Important

Comunitatea, factor de crestere

Diverse People in a Circle with Community Concept | © Rawpixelimages | Dreamstime Stock Photos © Rawpixelimages | Dreamstime Stock Photos

Relatia cu comunitatea este una speciala sau ar trebui sa fie. O companie nu poate functiona fara sprijinul comunitatii si fara sa fie parte integranta a ei. Doar asa se poate dezvolta si poate creste.

In cazul Coca-Cola HBC Romania, relatia cu comunitatile locale este una speciala. Programele pe care le fac ajuta atat compania, cat si pe oamenii din zonele in care se afla. Despre relatia cu comunitatea locala, raportul de CSR al companiei din perioada 2012-2014 detaliaza care au fost principalele actiuni in comunitatile din care Coca-Cola HBC Romania face parte.


Rezumatul realizarilor pe perioada 2012-2014

  • A organizat ateliere in 12 orase totalizand peste 300 de ore pentru a promova mesaje privind un stil de viata activ si sanatos unui numar de peste 2.000 de elevi.
  • A organizat Tururi la Fabrici intitulate “Vizita la Fabrica Fericirii” care au atras peste 1800 de elevi si pe profesorii lor.
  • Ziua “Usilor Deschise” a atras peste 800 de participanti (angajati si familiile lor).
  • A implementat programul “Adopta un rau de la izvoare pana la varsare”, care a vizat plantarea a peste 60.000 de arbori si colectarea a peste 70 de tone de deseuri in cadrul comunitatilor locale.
  • Peste 120 de angajati au fost implicati in activitati de voluntariat.
  • Initiativa “Omul re-ecologizeaza locul” a determinat peste 20 de actiuni de combatere a aruncarii de gunoaie (peste 700 de saci de deseuri adunate) si actiuni de reabilitare (peste 2.000 de arbori plantati). A cuprins un numar de peste 3000 de elevi si a atras peste 1300 de voluntari.

Increderea comunitatii

Astazi, mai mult decat oricand pana acum, afacerile si societatea trebuie sa lucreze impreuna pentru a determina o schimbare durabila de mediu, economica si sociala: pentru a face diferenta si a crea o lume mai buna pentru viitor.

Impactul pe care compania il are asupra comunitatilor locale poate fi evaluat luand in calcul programele comunitare concepute pe parcursul perioadei de raportare si, de asemenea, pe baza eficientei crescute a initiativelor.

O investitie importanta in comunitatea locala a avut loc la Timisoara si a vizat restabilirea accesului la si de la fabrica la drumul national DN6, pentru a fluidiza traficul in jurul fabricii. O parte a drumului care leaga drumul national DN6 si poarta fabricii a fost imbunatatita prin adaugarea unei benzi de traversare suplimentare in directia de circulatie spre oras. Astfel, riscul de accidente rutiere a scazut, iar investitia a contribuit la eficienta fluxului de trafic. Dupa implementarea acestui proiect, nu au fost raportate accidente rutiere in zona.

Initiativele companiei din perioada de raportare

Adopta un rau de la izvoare pana la varsare

studiu de caz 1Coca-Cola HBC Romania a stabilit un parteneriat cu organizatii non-guvernamentale locale si oficiali guvernamentali locali in cadrul unui proiect care a condus la realizari notabile in domeniile educatiei si conservarii mediului inconjurator.

“Adopta un rau de la izvoare pana la varsare” a fost o ampla platforma de tip CSR derulata in perioada 2008-2012, care a vizat sa protejeze si sa conserve sursele de apa (sector strategic pentru Sistemul Coca-Cola Romania). Ea a imbinat actiuni corective imediate cu gandirea pe termen lung, pentru o schimbare eficienta si de durata.

Proiectul a fost avizat prin Programul de Dezvoltare al Natiunilor Unite (PDNU) si gestionat de ONG-urile Tasuleasca Social, Salvati Dunarea si Delta si MaiMultVerde. Obiectivul programului a fost acela de a mentine accesul la surse de apa curate si sigure si promoveaza constientizarea de catre comunitatea locala a importantei fluviului Dunarea si a tributarelor sale de la fabrica de imbuteliere de apa minerala a companiei de langa Suceava (in nordul Romaniei) pana la gura de varsare afluviului Dunarea.

