Important

IKEA Romania sustine proiectele de sustenabilitate

IKEA Romania a facut publice rezultatele financiare pe plan local pentru anul de catalog 2014, iar o sectiune distincta este destinata proiectelor de sustenabilitate

Toata energia electrica consumata de magazinul IKEA provine din surse regenerabile (hidro, eolian, solar, biogaz). In anul de catalog 2014 s-au consumat 4.543 MWh energie electrica (cu 25% mai putin fata de anul trecut) si 1.657 MWh gaz (cu 32% mai putin fata de anul trecut).

Din totalul deseurilor generate, magazinul IKEA a reciclat un procent de 73%. In anul de catalog 2014 au fost colectate si reciclate 799,3 tone de carton si hartie, 22,2 tone de metal, 76,2 tone de lemn, 62,4 tone de plastic, 12,2 tone de sticla, 18,3 tone de deseuri de echipamente electrice si electronice, in care au fost incluse bateriile si becurile uzate si peste 1,4 tone de ulei comestibil.

Totodata, echipa magazinului IKEA a dezvoltat proiectul “Impreuna pentru casele familiale din SOS Satul Copiilor Bucuresti”, in cadrul caruia 3 case familiale au fost mobilate cu produse de mobilier si decoratiuni in valoare de 270.000 lei.

Campanii globale, implicare locala

Pe durata celei de-a patra campanii a jucariilor de plus desfasurate in perioada 3 noiembrie 2013 – 4 ianuarie 2014 in magazinul IKEA din Bucuresti, clientii romani au luat acasa 49.226 de jucarii de plus. Pentru fiecare, IKEA Foundation a donat 1 euro pentru proiecte educationale realizate de UNICEF si Salvati Copiii in toata lumea.

Campania „O viata mai buna pentru refugiati” a fost organizata in perioada 3 februarie – 29 martie 2014 in magazinul IKEA din Bucuresti. Pentru fiecare LEDARE (bec LED) dintre cele 18.485 becuri cumparate in Romania, IKEA Foundation a donat 1 euro catre Inaltul Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati (UNHCR), pentru imbunatatirea conditiilor de viata ale refugiatilor din toata lumea.

Resurse umane

Numarul total de angajati IKEA in anul de catalog 2014 a fost de 496, dintre care 310 au vechime de peste 3 ani, iar 37 de colegi fac parte de echipa inca de la inceput. Pentru ca angajatii sunt cea mai importanta resursa a companiei IKEA, in anul de catalog 2014 a fost lansat Tack! – Programul de Loialitate al IKEA Group, care le ofera angajatilor IKEA Group din toata lumea o contributie la planurile de pensie, dupa o perioada de calificare de cinci ani consecutivi de la angajare.

Rezultate financiare

In anul de catalog 2014, magazinul IKEA din Romania a inregistrat vanzari in valoare de 468.400.249 lei (inclusiv TVA), in crestere cu 6,45% fata de anul de catalog anterior. 3.232.810 persoane au trecut pragul magazinului, cu 30.820 mai multe fata de anul precedent, si au cumparat 13.258.148 produse.

Compania IKEA detinea, in august 2014, peste 355 de magazine in 47 de tari sau teritorii, dintre care 40 de magazine erau francize detinute de alte companii decat IKEA Group.

Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Raport sustenabilitate IKEA Group | The CSR Report

Leave a comment

Your email address will not be published.


*