Organizatiile lupta pentru Romania Responsabila

V-am tot spus, de-a lungul mai multor articole, ca in aceasta primavara urmeaza a se lansa la Bucuresti biroul local al UN Global Compact.
In sfarsit, momentul a venit: 15 mai 2015 este data la care Global Compact Network Romania, biroul local, se lanseaza oficial in Romania. La lansare, vor fi prezente 24 de organizatii, care s-au unit pentru a contribui la un mediu economic mai responsabil. In cadrul evenimentului de vineri, vom afla cine sunt aceste 24 de organizatii, care au devenit semnatari ai celor 10 principii Global Compact si care isi propun, ca printr-un efort voluntar, sa sustina lupta anti-coruptie, drepturile omului, dreptul la munca si protejarea mediului inconjurator.
Evenimentul de lansare al biroului local al UN Global Compact Network in Romania are in Aula Magna a Academiei Romane din Bucuresti, Calea Victoriei nr. 125, incepand cu ora 09.30. Acest eveniment este organizat de: The CSR Agency, gazda biroului in Romania, United Nations Global Compact, in calitate de coordonator al programului, Ambasada Olandei la Bucuresti si Asociatia Mai Mult Verde, in calitate de parteneri strategici.
Trei dintre cele mai mari organizatii private din Romania sustin financiar evenimentul gazduit de Academia Romana: OMV Petrom SA, Raiffeisen Bank Romania si Coca-Cola HBC Romania.
“Incurajam toate companiile, mari si mici, locale si straine, sa adere la United Nations Global Compact, prin implementarea pe deplin a principiilor de CSR in practicile de afaceri de zi cu zi. Companiile au constatat ca principiile de CSR nu favorizeaza doar planeta si oamenii, ci si profiturile. Ambasada Olandei sprijina aceasta evolutie, in calitate de factor guvernamental preocupat sa incurajeze si sa inlesneasca astfel de practici. Constituirea retelei locale a UN Global Compact contribuie semnificativ la cresterea nivelului de Responsabilitate Sociala Corporativa in Romania”, a spus Matthijs van Bonzel, Ambasadorul Olandei la Bucuresti.
Pactul Global al Natiunilor Unite (United Nations Global Compact) este cea mai respectata initiativa de politica strategica adresata reprezentantilor mediului de afaceri, sectorului neguvernamental si academic, tuturor celor interesati sa isi alinieze operatiunile si strategiile la zece principii universale.
“Global Compact a lucrat foarte mult cu Dragos Tuta si echipa The CSR Agency pentru a coordona eforturile, pentru a recruta companii in sistemul Global Compact si pentru a crea momentul propice lansarii unui asemenea birou. Odata lansat, Global Compact Network Romania va fi recunoscut oficial ca parte din familia Global Compact, alaturandu-se unui grup de peste 80 de retele din intreaga lume”, afirma Walid Nagi, Head of Local Networks al UN Global Compact.
La eveniment vor participa oficialitati din partea Guvernului Romaniei, membri ai corpului diplomatic, dar si reprezentati ai companiilor fondatoare ale biroului local. Din partea Natiunilor Unite va fi prezent Walid Nagi, Head of Local Networks al UN Global Compact, Matthijs van Bonzel, Ambasador al Regatului Olandei la Bucuresti, precum si Achim Troster, Deputy Head of Mission, Ambasada Germaniei la Bucuresti.
Pe lista invitatilor confirmati la evenimentul de lansare a Global Compact Network Romania se afla Mariana Gheorghe – CEO OMV Petrom Romania, Steven van Groningen – CEO al Raiffeisen Bank Romania, Jaak Mikkel – General Manager Coca-Cola HBC Romania, Boris Billich – Presedintele Mercedes-Benz Romania, Jarek Malinowski – Director General Unilever South Central Europe, Bogdan Ion – Country Managing Partner EY Romania, precum si Marek Szczygiel – Ambasadorul Poloniei la Bucuresti.
Reprezentanti ai altor birouri locale Global Compact din Europa vor impartasi, in cadrul evenimentului, din experienta lor: Andre van Heemstra, Reprezentant Global Compact Network Olanda, Kamil Wyszkowski, Reprezentant si Director General Global Compact Network Polonia si Marina Stefanova, Director Executiv Global Compact Network Bulgaria.
Dragos Tuta, Managing Partner The CSR Agency, Contact Person Global Compact Network Romania ii invita in acest efort pe toti managerii organizatiilor care isi doresc un mediu economic responsabil si prosper in Romania. “Vom deveni parteneri pentru a putea obtine aici profit pe termen lung pentru fiecare organizatie in parte, dar si pentru a asigura prosperitatea stakeholderilor cu care interactionam. Intr-un mediu sarac si care nu sprijina dezvoltarea sustenabila, organizatiile nu se pot dezvolta sanatos. Majoritatea companiilor multinationale care au subsidiare in Romania si care conduc acum locomotiva economica a tarii sunt deja semnatare ale celor 10 principii Global Compact. Le asteptam alaturi de noi in acest efort pentru a asigura impreuna sustenabilitatea mediului economic local. <<Lideri globali – eroi locali>> este sloganul care rezuma cel mai bine indemnul nostru. De asemenea, speram sa vedem din ce in ce mai multi antreprenori romani care sa isi doreasca sa contribuie la sustenabilitatea economiei chiar <<de acasa>>.”
Parteneri media ai evenimentului sunt: Wall-Street.ro, The CSR Report, TANANANA, Fundatia Gala Societatii Civile si NonGuvernamental.ro.
Misiunea birourilor locale
Birourile retelelor locale sunt entitati independente, care lucreaza indeaproape cu organizatia Global Compact a Natiunilor Unite pentru a pune in practica principiile globale ale acesteia la nivel de tara si pentru a le integra cu initiativele locale in contextul mai larg national si cultural. Reteaua locala a UNGC sprijina companiile (atat pe cele locale, cat si subsidiarele corporatiilor internationale) care s-au angajat in cadrul Global Compact sa respecte implementarea celor 10 principii si sa creeze oportunitati pentru a conecta mai multe categorii de stakeholderi in randul unor actiuni colective. Mai mult, retele ajuta la aprofundarea experientei de invatare a tuturor participantilor prin activitati proprii si evenimente promovand astfel obiectivelor Natiunilor Unite.
Pe scurt, birourile retelelor locale ajuta modelarea agendei sustenabilitatii corporative printr-un dialog permanent intre membrii parteneri (inclusiv dialogul pe politici), prin actiuni de educare, dar si prin parteneriate la nivel national.
Odata lansat biroul, va creste popularitatea principiilor de sustenabilitate corporative si va permite organizatiilor locale sa implementeze principiile stabilite de Natiunile Unite.
Leave a comment