Investitii in oameni
Am lansat sectiunea stirilor de bine, cu scopul de a populariza si alte materiale din domeniul responsabilitatii sociale, fara legatura cu raportarea de CSR sau cu principiile asociate acesteia, tocmai pentru incuraja astfel de initiative „de bine” si pentru a-i determina pe cei care sprijina aceste initiative sa mearga in profunzime si sa gandeasca pe termen lung.
Un astfel de proiect este cel realizat de Asociatia pentru Dezvoltare si Promovare Socio-Economica CATALACTICA in parteneriat cu Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania si Fundatia pentru Recuperare, Integrare si Promovare Sociala ECHOSOC, “PRO-SANATATE – Cresterea accesului angajatilor din sistemul medico-social din Romania la programele de formare profesionala continua”, implementat in perioada 24 aprilie 2014 – 23 octombrie 2015. Acesta a fost cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
(FPC) din cele 8 regiuni de dezvoltare din Romania: Nord –Est (Bacau), Sud-Est (Buzau, Constanta, Vrancea, Tulcea); Sud-Muntenia (Prahova); Sud – Vest Oltenia (Olt); Vest (Arad, Hunedoara, Timis); Nord-Vest (Cluj, Maramures, Satu-Mare); Centru (Alba, Brasov, Mures); Bucuresti-Ilfov (Bucuresti – Sectorul 5, Ilfov).
Grupul tinta al proiectului a fost format din angajati necalificati (cu varste intre 18 si 64 de ani) pentru domeniul in care lucreaza sau cu un nivel scazut de calificare, respectiv: nivel 1 de calificare – ingrijitoare copii, babysitter, ingrijitoare batrani la domiciliu, brancardier; nivel 2 de calificare – infirmiera, ingrijitor bolnavi la domiciliu, mediator sanitar, operator introducere, validare si prelucrare date.
Actiunile proiectului
Principalele rezultate ca urmare a implementarii proiectului au fost:
- Acreditarea serviciului de informare, consiliere si orientare profesionala de catre Crucea Rosie Romana;
- Oferirea de servicii de informare, consiliere si orientare profesionala pentru cei 2520 de angajati;
- Organizarea si desfasurarea a 5 sesiuni privind schimbul de experienta si diseminare de bune practici pentru consiliere si orientare profesionala (270 de studii de caz evidentiate de catre expertii de informare, consiliere si orientare profesionala);
- Autorizarea in vederea furnizarii programelor de formare profesionala continua – 8 programe autorizate: a. nivel 1 de calificare (360 ore, dintre care 120 teorie, 240 ore practica) – ingrijitoare copii, baby-sitter, ingrijitor batrani la domiciliu, brancardier; b. nivel 2 de calificare (720 ore, dintre care 240 teorie, 480 ore practica) – infirmiera, ingrijitoare bolnavi la domiciliu, mediator sanitar, operator introducere, validare si prelucrare date;
- Elaborarea metodologiei de organizare si desfasurare a sesiunilor de formare profesionala continua;
- Elaborarea continuturilor caietului cursantului, caietului formatorului si a Ghidului de Practica dar si a materialelor de formare pentru fiecare program (24 materiale de formare elaborate, 8 Caiete Cursant, 8 Caiete Formator si 8 Ghiduri de Practica);
- Furnizarea programelor de formare profesionala continua pentru angajatii fara calificare si/sau un nivel scazut de calificare din domeniul medico-social
- Organizarea si derularea a cinci campanii de informare privind beneficiile formarii profesionale continue in domeniul medico-social;
- Crearea a 18 retele de parteneriat cu 306 angajatori din domeniul medico-social, dar si cu alti actori interesati din regiunile de implementare ale proiectului in vederea sprijinirii si promovarii programelor de formare profesionala continua in domeniul medico-social;
- Identificarea de bune practici privind beneficiile formarii profesionale continue in randul angajatilor fara calificare si/sau un nivel scazut de calificare din domeniul medico-social;
- Elaborarea materialelor-suport pentru activitatea de informare, consiliere si orientare profesionala (inregistrarea persoanelor din grupul tinta, furnizarea serviciilor de informare, furnizarea serviciilor de orientare si consiliere profesionala privind elaborarea unui CV, elaborarea scrisorii de intentie, respectiv privind modul de prezentare la interviul de angajare);
- Monitorizarea si evaluarea eficientei activitatii de formare (aprecierea gradului de asimilare a cunostintelor teoretice si a deprinderilor practice de catre participanti; calitatea sesiunilor de formare, gradul de pregatire a formatorilor, metodele si tehnicile de predare, calitatea materialelor de studiu propuse, dotarea salilor de curs).
Conferinta de inchidere a proiectului a avut loc, miercuri, 21 octombrie. La eveniment au participat, alaturi de reprezentanti ai partenerilor in proiect, reprezentanti mass-media, specialisti din organizatiile publice si private care isi desfasoara activitatea in domeniul formarii profesionale continue, precum si reprezentanti ai grupului tinta.
Leave a comment