Important

Nestle raporteaza pentru 2014

“Crearea a peste 100.000 de locuri de munca in Europa pentru tineri pana in 2016” este angajamentul pe care Nestle si partenerii sai si l-au asumat in iunie 2014, la lansarea proiectului Alliance for YOUth

Companiile globale, cu operatiuni in multe tari, trebuie sa dea tonul in ceea ce priveste sustenabilitatea. Initiativele lor sunt cele care pot servi model altora si pot inspira si partenerii institutionali sau guvernele sa actioneze in concordanta.

Nestle a publicat raportul de CSR “Creating Shared Value” pentru 2014, in care prezinta progresele pe care compania le-a realizat in atingerea angajamentelor luate.

Paul Bulcke, CEO Nestle“Raportul subliniaza convingerea noastra ferma legata de faptul ca, pentru ca o companie sa prospere pe termen lung si sa creeze valoare pentru actionari, trebuie mai intai sa creeze valoare pentru societate. El arata progresele reale pe care le-am facut pentru a ne atinge angajamentele asumate. Fiecare angajament se bazeaza pe convingerea noastra, nu pe convenienta sau pe presiune publica. Respectul pentru oameni, culturile diferite, grija fata de mediul inconjurator si pentru viitorul lumii in care traim, acestea sunt bazele fundatiei pe care o cladim in ceea ce priveste sustenabilitatea”, afirma Paul Bulcke, CEO-ul Nestle.

Cu vanzari de 91 de miliarde de franci elvetieni in 2014, Nestle este cea mai mare companie din lume in ceea ce priveste produsele de nutritie si sanatate. Compania are 339.000 de angajati in intreaga lume, iar prin misiunea “Good Food, Good Life” isi doreste sa ofere produse sanatoase intr-o gama variata.

Principalele idei ale raportului

Nestle continua sa raporteze pe 38 de angajamente cheie, care acopera segmentele legate de nutritie, apa si dezvoltare rurala. Raportul include si o evaluare a provocarilor cu care se confrunta Nestle si a progresului pe care l-a facut in a atinge respectivele angajamente.

In acelasi timp, Nestle a introdus trei noi angajamente, in aria marketingului responsabil pentru copii, anti-coruptie si mecanisme interne si externe de rezolvare a plangerilor. In plus, compania este transparenta in ceea ce priveste taxele pe care le plateste.

Paul Bulcke, CEO Nestle“Aceste angajamente ghideaza eforturile noastre de management, si pe noi toti, in fiecare divizie, departament si in pietele unde suntem prezenti, in eforturile noastre colective de a atinge aceste obiective specifice”, spune Paul Bulcke. “Ne vedem, in mod frecvent cu ONG-uri, cu mediul academic, cu agentii multi-laterale, cu guverne, dar si cu alti stakeholderi pentru a-i asculta si a invata din criticile lor si din incurajarile lor. Eforturile noastre sunt dublate de acest dialog”.

Cele mai importante evolutii in indicatorii evaluati de companie:

  • 98% din produsele Nestle destinate copiilor au indeplinit toate criteriile aplicabile ale fundatiei Nestle Nutritional.
  • Programul global “Nestle Healty Kids” a ajuns la peste 7,6 milioane de copii in 79 de tari.
  • 72 de fabrici Nestle au atins cota zero de deseuri.
  • Nestle a sensibilizat 12.458 fermieri pe probleme legate de munca cu copii.
  • Programul “Nestle need YOUth” a ajutat 11.823 de tineri din Europa sa gaseasca oportunitati de munca

Oportunitati pentru tineri

Si in Romania, compania implementeaza principiile aplicate la nivel global. Un exemplu recent legat de initiativele pe care Nestle le realizeaza si la nivel local se refera la “Alliance For YOUth”.

