Noutati

Antrepronorii isi ajuta comunitatea

METRO Cash & Carry Romania a dat startul celei de-a doua editii a programului de responsabilitate sociala “METRO – Starurile Comunitatii”. Competitia se adreseaza antreprenorilor care isi impart succesul cu membrii comunitatii din care fac parte, prin actiuni sociale, umanitare, de mediu sau educationale.

Orice raport de CSR va mentiona legatura unei organizatii, indiferent de natura ei, cu comunitatea din care face parte. Este firesc sa fie asa, avand in vedere ca organizatia nu este o entitate din afara comunitatii, ci face parte din ea, este un jucator important. Si asa cum comunitatea contribuie la cresterea si dezvoltarea organizatiei, la randul ei organizatia trebuie sa participe la cresterea si dezvoltarea comunitatii. Aceasta este regula de aur, pe care, nu de putine ori, organizatiile nu o respecta.

Din acest motiv, este nevoie de modele care sa ajute in aceasta directie sau de initiative care sa conduca la acest deziderat. Si de cele mai multe ori, organizatiile mici, antreprenoriale, reusesc sa faca pasi mari inspre legatura stransa cu comunitatile din care fac parte.

METRO Cash & Carry Romania a dat startul celei de-a doua editii a programului de responsabilitate sociala “METRO – Starurile Comunitatii”. Competitia se adreseaza antreprenorilor care isi impart succesul cu membrii comunitatii din care fac parte, prin actiuni sociale, umanitare, de mediu sau educationale. Prin cea de-a doua editie a programului, METRO isi propune sa sublinieze importanta micilor afaceri in dezvoltarea comunitatilor locale, sa incurajeze si sa rasplateasca initiativele de responsabilitate sociala la nivelul intreprinderilor mici si mijlocii. Intreprinzatorii se pot inscrie in competitie in intervalul 23 aprilie – 23 iulie 2015.

Gilles Roudy“Fie ca vorbim despre parteneri care si-au transformat locatia intr-un centru de activitati culturale pentru educarea comunitatii locale, de antreprenori care au pornit afaceri sociale pentru a ajuta grupuri defavorizate sau de restaurante care donau produse membrilor comunitatii, cazurile inscrise anul trecut ne-au impresionat prin dedicarea de care au dat dovada antreprenorii fata de comunitatea din care fac parte. Povestile lor ne-au convins sa continuam cautarea modelelor locale, prin lansarea celei de-a doua editie a competitiei METRO – Starurile Comunitatii”, a spus Gilles Roudy, director general, METRO Cash & Carry Romania.

Rasplatind devotamentul fata de comunitate si spiritul antreprenorial, METRO incurajeaza intreprinzatorii sa se implice activ in dezvoltarea mediului din care fac parte.

Starurile Comunitatii in cinci pasi

In perioada 23 aprilie – 23 iulie, antreprenorii isi pot inscrie povestile in sectiunea dedicata. Povestile care descriu implicarea in comunitate pot fi completate cu imagini si inregistrari video, pentru a atrage voturile publicului. Publicul larg isi poate sustine proiectul preferat pana in 23 iulie, cand cele mai votate 10 proiecte vor intra in faza de validare si vizite pe teren. Proiectele validate vor ajunge apoi in finala “METRO – Starurile Comunitatii” si vor fi supuse evaluarii unui juriu format din experti in zone cheie pentru competitie, precum antreprenoriat, comert, zona neguvernamentala si media specializata.

Finalistii vor castiga premii in valoare totala de 70.000 de lei, in functie de punctajul oferit de juriu, pe baza criteriilor din regulament. Astfel, premiul I consta in 30.000 de lei, premiul II – 20.000 de lei si premiul III – 15.000 de lei. In plus, ceilalti sapte finalisti vor fi recompensati cu vouchere de cumparaturi in magazinele METRO, in valoare totala de 5.000 de lei.

La fel ca in 2014, “METRO – Starurile Comunitatii” are parte de sustinerea Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile (FDSC), partenerul METRO in dezvoltarea competitiei, responsabil pentru validarea celor 10 proiecte finaliste pe teren.

“Ne bucuram sa ne implicam si anul acesta intr-o initiativa unica pe piata locala. Este pentru prima data cand o companie din Romania recunoaste importanta actiunilor de responsabilitate sociala dezvoltate de antreprenori”, a declarat Ionut Sibian, director executiv al FDSC.

Foto Gala MCS (1)Brutaria CONCORDIA, afacere sociala care asigura un circuit complet pentru ca tinerii dezavantajati, cu putine sanse de reusita, sa se integreze pe piata muncii, a fost castigatorul premiului primei editii a “METRO – Starurile Comunitatii”. Fiind un adevarat exemplu de bune practici in sustinerea unor grupuri dezavantajate social, CONCORDIA Development se alatura in 2015 competitiei, ca parte din juriu.

“Participarea la METRO – Starurile Comunitatii 2014 a reprezentat pentru CONCORDIA Development o experienta extraordinara, oferindu-ne posibilitatea de a face cunoscuta povestea Brutariei CONCORDIA. Toate reusitele noastre sunt posibile cu ajutorul voluntarilor si datorita implicarii companiilor cu viziune, deschise catre sustinerea unor programe de acest fel. Ii incurajam pe toti cei care doresc sa participe in competitie, fiind foarte important ca initiativele lor sa fie cunoscute si recunoscute, precum si sa incercam sa intarim pe termen lung implicarea oamenilor in sustinerea comunitatilor in care traiesc”, a afirmat Alice Stavride, administrator CONCORDIA Development si director administrativ al Organizatiei Umanitare CONCORDIA.

Juriul din acest an al “METRO – Starurile Comunitatii 2015” este format din: Gilles Roudy, director general METRO Cash & Carry Romania, Radu Merica, presedinte al Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana, Marius Ghenea, antreprenor roman, profesor de inovatie si antreprenoriat, autorul cartii “Antreprenoriat”, Lacramioara Botezatu, Redactor-sef al CSRmedia.ro, Ionut Sibian, director executiv, FDSC, Alice Stavride, administrator CONCORDIA Development si Director Administrativ al Organizatiei Umanitare CONCORDIA.

“METRO – Starurile Comunitatii” face parte din strategia companiei de responsabilitate sociala si este in linie cu noua pozitionare – YOU&METRO – care insumeaza eforturile companiei de a deveni cei mai buni parteneri ai intreprinzatorilor independenti.

Initiativa a pornit in 2014, cu ocazia aniversarii a 50 de ani de METRO Cash & Carry la nivel international. Competitia a fost implementata in 17 tari, unde echipele METRO s-au implicat in identificarea si recunoasterea antreprenorilor care au inscris, in total, 1.400 de proiecte de sustinere a comunitatilor locale. Participantii editiei din 2014 s-au bucurat de sprijinul publicului larg, povestile inscrise insumand peste 1.2 milioane de voturi.

METRO Cash & Carry este reprezentata in 26 de tari cu peste 750 de magazine cash & carry. Cu peste 117.000 angajati in intreaga lume, compania a atins vanzari de aproximativ 31 miliarde € in anul financiar 2013/2014.
METRO Cash & Carry Romania este parte integranta a METRO Cash & Carry International si a fost lansata oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Astazi, reteaua numara magazine in 24 de orase.

credit foto: © Emevil | Dreamstime.comCommunity Concept Photo

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*