Important

Coca-Cola HBC publica raportul pe 2014

In 2014, initiativele de dezvoltare durabila ale Coca-Cola HBC s-au concentrat pe trei arii cheie: promovarea unui stil de viata echilibrat, minimizarea impactului asupra mediului si implicarea in comunitatile locale.

Coca-Cola HBC, al doilea cel mai mare imbuteliator din lume al produselor Coca-Cola, a publicat raportul “It’s Good to Share – Building Trust, Spreading Happiness”.

Acesta este cel de-al treilea raport de activitate integrat al grupului si contine, pentru prima data, atat informatii detaliate despre diferite aspecte de business, cat si legate de guvernanta si dezvoltare durabila, marcand totodata parteneriatele de succes ale companiei.

“Evolutia de succes a companiei Coca-Cola HBC este strans legata de eforturile noastre de a contribui la bunastarea consumatorilor si a societatii in general. De peste 10 ani, am avut o abordare centrata pe derularea activitatilor noastre intr-un mod responsabil si sustenabil, asigurandu-ne ca prin valoarea adusa partenerilor nostri, le castigam increderea. Aceasta valoare este conturata din ce in ce mai mult si de alti factori pe langa performantele financiare, cum sunt: responsabilitatea sociala si cea fata de mediu, reputatia in comunitatile in care operam, investitiile in dezvoltarea angajatilor si a partenerilor nostri. Toate acestea contribuie la performanta afacerii noastre”, a declarat Dimitris Lois, Chief Executive Officer, Coca-Cola HBC AG.

Compania isi concentreaza eforturile pentru a genera valoare prin rezultatele obtinute in cele 28 de tari in care opereaza. In 2014, acestea au inclus:

  • 2 miliarde de navete de bauturi racoritoare vandute;
  • peste 589 milioane de consumatori deserviti;
  • 2,1 milioane de clienti;
  • 36.362 locuri de munca generate direct si peste 600.000 de oameni angajati in intregul lant valoric;
  • 8,7 milioane de euro investiti in programe adresate comunitatii;
  • 31.296 de ore de voluntariat investite in initiative sociale si de mediu;
  • Reducerea amprentei de apa la 18,4 miliarde de litri;
  • Reducerea amprentei de carbon la 718.766 de tone;
  • Recuperarea in proportie de 73% a ambalajelor puse in circulatie;
  • Reciclarea in proportie de 91% a deseurilor rezultate din activitate.

coca-cola hbcIn 2014, initiativele de dezvoltare durabila ale companiei s-au concentrat pe trei arii cheie:

a) promovarea unui stil de viata echilibrat,
b) minimizarea impactului asupra mediului si
c) implicarea in comunitatile locale.

Un stil de viata echilibrat
  • 1,6 milioane de participanti activi in programe sportive.
  • Un portofoliu variat care ofera inclusiv bauturi cu un continut scazut de calorii sau fara calorii pe toate pietele, incepand cu 2015.
  • Informarea consumatorilor, voluntar, cu privire la numarul de calorii prin etichetele ambalajelor
Minimizarea impactului asupra mediului
  • Reducerea totalului emisiilor absolute de carbon cu 7,8%, in comparatie cu anul 2013.
  • 5,8 milioane de euro investiti in proiecte dedicate reducerii consumului de apa in peste 20 de tari, economisind astfel peste 1,1 milioane de metri cubi de apa.
  • 8 fabrici de imbuteliere care au primit certificarea cu Medalia de Aur European Water Stewardship.
  • 4,3 milioane de euro investiti in programe de reducere a consumului de energie, obtinand o scadere de 300 milioane de megajouli.
Implicarea in comunitatile locale
  • 8,7 milioane de euro (2,5% din profit, inainte de a fi impozitat) investiti in parteneriate comunitare si initiative care vizeaza probleme sociale si de mediu.
  • 2,4 milioane de euro investiti in sustinerea educatiei tinerilor pentru a creste sansele de angajare si pentru a incuraja dezvoltarea culturii anteprenoriale in randul femeilor
  • Sustinerea comunitatilor prin peste 30.000 de ore de voluntariat, precum si prin donatii financiare si in bunuri, in cazul dezastrelor naturale.

Coca-Cola HBC a devenit liderul global al industriei de bauturi racoritoare in Indexul de Sustenabilitate Dow Jones World, precum si in Indexul Europe Sustainability, si este listata in Indexul FTSE4Good inca din 2001 – anul in care a fost infiintat. De asemenea, compania a primit calificativul „A” din partea Carbon Disclosure Project (CDP) si un loc in Indexul Global Climate Performance Leadership.

Raportul „It’s Good to Share – Building Trust, Spreading Happiness” urmeaza modelul Consiliului International de Raportare Integrata (IIRC) si respecta Initiativa Globala de Raportare GRI 3.1. De asemenea, acest raport sustine angajamentul Coca-Cola HBC de a comunica progresul, in baza celor 10 principii ale Acordului Global al Natiunilor Unite (UNGC), Mandatul UN CEO Privind Apa si Forumul de Business UN Grija pentru Climat.

Informatiile despre mediu si cele din domeniul social incluse in Raport au fost verificate independent de catre Denkstatt GmbH, inclusiv continutul referitor la solicitarile GRI si comunicarile UNGC in desfasurare. Informatiile despre investitiile in comunitate au fost verificate de London Benchmarking Group.

Grupul Coca-Cola HBC este al doilea imbuteliator ca marime al companiei Coca-Cola din punct de vedere al volumului, avand vanzari anuale de peste 2 miliarde de navete. Compania activeaza intr-o zona geografica extinsa, avand operatiuni in 28 de tari, deservind o populatie de peste 585 milioane de oameni. In Romania, ca in toate tarile in care isi desfasoara activitatea, Coca-Cola detine si functioneaza pe baza unui sistem propriu, incluzand toate verigile necesare producerii si distributiei produselor catre consumatori. In Romania, sistemul este format din Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company) si Coca-Cola HBC Romania (care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania).

Raportul aici:

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Zelist Blog » Blog Archive » 26 martie – 1 aprilie 2015 – Saptamana in social media

Leave a comment

Your email address will not be published.


*