Council (FSC), un retailer a obtinut anul acesta un scor aproape de maxim (Auchan), urmatorii cinci (LIdl, Carrefour, Mega Image, Kaufland si Selgros) in jur de 60%, iar restul se situeaza sub jumatate din scorul maxim posibil.

In plus, trei retaileri (Lidl, Mega Image și Selgros) au in politica de achizitii criteriul produselor din hartie reciclata si/sau certificata FSC. Patru respondenti (Lidl, Mega Image, Selgros si Carrefour) au mentionat ca politica de achizitii hartie si lemn prevede excluderea explicita a produselor provenite din surse necunoscute, controversate ori ilegale.

Raportul complet poate fi revizuit aici.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*