Important

Tara, tara, crestem ostasi

OMV Petrom a publicat raportul sau de implicare in comunitate pe 2014, prin care arata care au fost actiunile de implicare a organizatiei in comunitatile din care face parte

CSR-ul este un proces continuu, cu multe etape de atins. Din acest motiv este nevoie de strategii solide si de o planificare riguroasa pentru a ajunge la rezultatele dorite. Este esentiala in acelasi timp raportarea rezultatelor, pentru ca desi aceste documente par tehnice sau de multe ori stufoase si nu tocmai cea mai buna lectura, sunt de fapt esentiale. Ele raspund la intrebarile pe care ni le punem: “Cum fac companiile CSR?” si mai ales “Pe ce se duc banii si cu ce rezultate?”

OMV Petrom a publicat astazi raportul sau de implicare in comunitate pe 2014, care arata care au fost actiunile de implicare a organizatiei in comunitatile din care face parte. Este cel de-al saptelea, ceea ce arata consecventa si consistenta programelor care au actiune pe termen mediu si lung.

In 2014, domeniile cheie care au stat la baza actiunilor de responsabilitate sociala din cadrul companiei au fost educatia si dezvoltarea comunitara. Compania a sustinut anul trecut prin programele educationale pe care le face persoane de toate varstele, astfel incat acestea sa se poata dezvolta atat personal, cat si profesional. Mai mult decat atat, compania s-a implicat si in dezvoltarea comunitatilor in ansamblul lor, prin proiecte ce au adresat nevoi punctuale, cum ar fi reabilitarea infrastructurii locale.

Mona Nicolici_Manager Departament Sustenabilitate OMV Petrom”Raportul de implicare in comunitate din 2014 dezvaluie o directie foarte importanta pentru OMV Petrom si arata sprijinul nostru intr-un domeniu care sta la baza dezvoltarii unei societati puternice – educatia. Indiferent ca ne-am adresat copiilor sau adultilor, am tratat subiectul cu acelasi interes si am reusit prin programele noastre sa sustinem accesul la educatie in comunitatile rurale, educatia pentru comunitatile dezavantajate, educatia pentru leadership si performanta, educatia antreprenoriala si cea pentru formare profesionala. Ne-am propus sa contribuim la cresterea comunitatilor, in special a celor in care operam, si sa ii sustinem, de la mic la mare, pe cei care pot si vor sa aduca o schimbare in bine in jurul lor!“, a spus Mona Nicolici, Manager al Departamentului Sustenabilitate OMV Petrom.

Peste 100 de proiecte comunitare au fost implementate anul trecut cu sprijinul companiei, fiind investite 3,8 milioane de euro pentru respectivele proiecte.

Acces la educatie

Infografic_Raport de implicare in comunitate OMV Petrom 2014Pentru 150 de elevi, OMV Petrom a facilitat accesul la educatie prin programe de reducere a abandonului scolar si programe de tip scoala dupa scoala, asa cum este cel desfasurat in parteneriat cu Asociatia Amarre Rromentza in Boldesti Scaeni (Prahova). In localitatea prahoveana, compania a sprijinit activitati de educatie prescolara si interculturala pentru copiii romi si romani din familii dezavantajate, rata absenteismului in randul acestora scazand in ultimii doi ani de la 68% la 34%. De asemenea, peste 7.400 de elevi si profesori au beneficiat in 2014 de reabilitarea si dotarea a 30 de unitati de invatamant din toata tara.

Educatie pentru leadership

Peste 2.400 de elevi si studenti au fost sustinuti de organizatie prin programele de leadership si orientare in cariera, prin burse de studiu, dar si prin proiecte precum ”Tabara din Tara lui Andrei”, unde si-au dezvoltat spiritul civic, cel antreprenorial, dar si alte abilitati personale. Printre principalii parteneri ai OMV Petrom s-au numarat Fundatia Leaders, Asociatia Aspire, Scoala de Valori, dar si Asociatia Tanarul Petrolist, in cadrul careia 39 de tineri au avut sansa de a vizita anul trecut Centrul Spatial NASA (S.U.A.) sau CERN-Organizatia Europeana pentru Cercetare Nucleara (Elvetia).