Compania a alocat peste 1 milion de Euro acestui program din momentul inceperii implementarii acestuia in 2008, atunci cand peste 8.000 de voluntari au ajutat la initierea programului printr-o zi de ecologizare in masa. Educatia privind conservarea padurilor si apelor a fost de atunci oferita unor zeci de comunitati locale, peste 60.000 de arbori au fost plantati, 70 de tone de deseuri au fost colectate si au fost efectuate donatii in natura (apa donata comunitatilor care aveau nevoie, o cladire a fabricii transformata intr-un Centru Educational pentru copii).

“Adopta un rau de la izvoare pana la varsare” a primit doua recunoasteri internationale foarte importante:

  • La data de 25 iunie 2013, la Gala Premiilor Europene de tip CSR din Bruxelles, proiectul intitulat “Adopta un ra de la izvoare pana varsare” a obtinut Distinctia de Aur.
  • La data de 8 aprilie 2014, Sistemul Coca-Cola a fost primul finalist din Romania pentru Premiul de Excelenta Corporativa acordat de Secretarul de Stat al Statelor Unite.

Parteneriatul cu Tasuleasa Social

studiu de caz 2Reprezinta un parteneriat pe termen lung pentru Coca-Cola HBC Romania.

In 2013, compania a organizat activitati educationale in Centrul Educational “Cristalina” si in Padurea Pedagogica.

Initiativa a implicat angajati ai Coca-Cola HBC Romania din fabrica Dorna care au participat in mod voluntar la activitati.

Parteneriatul include si organizarea de tabere de vara pentru copiii angajatilor companiei.

Peste 400 de copii au participat la taberele de instruire. 32 de copii de la Coca-Cola HBC Romania si Moldova au participat la Taberele Tasuleasa. Peste 800 de adolescenti din tara Dornelor au fost implicati in programul Centrului Educational. Peste 120 de angajati au fost implicati in activitati de voluntariat.

Omul re-ecologizeaza locul

Obiectivele au fost acelea de a mari nivelul de constientizare de catre public cu privire la aruncarea iresponsabila a deseurilor prin organizarea de actiuni, prin incercarea de a comunica cu peste 3.000 de elevi (cu varste cuprinse intre 12 si 18 ani) si mai mult de 100 de profesori, si prin elaborarea brosurii electronice educationale “Imi place unde locuiesti”.

De asemenea, a vizat intensificarea operatiunii Consiliului de Gestionare a Deseurilor din cadrul Ministerului Mediului prin organizarea de intruniri regulate, prin propunerea de politici si prin propunerea unei campanii de scrisori catre membrii Parlamentului Uniunii Europene pentru a promova, la nivelul intregii Uniuni Europene, colectarea separata a deseurilor prin intermediul posturilor TV si radio.

Initiativa a inclus un concurs online, care s-a derulat in perioada 1 iunie 2013 – 31 octombrie 2013, vizand sa implice comunitatile locale in desemnarea si reabilitarea de spatii publice abandonate. Din 56 de cereri inregistrate, 20 au fost selectate si au fost organizate 20 de actiuni de reabilitare si combatere a aruncarii gunoaielor in zece orase. Peste 1.350 de voluntari din comunitatile locale au participat in mod activ, au fost stransi peste 700 de saci de deseuri si au fost plantati peste 2.000 de arbori.

Zece dintre actiuni au fost organizate curti de scoli si gradinite. In total, 8 scoli au participat si peste 3.300 de elevi au fost implicati si au beneficiat in urma initiativelor de reabilitare. Au fost organizate ateliere educationale privind protectia mediului inconjurator in 3 scoli din Bucuresti.

Proiectul a ocupat locul I la Premiile Romane de CSR in cadrul categoriei campaniilor CSR pe Facebook la data de 2 aprilie 2014.

Cresterea nivelului de constientizare a fost realizata prin intermediul a doua campanii online. Campania “Omul re-ecologizeaza locul” a invitat comunitatile locale sa vina cu propuneri pentru actiuni de combatere a aruncarii de gunoaie in locuri abandonate.

Campania “Delta Vacaresti – O Oaza in Desertul de Beton” a vizat sa creasca nivelul de constientizare al publicului si sustinerea pentru ca zona sa primeasca oficial statutul de “Parc Natural”.

Evenimentul de deschidere al campaniei campanie a inclus o actiune de combatere a aruncarii de gunoaie, organizata in zona (peste 300 de voluntari si peste 1.600 de persoane au semnat petitia).

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Accent pe comunitate | The CSR Report

Leave a comment

Your email address will not be published.


*