Vizita in fabrica Nestle din Timisoara“Crearea a peste 100.000 de locuri de munca in Europa pentru tineri pana in 2016” – acesta a fost angajamentul pe care Nestle si partenerii sai si l-au asumat in iunie 2014, la lansarea proiectului Alliance for YOUth. Proiectul a atras rapid 200 de parteneri ai Nestle la nivel local si european si a devenit prima miscare pan-europeana lansata de mediul de afaceri cu scopul de a ajuta tinerii sa fie mai bine pregatiti atunci cand intra pe piata muncii si de a le creste sansele intr-o piata de munca dificila.

Progresele realizate in Romania in cadrul acestei initiative au fost prezentate europarlamentarului Renate Weber, membru al Comisiei pentru ocuparea fortei de munca si afaceri sociale.

Cu 98 de locuri de munca sezoniere si permanente generate de Nestle Romania si mai mult de 940 de studenti beneficiari ai programului Alliance for YOUth, Nestle a anuntat ca obiectivele stabilite pentru anul 2014 pentru Romania au fost depasite, astfel stabilind obiectivele pentru 2015.

Herve de Froment, Diector General Nestle Romania“Alliance for YOUth devine in prezent una dintre cele mai importante initiative ale Nestle in Europa, in linie cu strategia <Created Shared Value> a companiei. Analizam aproape un an de activitati in Romania si sunt incantat sa vad nivelul de implicare al tinerilor romani, dar si al profesionistilor dispusi sa impartaseasca si sa ajute Nestle si partenerii sai europeni si locali. Principalele obiective pentru 2015 sunt de a imbunatati atat calitativ, cat si cantitativ efectele initiativei prin utilizarea celor mai bune practici de anul trecut si de a continua contributia noastra la combaterea somajului in randul tinerilor”, spune Herve de Froment, Director General, Nestle Romania.

Nestle implementeaza in prezent angajamentele sale in cadrul Alliance for YOUth in Romania alaturi de parteneri internationali precum Google, Ernst & Young, Adecco, Nielsen, CHEP, Cargill, Publicis si DS Smith, dar si partenerii locali Grup Sapte, TITAN, FM Logistic, GoodMills Group si SPAR BIP.

Renate Weber, Europarlamentar“Somajul in randul tinerilor este una dintre cele mai mari si mai complexe probleme cu care Europa se confrunta in prezent. Parlamentul European doreste sa imbunatateasca oportunitatile si conditiile de munca pentru tinerii profesionisti din intregul continent prin diferite initiative. Programele precum Alliance for YOUth implementate de sectorul privat sunt un semn incurajator ca toti factorii majori atat din partea sectorului pubic, cat si a celui privat sunt constienti de problema si sunt dispusi sa contribuie pe termen mediu si lung”, a spus si Renate Weber, europarlamentar, Comisia pentru ocuparea fortei de munca si afaceri sociale.

Nestle a lansat in iunie 2014 “Alliance For YOUth” pentru a mobiliza companiile ce sunt determinate sa joace un rol pozitiv in a ajuta la combaterea crizei somajului in randul tinerilor din Europa. Aproximativ 200 de companii din Europa s-au alaturat initiativei pana la finalul anului 2014, luandu-si angajamentul de a crea 100.000 de oportunitati pentru tineri in urmatorii ani.

Nestle a intrat pe piata din Romania in 1995, in momentul de fata avand 1.000 de angajati in Bucuresti si in Timisoara, unde este localizata fabrica Nestle. Portofoliul companiei cuprinde o gama larga de produse din diverse categorii: bauturi (Nescafe, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight), produse pentru gatit (Maggi), inghetata (Nestle Ice Cream), produse alimentare pentru sugari si copii mici (Nestle Nutrition), Nestle Professional, divizia de solutii “out of home”, batoane si cereale pentru mic dejun (Nestle Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc) si hrana pentru animale (Purina).
Napolitanele JOE si Nesquik, precum si specialitatile de cafea NESCAFE 3in1 sunt produse in Romania, la fabrica din Timisoara.

Versiunea integrala a raportului va fi publicata pe site-ul dedicat al companiei in 7 aprilie. Pana atunci, va invit sa cititi rezumatul raportului, care este foarte bine realizat si foarte usor de citit

credit foto: © Liljam | Dreamstime.comMuesli Cereals Bars Photo

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*