Spirit civic la adulti

Pentru cresterea economica in zonele in care opereaza, OMV Petrom a sprijinit peste 1.000 de adulti fie pentru a se califica in practicarea unor meserii (ex: cursuri de apicultura, tamplarie, sudura s.a), fie prin cursuri ce le-a imbogatit expertiza profesionala (cursuri antreprenoriale, pentru accesarea fondurilor europene, management de proiect s.a.).
Mai mult, pentru ca voluntariatul este o valoare importanta pentru companie, a fost incurajat spiritul civic al oamenilor, sustinand peste 2.600 de voluntari in derularea a mai mult de 70 de actiuni de voluntariat. Ecologizarile, reabilitarile, cursurile pentru siguranta copiilor sunt doar cateva exemple de actiuni voluntare care au contribuit la o viata mai buna in comunitati.

Dezvoltare comunitara

Dincolo de implicarea in pregatirea personala sau profesionala a oamenilor, au fost implementate in Romania mai mult de 100 de proiecte comunitare. Printre acestea se numara si initiative finantate prin intermediul competitiilor de proiecte din Tara lui Andrei (Scoala lui Andrei, Idei din Tara lui Andrei) sau programe dezvoltate de Centrele de Resurse ale Comunitatii (CERC), infiintate cu sprijinul OMV Petrom in 11 comunitati locale in care compania isi desfasoara activitatea.

In linie cu strategia OMV Petrom de dezvoltare durabila a oamenilor (directia Educatie pentru dezvoltare a strategiei Resourcefulness), in 2014, peste 58.000 de oameni au fost expusi diverselor initiative educationale pentru dezvoltare personala si profesionala, pentru siguranta si sanatate, pentru protectia mediului s.a.

Rezultatele integrale ale actiunilor de implicare in comunitate din 2014 le puteti gasi aici.

OMV Petrom – Resourcefulness

Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness, prin care isi propune sa dezvolte relatii bazate pe castig reciproc intre societate, mediu si companie prin solutii inovatoare. Compania se concentreaza pe managementul apei si al CO2, inovatie si energii noi si educatie pentru dezvoltarea oamenilor.

OMV Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etica si codul de conduita reglementeaza toate relatiile de afaceri, iar dialogul si implicarea partilor interesate sunt parte integranta a practicii comune de business.
“Tara lui Andrei” este principala platforma de implicare in comunitate. Din 2007 pana in prezent au fost alocate peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania.

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-est, cu o productie anuala de titei si gaze de aproximativ 66 milioane bep in 2014. La finalul lui 2014, Grupul avea o capacitate de rafinare de 4,2 milioane tone anual si opera o centrala electrica de inalta eficienta de 860 MW si un parc eolian de 45 MW. Pe piata distributiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pietele din Romania si tarile invecinate prin intermediul a circa 780 benzinarii, la sfarsitul lui 2014.

OMV, cea mai mare companie industriala listata din Austria, detine 51,01% din actiunile OMV Petrom, statul roman, prin Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, detine 20,64%, Fondul Proprietatea detine 18,99%, iar 9,36% se tranzactioneaza liber la Bursa de Valori Bucuresti.

In ultimii 10 ani, investitiile pentru modernizarea si consolidarea OMV Petrom s-au ridicat la peste 11 miliarde euro. Anual, impactul direct, indirect si indus al OMV Petrom in PIB-ul Romaniei este de circa 4,5%.

Din 2007, OMV Petrom a integrat in strategia sa de business principiile responsabilitatii corporatiste. In aceasta perioada, compania a alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania, concentrandu-se pe protectia mediului, educatie, sanatate si dezvoltare locala. “Tara lui Andrei” este principala platforma de implicare in comunitate.

credit foto: © Photographer: Skypixel | Agency: Dreamstime.com

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*