Noutati

Bursele listeaza sustenabilitatea

Exista o initiativa a unor burse care a publicat o comunicare catre stakeholderi pentru a angaja participantii la piata de capital intr-un dialog legat de investitiile responsabile si de practicile de business sustenabile

CSR-ul nu este o componenta de marketing sau de comunicare, ci una de business. Nu vrem doar sa sporim vanzarile, ci sa facem business-ul sa creasca durabil pe termen lung, iar prin actiunile sale sa produca bine in jurul sau, printre angajati, clienti, parteneri, furnizori, societate civila sau oficialitati publice.

Orice initiative de CSR din interiorul companiei se traduce intr-un angajament de business pe termen lung, care va transforma compania iremediabil intr-una mai buna. In acest sens, companiile listate la bursele de valori din aceasta lume influenteaza mediul economic, prin actiunile lor de CSR, iar investitori urmaresc cu mare atentie exact acest gen de initiative, care sunt adunate laolalta in rapoartele de CSR.

Exista o initiativa a unor burse, care se numeste Sustainable Stock Exchanges (SSE), care a inceput sa publice o comunicare catre stakeholderi pentru a angaja participantii la piata de capital intr-un dialog legat de investitiile responsabile si de practicile de business sustenabile. Initiativa cuprinde 19 participanti, printre care si Bursa de la Bucuresti, dar si unii dintre cei mai mari actori din lume, precum Bursa Germana, London Stock Exchange, NYSE sau Nasdaq.

Comunicarea explica cum abordeaza fiecare institutie participanta la initiativa pentru a promova sustenabilitatea printre investitori si companii. Aceste sunt primele asemenea rapoarte legate de dezvaluirea datelor realizate de membrii participanti la initiativa.

“In plus pentru a promova transparenta in randul stakeholderilor externi, acest document este un instrument foarte puternic pentru a implica stakeholderi interni, inclusiv consiliile de administratie, lideri seniori si angajati”, spune Gavin Power, Deputy Director in cadrul UN Global Compact. “Bursele partenere in SSE folosesc deja comunicarea pentru a incepe un dialog interne despre rolul lor in dezvoltarea sustenabila si pitele de capital sustenabile.”

Comunicarea ghideaza bursele despre tipurile de informatii cautate de investitori, companii, angajati, parteneri institutionali, societate civila si altii. Institutiile bursiere sunt incurajate sa foloseasca acest format pentru propriile comunicari, dar au libertatea de a le adapta cum doresc. Comunicarea permite burselor sa elaboreze ghiduri legate de activitatile proprii de sustenabilitate si sa implice stakeholderii in asumarea unui rol important in promovarea sustenabilitatii in cadrul pietelor financiare.

Comunicarea catre stakeholderi include intrebari precum:

  • Cum defineste si vede bursa din tara dvs ratiunea pentru responsabilitate corporativa si care este rolul bursei in promovarea ei?
  • Care sunt obiectivele pe care le are bursa in avansul sustenabilitatii in piata din care face parte?
  • Cum urmariti raportarea de CSR in cazul companiiilor listate?
  • Care sunt ajutoarele si/sau sanctiunile pentru a incuraja diseminarea informatiilor de CSR si pentru a descuraja neindeplinirea lor?
  • Cum ajuta bursa dezvoltarea de produse financiare care sa se adreseze problemelor legate de sustenabilitate?

Comunicarea catre stakeholderi nu reprezinta un nou raport anual pentru bursele participante la SSE. Dupa ce prezinta prima lor Comunicare, respectivele institutii sunt rugate sa le actualizeze de cate ori este ncesar, de exemplu cand noi politici sau obiective de sustenabilitate sunt initiate. Acolo unde este posibil, bursele integreaza Comunicarea catre stakeholderi in canalele lor publice de comunicare.

SSE incurajeaza toate bursele, chiar si pe cele care nu sunt parteneri ai initiativei, sa foloseasca Comunicarea pentru a promova transparenta in pieele lor si pentru a facilita dialogul. Mai mult, investitorii, emitentii, regulatorii si legiuitorii pot folosi comunicarea pentru a se implica in activitatea bursei si pentru a incuraja initiativele de sustenablitate si de transparenta.

BVB este semnatara a initiativei si potrivit site-ului, urmeaza ca pana la sfarsitul acestui an sa elaboreze reguli legate de raportarea de CSR, sa ofere traininguri in aceasta directie pentru companii si investitori si sa realizeze indici legati de sustenabilitate.

credit foto: © Bowie15 | Dreamstime.comStock Exchange Photo

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*