Important

Raport de Responsabilitate Corporativa Coca-Cola HBC Romania 2012-2014

Raportul de responsabilitate corporativa al Coca-Cola HBC Romania privind activitatea de CSR desfasurata in perioada 2012-2014

Coca-Cola Hellenic Bottling  Company Romania (Coca-Cola HBC) a lansat raportul sau non-financiar pentru perioada 2012-2014. Este cel de-al doilea raport non-financiar al companiei. Detaliaza activitatile desfasurate de companie si de toate punctele de productie din Romania pe perioada 01.01.2012 si 31.12.2014.

Coca-Cola HBC a trecut in aceasta perioada printr-o etapa de imbunatatire a rezultatelor sale. In plus, compania si-a asumat si angajamente globale, aderand la programul Global Compact.

Compania si-a luat angajamentul sa imbunatateasca performantele de mediu de-a lungul lantului de valori, astfel ca din 2014, a fost introdusa o noua tehnologie de imbuteliere peentru sticlele Dorna si Dorna Izvorul Alb de 0,5 litri – respectiv un PET reciclabil produs din plate in proportie de 30%.

Capitolele raportului sunt structurate logic, astfel incat sa poate fi urmarite de stakeholderi. In primul rand este prezentata declaratia directorului general, Jaak Mikkel, ca o dovada a implicarii in aceasta activitate la cel mai inalt nivel. Urmeaza date despre raport, despre companie si dezvoltarea ei corporativa si apoi metodologia urmata pentru realizarea raportului.

Compania s-a concentrat pe patru teme mari, care sunt bazele activitatii sale: performanta de mediu, locul de munca, comunitatile locale si piata de desfacere. La final sunt prezentate obiectivele viitoare si un tabel cu date privind conformarea cu standardele GRI.

Datele legate de organizarea corporativa sunt extrem de interesante pentru a intelege sistemul Coca-Cola din Romania, avand in vedere ca organizatia Coca-Cola HBC este principalul imbuteliator al grupului the Coca-Cola Company. Sunt prezentate date legate de istoric, portofoliu, fabrici, actionariat sau rezultatele financiare realizate pe parcursul perioadei de raportare. Rezultatele financiare sunt interesante pentru a intelege dimensiunea afacerii si a taxelor platite statului.

harta stakeholderi Cola HBCEchipa care a realizat raportul a creat si o harta a stakeholderilor, si a modului in care raspunde la nevoile si dorintelor acestora.
Fiecare dintre cele patru teme mari ale activitatii sunt prezentate pe larg in decursul raportului.

Pe partea de mediu, realizarile companiei din perioada 2012 -2014 au fost:

  • Au crescut cu 7% cantitatea de deseuri reciclate comparativ cu 2012.
  • Au scazut la zero utilizarea de petrol comparativ cu 2012.
  • Au redus redus emisiile de carbon (directe si indirecte) cu 25,6% in 2014 comparativ cu 2010.
  • A fost dezvoltata si s-au facut investitii in linia aseptica de imbuteliere de la fabrica din Ploiesti.
  • A fost prima tara din Grupul Coca-Cola HBC ale carei fabrici au primit certificarea European Water Stewardship Standard si Medalia de Aur.
  • Prin intermediul programului intern Grija fata de mediu incepe din masina ta, compania a redus consumul de combustibil cu 4% si emisiile de CO2 cu 4% in 2014 comparativ cu 2012.
  • Cantitatea de apa reciclata a crescut cu mai mult de 50%.
  • Prin intermediul proiectului “Eco-wash”, pentru spalarea ecologica a flotei de transport, au fost economisiti 130 de metri cubi de apa anual.
  • S-a introdus pe piata un nou tip de ambalaj pentru sticlele de apa Dorna de 500 ml – PlantBottle.

Este interesant ca fiecare realizare este sustinuta de studii de caz, de exemple, precum Plant Bottle, care explica exact procesul prin care compania a atins un obiectiv.

In ceea ce priveste locul de munca, Coca-Cola HBC a reusit in perioada de raportare:

  • Sa aiba zero decese in fabrici.
  • Sa reduca frecventa accidentelor soldate cu absenta de la locul de munca (<1 zi) de la 0,18
    la 0,07 fata de 2012.
  • Sa instruiasca 100% dintre angajati.
  • Sa revizuiasca periodic performantele si dezvoltarea carierei pentru 100% dintre angajati.
  • Sa creasca procentajul de femei in cadrul echipei de management de la 16% la 27%.
  • Sa mentina procentajul de femei in echipele de conducere de nivel mediu la 36%.
  • Sa semneze contract colectiv de munca pentru toti angajatii.
  • Sa instituie procedura denumita “Program de lucru flexibil”, care ofera posibilitatea de munca la domiciliu.
  • Sa creeze Recognition@Coke, o serie de premii interne ce abordeaza toate cele 6 valori ale companiei.

Un alt capitol aparte a fost destinat comunitatilor locale. Rezultatele realizate de companie in perioada de raportare se refera la:

  • Organizarea de ateliere in 12 orase totalizand peste 300 de ore pentru a promova mesaje privind un stil de viata activ si sanatos unui numar de peste 2.000 de elevi.
  • Realizarea de tururi la fabricile organizatiei intitulate “Vizita la Fabrica Fericirii” care au atras peste 1800 de elevi si pe profesorii lor.
  • Ziua “Usilor Deschise” a atras peste 800 de participanti (angajati si familiile lor).
  • Implementarea programului “Adopta un rau de la izvoare pana la varsare”, care a vizat plantarea a peste 60.000 de arbori si colectarea a peste 70 de tone de deseuri in cadrul comunitatilor locale.
  • Implicarea a peste 120 de angajati in activitati de voluntariat.
  • Initiativa “Omul re-ecologizeaza locul” a determinat peste 20 de actiuni de combatere a aruncarii de gunoaie (peste 700 de saci de deseuri adunate) si actiuni de reabilitare (peste 2.000 de arbori plantati). A cuprins un numar de peste 3000 de elevi si a atras peste 1300 de voluntari.

Evident nu putem vorbi de cresterea unei companii, fara piata ei de desfacere. Coca-Cola HBC Romania a acordat un spatiu amplu acestui subiect, avand in vedere ca este una dintre temele mari de dezvoltare, iar rezultatele obtinute in perioada de raportare sunt:

  • 150 de furnizori au semnat “Principiile Directoare pentru Furnizori” (peste 80% din cifra totala).
  • Numarul de reclamatii la serviciul Infoline destinat Consumatorilor a scazut cu 30% in 2013 fata de 2012 si cu 75% in 2014 fata de 2013.
  • A crescut disponibilitatea in ceea ce priveste orarul in care compania poate fi contactata pentru serviciul Infoline destinat Consumatorilor cu 33% in 2013 fata de 2012.
  • A crescut numarul de solicitari solutionate la timp de centrul de contact destinat clientilor
    la 98,9% (de la 93% in 2012).
  • A imbunatatit serviciile de Asistenta pentru Clienti in toate sectoarele (disponibilitate, fiabilitate, cunostinte, capacitatea de raspuns la nevoi, prietenia si politete, abilitati de rezolvare a problemelor, competenta agentilor) in 2014 fata de 2013.
  • A fost directionat 90% din bugetul nostru de aprovizionarea catre furnizorii locali.
  • A dezvoltat proiectul „Green Bee” in cooperare cu Mega Image si Asociatia Green
    Revolution.
  • A dezvoltat proiectul “Sa traim bine – Un Proiect pentru un Stil de Viata Sanatos” in cooperare cu Billa Romania si Asociatia Green Revolution.

foto raport ColaUn capitol aparte din raport este dedicat si anticoruptiei, avand in vedere ca organizatia are 0 toleranta la acest subiect, iar integritatea si conduita etica sunt de baza. Capitolul referitor la anti-coruptie a fost prefatat de Cristian Ghinea.

La final, exista un plan pentru actiunile viitoare si termene legate de indeplinirea lor.

Raportul a fost realizat conform standardelor GRI G4. Centrul pentru Dezvoltare Durabila si Excelenta a evaluat Raportul in conformitate cu instructiunile GRI si confirma faptul ca este este conform cu nivelul „In conformitate – De baza”.

Datele sunt usor de parcurs si bine structurate. Este usor de citit, iar prezentarea grafica este foarte prietenoasa.
Un aspect negativ este aparitia abia dupa 2 ani si nu un raport anual, deci ne asteptam ca urmatorul raport sa apara in 2018. Speram ca in viitor sa existe un raport anual, pentru a urmari mai bine performanta companiei.

Analizeaza raportul:

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

4 Trackbacks & Pingbacks

  1. Angajatii, asii afacerii | The CSR Report
  2. Accent pe comunitate | The CSR Report
  3. Din raport in realitate | The CSR Report
  4. Viata la raport | The CSR Report

Leave a comment

Your email address will not be published.


*